gevoelige tepels, zware borsten, steekjes in lies, slecht slapen, menstruatiekrampen en na bevruchting last van mijn darmen..diarree.....
Hallo allemaal, Omdat dit forum mij zo ontzettend heeft geholpen in onzekere tijden, bijgaand mijn bijdrage. Ik heb hiervoor 2 rondes (januari en mei) t gevoel gehad dat ik zwanger was, maar wat nu echt nieuw was, waren de duidelijke signalen in mijn onderbuik. Naast menstruatie achtige pijntjes was er duidelijk iets nieuws aan de hand. In detail voor de liefhebbers: 4 dpo: snachts 3 x warme pijnlijke gloed in onderbuik 5 dpo: borsten 2 cups groter ( is 2 x eerder voorgekomen maar toen gewoon ongesteld geworden) niet pijnlijk 8 dpo: - met vlagen hoofdpijn - heel erg moe - bijna hele dag misselijk - gevoel dat borsten bijna ontploffen - 's avonds krampen - overtijd 9 dpo: - 's ochtends krampen - met vlagen pijn in borsten - allerlei gevoel in onderbuik of gebied van liezen prikjes: druk, 1 hele felle steek (stond bijna krom ervan), prikjes - lichte hoofdpijn met vlagen - beetje witte afscheiding - maagzuur Dagen erna met vlagen misselijk gedurende de dag, opgeblazen gevoel, snel moe met trappen lopen, na werk meteen slapen, 's ochtend al 430u klaar wakker, gevoeligere tepels, druk onderbuik soms continue soms ineens niks, af en toe nattig gevoel, hogere temperatuur, veel eten. Knaltest 4 dagen na nod. Ik wens jullie allemaal een spoedige zwangerschap!
na eisprong heb ik altijd pijnlijke borsten, maar die gaan weg voordat ik ongesteld wordt. Nu is de pijn gebleven... Daarom deed ik een test en die was positief. Ben nu net vier weken. Pijnlijke borsten, met vlagen licht misselijk, maar dan overdag, kriebels op buik en tepels, koud en rillerig, dan weer buikloop en dan weer wat obstipatie (wisselt op de dag zelf )....EN ongikrampen... Maar ik heb het er wel voor over hoor!
Mijn eerste symptomen kwamen pas na 6 weken. Ik ben nu bijna 4 maanden zwanger, en vanaf week 6, elke dag misselijk. Soms moet ik 4-5 keer per dag overgeven. Ik heb zetpillen gekregen van mijn dokter, maar daar merk ik weinig van. Toch probeer ik gedurende de dag kleine beetjes te eten, en toch redelijk wat te drinken. Maar ik ben het overgeven zo beu, de hele dag ben ik alleen maar bezig met eten; wat kan kan ik eten? Ik moet goed kauwen, anders heb ik moeite met overgeven! Hoe komt het er straks uit? Ook heb ik enorm veel zin in kaas en augurken met boterhamworst erom heen, maar dat eet ik niet... want ik wil niet weten hoe dat eruit komt. Heb tijdje geleden voor het eerst sinds een enorme lange tijd een omelet gegeten, nou dat doe ik voorlopig ook niet meer! Soms zit ik te huilen en te vloeken als ik boven de wc-pot hang. Ik wil me niet meer zo ellendig voelen, en geen rekening hoeven houden met wat ik eet. Toch ben ik niet afgevallen. Mijn gewicht is bijna hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Ook was ik vaak enorm moe, tot een week geleden, ik krijg weer meer energie! Dat vind ik heerlijk. Wel beginnen mijn voeten en enkels zeer te doen. Maar dat hoort erbij. Maar tot nu toe vind ik het jammer dat ik niet echt echt kan genieten van mijn zwangerschap. Zodra ik 's ochtends mijn ogen open doe.. en op mijn gemakje probeer op te staan... kan ik alweer rennen naar de wc. Maar ik hoop dat het binnen een paar weken over is. En ik echt echt kan genieten van het kleine wondertje in mijn buik! Liefs, Zwaluw
Bij mijn dochter had ik totaal niet het gevoel dat ik zwanger was, qua symptomen dan. Het is dat mijn menstruatie uit bleef en ik gewoon het "gevoel" had zwanger te zijn..anders had ik het niet eens geweten haha. Een heerlijke zwangerschap gehad de eerste paar maanden..niet misselijk, niks. Nu ben ik zwanger van de tweede. En wat mij wel opviel,...oke beetje erg misschien om het te zeggen hahaha, maar wat ik zowel deze keer als bij mijn dochter had..vlak na de bevruchting (gok ik) ongelovelijke zin in.... ahum. kan toeval zijn uiteraard. Verder deze keer wel meer symptomen! al 3 weken enorm pijnlijke boobs en tepels, en donkere tepels ineens! 2 weken geleden ineens af en toe duizelig, hoofdpijn, verschrikkelijk emotioneel. 2 dagen geleden onwijs moe de hele dag.
