Ronde overslaan na HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caro31, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    #1 Caro31, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    Hallo meiden :),

A.s. dinsdag heb ik een HSG. Ik vraag me af of we er daarna meteen weer voor mogen gaan of dat we een ronde over moeten slaan.

Wie weet het?

Groetjes Caro :)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    ervoor gaan!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je hoeft geen ronde na de ronde dat je de HSG hebt gehad over te slaan, maar als je kostbare hormonen gebruikt, mag je geen HSG in een door hormonen gestimuleerde cyclus doen (althans, dat zegt mijn fertiliteitsarts).

Succes ermee!!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik mocht tijdens de cyclus van het HSG-onderzoek geen hormonen nemen en we mochten dus ook geen IUI-behandeling doen. Als we spontaan zwanger zouden worden na het onderzoek, dan kon dat helemaal geen kwaad.

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik kreeg juist van mijn gyn te horen dat we deze maand meer kans zouden hebben door het hsg-onderzoek. Wij hebben dus even goed ons best gedaan deze maand:D. Alhoewel, ik probeer niet teveel hoop te hebben, het lukt al 1.5 jaar niet dus waarom dan deze maand wel, en anders wordt de teleurstelling weer veel te groot.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik meende dat het zo was dat je zelfs een paar maanden na het onderzoek meer kans hebt... :)

7. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    3 maanden om precies te zijn

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij hoef je geen ronde over te slaan hoor. Inderdaad er gewoon voor gaan!

De meeste HSG-onderzoeken vinden in het begin van je cyclus plaats, dus voor je eisprong.

Mocht het bij mij echter zover komen (in mijn volgende cyclus), dan zit ik echter gebonden aan de tweede helft van mijn cyclus. Dit omdat mijn gynaecoloog voor die tijd nog op vakantie is.

Wij mogen die ronde dus niet zwanger worden. De eileiders worden namelijk doorgespoten met contrastvloeistof. En mocht er een bevrucht eitje zijn, dan loop ik het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het eitje kan zich dan namelijk op een verkeerde plek innestelen.

Ik hoop echter dat onze 3e IUI geslaagd is en dat een HSG voor mij niet meer nodig is! (Bij ons doen ze dus eerst 3x IUI zonder hormonen, daarna een HSG, en daarna 3x IUI met hormonen. Hoe onlogisch dat misschien ook klinkt!)

Succes!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb vandaag een HSG gehad, en gebruik deze maand gewoon hormonen :)

10. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Niet overslaan hoor Caro!!

Er gewoon voor gaan meis.

Liefs

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt het dat je aan de clomid zit?? Clomid is niet zo'n duur medicijn: 15 tabletten kosten 13.05 en je hebt er of 5, of 10 of 15 van nodig per maand. Dus dat is dan niet zo heel duur.
    Voor 1 ronde spuiten heb ik nu al voor 350 euro in huis, en de kans is dat dat nog meer gaat worden, omdat ik nu met een lage hoeveelheid moet starten, maar het is niet te zeggen dat ik genoeg zal hebben aan deze hoeveelheid... Snap je?

Spannend hoor dat je de HSG hebt gehad... Was het een beetje te doen qua pijn?? En was alles goed? Nu heb je dus 3 maanden een verhoogde kans (mits het doorgankelijk was uiteraard!!) ;)

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Uh.. wat heeft die prijs van de hormonen er mee te maken? Niks hoor :)

Maar de HSG zelf was niet zo pijnlijk, maar de tang om/in mn baarmoedermond deed wel pijn, en werd er heel flauw van en kreeg erge krampen..heb lang stil moeten zitten tot de duizeligheid weg was.. maar daarna ben ik gewoon boodschappen gaan doen hoor :)

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Vooral ervoor gaan; de 3 maanden erna ben je vruchtbaarder omdat de contrastvloeistof je eileiders goed heeft doorgespoten! Succes; you go girl!!!!! ;)

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gelukkig dat je het mee vond vallen!!

Qua prijs van de hormonen denkt mijn arts er dus blijkbaar anders over dan dat jij doet. Mijn arts heeft namelijk letterlijk tegen mij gezegd dat ik geen HSG mag gaan doen als ik aan de dure spuithormonen zit. Ik had wel een HSG in mijn Clomidmaanden mogen hebben, omdat dat lang niet zo kostbaar is. Maar goed, aan Clomid heb ik niets, dus als ik over 2 maanden niet zwanger ben, maar mn eitjes zijn dan wel fatsoenlijk gesprongen, moet ik een maandje hormoonloos een HSG ondergaan.

Ik hoop dat hij bij mij net als bij jou zal meevallen en dat we spoedig allemaal zwanger zullen raken!!!

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Raar joh.. je arts zal het dan wel weten he ;)
    Dat is wel één ding wat ik geleerd heb, ieder ziekenhuis en arts heeft een andere mening over de zaken.. das wel jammer :|

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat is zeker zo, dat elke arts vaak dingen weer anders zien.
    Maar wie weet denken die van ons er wel hetzelfde over ;)

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat sommige ziekenhuizen aangeven dat het beter is om de ronde waarin de HSG plaatsvindt over te slaan, maar jullie hebben die ervaring dus niet. We gaan er voor. Vorig jaar hebben ze tijdens een kijkoperatie mijn eileider (de andere zit al dicht) doorgespoten en twee maanden later was ik zwanger!! Ik heb goede hoop dat het deze keer misschien wel weer gaat lukken.

Deel Deze Pagina