Progynova en eisprong?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by crystals, Mar 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    Hallo lieve dames

Daar kom ik weer hoor met mijn onzekerheid, en de vele vragen.

Het zit dus zo. Ik slik nu alweer een flink aantal dagen mijn progynova. Aankomende Vrijdag zou ik ook mijn echo hebben voor het meten van het baarmoederslijmvlies. Vandaag had ik toch flink wat krampen, precies dezelfde die ik heb bij het krijgen van mijn eisprong. Ovulatie test gedaan en er kwamen al vrij snel 2 dikke strepen. Nu dacht ik juist dat de progynova dit zou tegen houden?
    Morgen bel ik voor de zekerheid nog even met de verpleegkundige of is dit nu zwaar overdreven? Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring?

2. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    Hoi,

Toevallig, ik mag ook aanstaande vrijdag komen voor de eerste echo.. slik nu bijna een week progynova.
    Ik voel ook van alles en heb de hele tijd bruine afscheiding ( ruikt naar bloed ) dit is volgens mij ook niet de bedoeling!
    Hoelang slik jij de progynova al? Het is de bedoeling dat je geen ei aanmaakt als je progynova slikt.. ik zou gewoon even bellen! Ze zijn er niet voor niets.

Succes meid!

X

3. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    @nerveusje heel erg bedankt voor je reactie, wat grappig dat we gelijk lopen. Ik slik nu zo'n 10 dagen de progynova. Lijkt mij inderdaad ook niet prettig om al zo snel bloed te verliezen, wat zeiden ze daarover dan?
    Het is echt zo stressvol en onzeker allemaal
    Heel veel succes met deze poging komt vast goed groetjes

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik heb ooit ook eisprong gehad terwijl ik progynova slikte. Het komt weinig voor...maar is niet onmogelijk. Had toen ook positieve ovulatie test.
    Morgen bellen met gyn!

5. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Hallo, ik heb t laatst ook meegemaakt. Had mooi dik baarmoederslijmvlies, maar, de kleur was te licht tijdens de echo, voor de zekerheid moest ik bloed prikken, en daar kwam uit dat ik eigen eisprong had gehad door de progynova heen.... en ik heb nog pcos ook, gemiddeld 2x per jaar eigen eisprong ongeveer, en juist toen dus.

Terugplaatsing ging uiteraard niet door. Ik hoop voor je dat t geen eisprong was, vu zei tegen mij, dat t heel soms eens gebeurt. Inmiddels zit ik alweer in de volgende cryo poging, deze keer eerder echo tussendoor en met iets meer progynova voor de zekerheid. Morgen weer echo om te kijken of t nog goed gaat.

Heel veel succes!

6. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    @NPS

Heb je al gebeld? Het is inderdaad weer een hele onzekere periode..:(
    Ben benieuwd hoe het er vrijdag uitziet op de echo, verandering van afscheiding kan voorkomen dusja, maar toch wordt je er onzeker van!
    Heb jij al gebeld??

X

7. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    Oei ben zo nieuwsgierig dat ik de vraag 2 x stel.. hihi

8. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    @nerveusje ja ik heb inmiddels gebeld. Eerst de verpleegkundige. Deze wiste niet echt wat ze er mee aan moesten dus kreeg ik een afspraak voor later op de dag, een terug bel verzoek van de arts. Zojuist de arts gesproken die vind het verhaal ook heel raar, ze gaf aan dat ze niet weet waar de krampen vandaan komen en dat ik Paracetamol mag gaan slikken. Ze denkt de de testen een foutieve melding geven en moet vrijdag gewoon voor de echo komen.... Voel mij er niet gerust op maar ben ergens ook blij dat er misschien nog een kans is dat de terugplaatsing door gaat. Maar voel me niet serieus genomen. Hoe gaat het nu bij jou? Nog last gehad van bruine afscheiding?

9. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Dat ze je niet hebben laten bloedprikken, ze kunnen in je bloed zien of je een eisprong hebt gehad. Nu loop je kans dat ze de cryo terug plaatsen op het verkeerde moment lijkt me.
    mijn poging is toen afgebroken, en heb escape iui gehad.

10. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    @panter ik weet ook even niet wat ik moet doen ergens ben ik in staat om vrijdag af te bellen, maar wat bij de volgende poging gebeurt het straks weer? Hoeveel zou er ook op de echo te zien? Ik had dat inderdaad liever gewild een bloedtest. Wat denken jullie? Vrijdag naar de afspraak gaan of nog een cyclus wachten?

11. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Vrijdag kunnen ze mss op echo ook wel zien of je follikel is gesprongen. Ik zou naar die afspraak gaan, evt dan bloedprikken en adhv die uitslagen beslissen wat je gaat doen.

12. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    @NPS

Ik heb vanmiddag nog een keer met het ziekenhuis gebeld, ik heb namelijk ook last van krampen in mn eierstokken ( vooral links ) voelt echt als steken. En ik bel echt voor alles! Ik doe dat liever dan ergens mee doorlopen en mezelf van alles gaan zitten afvragen..

De assistent die ik sprak gaf aan dat het echt een enkele keer voor kan komen dat je toch een eigen cyclus krijgt ondanks het gebruik van progynova.. maar dit gebeurd zelden!! En ookal is dat zo dan kunnen we de terugplaatsing alsnog door laten gaan in je eigen cyclus?! Iemand hier ooit van gehoord?
    Ik heb mijn echo trouwens wel op cyclusdag 11.. dus ben er vrij vroeg bij.
    Nog een klein beetje last van bruine afscheiding maar dit lijkt minder te worden!