- Zere borsten, steken in de tepel - MOE MOE MOE en altijd slapen - Daarna kwam de misselijkheid opsteken rond week 6-7 ergens (snel overgegaan rond week 9) - Borsten leken wel een wegenkaart met al die blauwe lijntjes.
- Gevoel dat er iets aan het gebeuren was in m'n lichaam - Steekjes in onderbuik (innesteling) - Zware en gevoelige borsten (ook al wat gegroeid) - Vlagen van misselijkheid... Vooral na het eten - Vanaf half 10 's avonds te moe om wakker te blijven
De eerste ochtend toen ik maar niet ongestelt werd voelde ik me slapjes en misselijk. Hield wel alles binnen.. maar dat rinkelde een belletje bij mij waarop mijn man zij "we gaan straks even een testje doen". Die zelfde avond bleek ik dus zwanger! De komende 3 maanden er na niks anders als slapen.. slapen, nog eens slapen, meer slapen en vooral veel slapen! Het leek wel een winterslaap en dat in de zomer ha ha. Zelfs als we even weg gingen b.v. naar schoonmoeder.. zat ik aan de tafel letterlijk te (jawel).. Slapen! Ha ha Ik kan me dus ook weinig meer herinderen van de eerste 3 maanden. Ik had het zeer extreem. Ik weet nog wel dat ik op een dag besloot toch maar eens wat te doen, en ben toen naar mijn schoonmoeder geweest waar de kleintjes in het zwembad aan het zwemmen waren.. en ik daar ter plekke harstikke verkouden werd (uit het helemaal niets). Daarop kort er na me eerste kuurtje antibiotica en pretnison gehad. De maanden er na gingen beter, maar toen kwamen de andere kwaaltjes boven water. Bandenpijn had ik btw al wel gehad incl zere borsten (en hoe).. Draaien snachts in bed en wakker worden van je borsten. Verder wat normale kwaaltjes gehad. Ik had voornamelijk veel pech door een zwak systeem.. Astma die niet onder controle wilde.. dus meer pretnison, en ontstekingen in me tanden/kiezen meerdere keren.. dus antibiotica.. en tot slot op me trouw dag ha ha.. hoesten.. en je rib breken!! dus nog eens kuurtje pretnison. Van dat laatste geniet ik nog steeds na.. dat gebeurde op 1 okt. Ik sta overigs wel onder controle wegens de medicijnen. Alles gaat gelukkig prima tot op heden. Kleintje groeit goed en is goed levendig. Ik kan er wel nu wel een beetje mee lachen.
idd zoals veel mensen al hebben gezegd: moe!! slecht kunnen slapen, mn dromen onthouden en rommelende darmen. De week voordat ik ongesteld moest worden had ik last van het slecht kunnen slapen en ik was/ben kribbig Bij mn eerste had ik alleen "het gevoel zwanger te zijn" en kreeg savonds al steekjes in mn buik wat ik later herkende als bandepijn wel mild dan hoor
bandenpijn heb ik inmiddels geen last meer van misselijkheid tijdens het eten (??) helemaal nieuw voor me maar ik geniet aan de ene kant wel van de symptomen hoor libido wisselt nu ook aardig en regelmatig nog steeds in slaap vallen of doodmoe zijn en buiten adem heel snel he en oh ik ken de chagerijnige buien ook wel haha maar leuk om te lezen dat zoveel mensen dezelfde symptomen horen zo krijg je ook beetje idee van hé oke dit hoort er dus ook bij !
