De titel zegt het al: met hoe oud was jouw kind zindelijk overdag? Ik bedoel dus zelf aangeven dat hij/zij moet plassen & poepen. (En dit dan ook op de wc/potje doen ). Ongelukjes kunnen gebeuren natuurlijk.
Misschien kan ik het in dit topic wel vragen: mijn zoontje is nog niet s nachts zindelijk, maar hoe zien de nachten bij jullie er dan uit? Nu is het namelijk dat hij 2 keer per nacht wakker wordt om te plassen, dit doet hij dan ook keurig en dit is een behoorlijke hoeveelheid. Toch is hij s ochtends ook nat in zijn luier. Hij krijgt niet abnormaal veel drinken, ik denk in totaal 5 bekertjes a 150 ml. Daarnaast nog wel zn yoghurt. Is dit dan teveel? Of zou hij het opsparen ofzo voor in de nacht?
dochter was met 1 jaar, 11 maanden en 11 dg zindelijk. dag en nacht en heb er in totaal 3dg overgedaan. luier uit en gewoon niet meer aangedaan. ze was er echt aan toe dat zag ik en merkte ik aan haar. het is dus ook goed gegaan meteen dus was de juiste beslissing zoontje is nu bijna 2,5 en vind de wc niets aan net als het potje. wel begint hij nu aan te geven dat hij heeft gepoept en wil dan ook meteen een nieuwe luier aan omdat hij het vies vind. het begin is er dus. ook zijn luiers blijven lang droog en dus dat betekend dat hij kan ophouden tot aan de grote plas. ook gaat zijn hand naar zijn kruis als hij aan het plassen is dus weet wat hij doet en wanneer. nu wacht ik op het moment dat ik merk nu gaan we er voor en hoop dat het dan net zo snelgaat. je moet erg letten op de kleine seintjes en daarop inspelen. Kwa leeftijd valt hier niks over te zeggen eerder over de ontwikkeling op dat gebied van je kindje. net z'n verschil als dat het ene kindje los loop tmet 10 maanden en de andere pas met 19 maanden. het is aan de moeder/vader om deze seintjes op te pikken op het juiste moment en om er dan wat aan te doen. ben je te vroeg dan kan dit ontmoedigen ben je te laat dan kan het zijn dat het een gewenning is voor je kindje om een luier te gebruiken en heb je misschien een hele belangrijke face gemist die je kan helpen je kindje zindelijk te krijgen ga dus niet uit op leeftijd maar kijk naar je kindje. beloon bij op het potje plassen poepen maar straf niet als het fout gaat (ook niet als het al de 3e keer is dat hij in zijn broek poept/plat). zeg gewoon goed geprobeerd en volgende keer beter. ik heb trouwens mijn dochter nooit wakker gemaakt om te plassen.
Onze dochter 'pas' met ruim 3 jaar.. Ze toonde er totaal geen interesse voor en een vieze broek kon er ook niets schelen. Toen ze er op een gegeven moment wel interesse voor had was het ook in een paar dagen gelukt.
haar luier was al een tijdje droog als ik haar smorgens uit bed haalde dus ze kon goed ophouden. heb daarom toen ook besloten zowel naast overdag ook snachts der luier uit te laten. dit is eigenlijk meteen goed gegaan en zette haar voor het slapen gaan op het potje en zodra ze wakker was weer. ze heeft wel een keer of 3 denk ik in der bed geplast hoor het jaar daarna maar goed dat doen denk ik wel meer kindjes ook al zijn ze al lang zindelijk. ze kon dus prima ophouden snachts. de hersenen moeten leren om snachts geen seintjes te geven om te plassen en ik denk dat als je ze snachts wakker maakt je dit niet stimuleerd. in bed plassen werkt ook weer niet motiverend. misschien kun je kijken smorgens als de kleine wakker is of de luier nog droog is? zodra je merkt dat de kleine smorgens droog wakker wordt kun je het zonder luier proberen zonder hem/haar wakker te maken. wakker maken is dan niet nodig
in het begin dus niet, mijn zoontje riep po om 21uur en in de ochtend 5uur soms zelfs 4:30uur. dat is dan 2 weekjes. nu kan hij langer volhouden. 20uur- tot 7uur.. ook als hij 19uur naar bed gaat en niet slaapt(hij is een slechte slaper)en 7uur wakker is heeft hij droge luiers. maar ik geef hem geen flesje meer voor het slapen gaan. ik heb hem ook niet wakker gemaakt om te plassen. dat vond ik zo een onzin op zijn leeftijd, hij slaapt wel met luier om.
onze dochter overdag met 2 jaar en 9 maanden, en s'nachts eigenlijk iets van 3 maanden eerder dan overdag...
lovewinnie en belize, ik maak mijn zoontje niet wakker he, hij wordt zelf wakker en roept dat ie moet plassen. Meestal zo rond een uur of 11 (luier is dan nog droog) en rond een uur of 3 (heerlijke tijd!), maar dan heeft ie vaak al een klein beetje geplast. S ochtends zit er dan nog meer in, maar dan zegt hij niet zelf dat hij moet plassen, dan staat ie pas op als wij ook op staan, zo rond 7 uur. Dan ie ie wel al even wakker, want zodra wij onze slaapkamerdeur opendoen, maakt hij zijn deur ook open. Maar goed, hij blijft gewoon lekker zn luier omhouden zolang de luiers nat blijven.
als hij er zelf wakker van wordt dan is het prima. vaak zijn de bedplassertjes de kindjes waar dit seintje nog mist. dus dat de kindjes gaan plassen zonder dat ze het doorhebben of omdat ze te diep slapen. dat jou zoontje wakker wordt is alleen positief (behalve voor jou dan ). hij wordt wakker omdat hij moet plassen en in de loop van de tijd zal hij ook steeds langer kunnen ophouden. waarschijnlijk zal hij over een tijdje gewoon weer gaan slapen als hij merkt dat de aandrang niet zo erg is en dus nog kan ophouden. als kindjes een luier aanhebben kunnen ze elke keer een beetje plassen en dus laten ze hun plas lopen bij een beetje aandrang. zonder luier moeten ze veel langer ophouden en pas bij echte aandrang leren plassen. Dit langer ophouden moeten ze leren en zal ook snachts vanzelf komen. Je zult zien dat hij op den duur smorgens droog zal zijn en dan zou je kunnen proberen de luier weg te laten.
mijn zoon was met 2,5 jaar zindelijk overdag, snachts lukt het hem nog niet, ene keer een hele week droog, de andere week plast hij zoveel dat zijn hele pyjama nat word.
nee hoor, onze luiers zijn echt droog. en het gaat echt niet om 'ophouden'.bij volwassene geeft een volleblaas tijdens slaap een sing naar hersenen en het vocht wordt opnieuw gebruikt. omdat het lichaam toch vocht nodig heeft in de nacht. je merkt bij je kindje als dat proces aan de gang is dan dat hij veel donkerdere kleur plas heeft in de ochtend. het is echt niet zo dat het kindje wel wakker wordt maar leert op te houden. als ze dat doen dan is het echt heel slecht voor hen. hergebruik van plas in de blaas gebeurt tijdens slaap.