Ik zou denk ik vrijdag gewoon gaan en het even overlaten aan de deskundigen..

13. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik had precies hetzelfde bij mijn cryo terugplaatsing. Ik wist bijna zeker dat ik een eisprong had gehad ondanks de progynova. Bij mij was de dosis waarschijnlijk net te laag. Mijn eisprong viel ongeveer 2 dagen voor de terugplaatsing (van een blastocyst) en het ziekenhuis besloot om de tp gewoon door te laten gaan. Dat kan dus inderdaad wel, ondanks dat je een eisprong hebt gehad. Ligt er dan denk ik aan hoe dicht de eisprong bij de dag van tp zit. Hier was het dus geen probleem en ben van die poging ook zwanger geworden!

14. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    @panter
    Ik denk dat dit inderdaad het beste is. Maak mezelf alleen helemaal gek. Het voelt niet fijn dat ze het bijvoorbaat al niet echt serieus neemt. Ben echt bang dat ze daardoor misschien niks gaat vinden. Dit is trouwens niet geheel voor het eerst. Bij mijn eerste terugplaatsing werd ik een week na tp echt ongelooflijk ongesteld. 3 dagen achtereen het ziekenhuis gebeld, zij bleven volhouden dat het niet kon en dat ik door moest gaan met de utrogestan. Na afloop kregen wij een evaluatie gesprek en besloten ze om mij ook op de progynova te zetten. Ook dankzij de meiden hier kreeg ik te horen dat dit inderdaad kon voorkomen en dat ik zeker niet gek was. Maar ik zal proberen de stoute schoenen aan te trekken en vragen of ze ook kan zien of er een follikel gesprongen is en een eventuele bloedtest. Ik houd jullie op de hoogte

@ nerveusje
    Dit klinkt als goed nieuws!! Wat fijn dat ze het zo serieus name en dat het zo goed is opgelost! Wanneer heb je nu de tp??? Ontzettend Spannend meis ik ga voor je duimen. Haha dat voor alles even aan de bel trekken komt mij heel bekend voor. Ik begin mezelf nu echt een zeurpiet te voelen. Maar ben er eigenlijk ook gewoon echt niet gerust op.

@ DR87
    Wat ontzettend fijn dat de tp door kon gaan! En met een prachtig resultaat!!! Heel erg gefeliciteerd. Ik zou van wat ik gevoeld heb zondag mijn eisprong gehad hebben de testen waren toen ook aardig helder en duidelijk en nu nemen ze al langzaam af. Vrijdag pas de echo en dan ben ik bang 3 dagen later pas de terugplaatsing... Zou dat dan niet veel te laat zijn? Ik probeer enigszins positief te blijven maar bereid mezelf ook maar voor op het ergste. Wel ontzettend fijn om te horen dat er nog meerdere opties zijn.

Meiden heel erg bedankt voor de reacties

15. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Sterkte!

En bij twijfel niet doen. Jij bepaald uiteindelijk wat er met je lijf gebeurd. En het is niet gek om te zeggen: "sorry dokter maar ik vind deze cyclus zo twijfelachtig dat ik nu niet terug wil laten plaatsen. Ik wil mijn kostbare embryo in een cyclus terugplaatsen waarin alles gaat zoals zou moeten. Wat gaan we er nu aan doen om dat voor elkaar te krijgen, meer progynova mss?"

16. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    @NPS: dat lijkt me inderdaad te laat.. hopelijk kunnen ze op de echo iets zien. Of dat je toch nog een keer belt en zsm een echo en/of bloedonderzoek kan krijgen? Dan ben je misschien nog op tijd, al weet ik niet hoe jouw ziekenhuis in geval van eisprong tegenover een terugplaatsing staat.. mocht dat allemaal niet lukken, dan sluit ik me aan bij Panter! Geen risico nemen!

17. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    @NPS

Heb vrijdag de eerste echo.. dus weet nog niet wanneer de terugplaatsing is.
    Wat ga jij nu doen? Bellen of je eerder terecht kunt? Of wacht je vrijdag af?

X

18. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    Hoi meiden.

Uhm ja... Ik vind het erg last kom er niet echt uit. Mijn partner zegt ook, misschien na vrijdag afbreken en zelfs even een korte rustpauze nemen.bijv van 2 cyclussen. Vannacht was ik ook erg misselijk en geef ergens de progynova er de schuld van. Geen idee of dit daadwerkelijk zo is maar het begon rond het gebruik van de progynova. Voel me behoorlijk brak en heb nog steeds aardig wat krampen. Ergens ben ik er gewoon even klaar mee. Heel dubbele want natuurlijk wil ik ook gewoon de terugplaatsing... Moet er even goed over nadenken.

19. crystals

crystals Actief lid

Oct 20, 2015
    404
    95
    28
    Even een update, net toch maar weer gebeld. Wilde een second opinion van een andere arts. Deze blijkt alleen vandaag niet aanwezig, maar morgen belt zij mij terug. Mijn hemel wat een stress haha maar toch voel ik ook een opluchting het is goed zo ik ga niet mijn zuurverdiende cryo verspillen daar zijn ze te kostbaar voor. Even afwachten dus

20. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Heel goed van je! En dapper!

Share This Page