Mijn eerste symptomen waren - hevige kramp 2 dagen na ei - 7 dagen na ei last van me buik en kreeg toen last van me borsten - maagzuur vooral savonds - klein beetje misselijk savonds - katten en hond niet van me af te slaan - emotioneel - geen trek meer in lievelingseten en sinds gisteren af en toe menstruatiegevoel. 4 weken en 1 dag vandaag!
Geen! Behalve groeiende buik en borsten en aan het einde van de zwangerschap snel moe heb ik nooit symptomen gehad...
Voor NOD, last van mijn darmen en stoelgang, net alsof ik iets verkeerd gegeten had. Lichte ongikrampjes maar geen bloedverlies vanaf mijn ei tot vandaag iedere dag heel vroeg klaarwakker (heel raar voor mij) 2/3 dagen voor Nod leek mijn broek strakker te zitten korter lontje Na NOD lichte ongi krampjes één keer een dag hoofdpijn en misselijk geen zin meer in zoet buik voelt dikker aan korter lontje en snel sip of huilerig. honger hebben maar als je dan eet er niet veel aan vinden
Toch fijn om zoiets te lezen annasskies! Ik kan me er zo onzeker over maken omdat ik nauwelijks tot geen kwaaltjes heb.
Ik ben intussen 7 weken, maar wilde mijn symptomen met jullie delen voor diegenen die wat hoop zoeken in het IVF/ICSI proces. Misschien hebben jullie er wat aan. Enkele dagen voor de terugplaatsing moest ik beginnen met het innemen van Utrogestan, dat zijn progesteronballetjes die de innesteling bevorderen. Daar krijg je zwangerschapsgerelateerde klachten van, die dus valse hoop kunnen geven. Achteraf gezien had ik dus wel symptomen, maar na anderhalve week werden die pas opvallend (maar bleef volhouden dat het de Utrogestan was). - Borsten namen in omvang toe, maar na anderhalve week nog meer, echt een cup groter. - Moe! Heb mij een keer mijn broer naar huis laten brengen, kon de autorit naar huis niet meer maken (Utrogestan beinvloed ook je rijgedrag dus daar moet je echt mee oppassen) en na een dagje bruiloftjurk shoppen voor schoonzusje heb ik niets anders gedaan dan slapen. Nu neem ik nog Utrogestan en zijn er nog wat klachten bij gekomen na de bloedtest. - Misselijk (in het begin het gevoel wagenziek te zijn, nu echt misselijk); - Vettere huid (gelukkig weinig acné, wat ik wel heb normaal) en sneller vetter wordend haar. - Sneller duizelig - Veel dorst
Gister heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik 3 dagen overtijd ben .... Positief! Super blij heb wel al bijna een week zere borsten en bijna geen trek in eten. Soms wat misselijk, maar niet heel erg.
Voor NOD: -trekkende steken in lies (vooral links) -elke nacht levendige dromen -paarse tepels?! -gevoelige borsten/tepels -vollere borsten -1 (lichte) ader op rechterborst; heb ik nooit -geen ongesteldheidskrampen! -lichte, warme tinteling linkerliesstreek -lichte spotting (echt maar een paar druppies, ook 1 druppie rood) -witte afscheiding -rommelende buik (maag, darmen) Na NOD erbij gekregen: -koudste voeten ever, ondanks slapen met kruik, warme sokken en donzen deken (dit vond ik gek) -emotioneel -misselijk -soms duizelig -honger -MOE -afscheiding (wit, maar ook een paar druppies heel waterig, net heel dun waterverf, oud bloed) -positieve zwangerschaps test Hoera!!! Weet het sinds eergisteren en ik ben heeel blij (natuurlijk )
Mijn darmkrampen zijn gelukkig weg! Ik heb nu wel veel last van misselijkheid van ongeveer 17.30 tot 21 uur. Avond eten is geen succes haha dus ik eet voornamelijk fruit en soep als avond eten. Verder is mijn haar ontzettend vet, en moet ik het echt elke dag wassen.. Mn borsten zijn 2 cupmaten groter en ik kan niet meer op mijn buik slapen. Al met al voel ik me heel goed nu! Morgen eerste echo! Zooooo spannend!