drinken uit mond laten lopen (12 mnd)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Emm27, Dec 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,921
    388
    83
    Herkent iemand dit?

Als mijn dochter van ruim 12 maanden uit een rietjesbeker drinkt gaat dit heel goed... tot ze na een paar slokken 'bewust' haar drinken uit haar mond laat lopen. Alles wordt dan nat.

Iemand een tip?
    Ik geef het nu maar steeds in een flesje maar uiteindelijk is een rietjesbeker toch fijner vind ik.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,620
    1,158
    113
    neemt ze te grote slokken waardoor haar mondje te vol zit?
    idd ik zou wel een rietjes beker blijven aanbieden, je wilt toch een x van die fles af...
    en een tuit beker? of open beker? wat doet ze daarmee?

wellicht begrijpt ze je al goed en kun je het haar ook vertellen, kleine slokjes, eerst slikken dan een nieuwe slok...

succes!

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,106
    2,597
    113
    Limburg
    Mijn zoontje deed dat ook, hier was dat echt deugnieten gedrag. Heb er op een gegeven moment geen aandacht meer aan gegeven en toen was het snel over.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het gewoon spelen, voelt vast grappig om 't gewoon uit je mond te laten lopen.

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,921
    388
    83
    een rietjesbeker gaat beter als tuit maar ze kan het allebei.
    Een open beker gaat redelijk, beetje het zelfde verhaal. Ze kan het wel, maar het wordt altijd een kliederboel.

(ze neemt wel altijd hele grote slokken)

Bij de fles soms ook, maar meestal gaat het goed.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Bij mijn dochter gaat het eigenlijk altijd goed zolang ze nog wil drinken om haar dorst te lessen. Als ze daar klaar mee is, gaat ze spelen en gebeuren dit soort dingen. Ze presteert het ook om een open beker naast zich te houden en over de grond te gooien, terwijl ze mij in de ogen kijkt! Tja, dan heeft ze blijkbaar geen dorst meer en is ze benieuwd hoe ik daarop ga reageren... ;)

7. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje doet dit ook, om te brassen. Als hij dat doet is het een teken dat hij geen dorst meer heeft en zet ik de beker weg met de boodschap "klaar met drinken".

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig deed hij dot vandaag voor t eerst.. Heel zijn bovenleiding zeiknat! Sinds deze week heeft hij t ook echt door dat je moet bijten en zuigen... En nu weet ik zeker dat hij het goed kan;) hopelijk is t weer snel over met deze grappen!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Bij ons zoontje hetzelfde verhaal. Leek erop dat hij het gewoon leuk vond om te doen. En soms nu met het drinken uit een open beker vind hij het leuk om het terug te laten lopen in de beker. Dus zal wel bij gedrag horen denk ik.

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,106
    2,597
    113
    Limburg
    Zo herkenbaar! Mijn zoontje is echt een knoeierd wat dat betreft, waardoor ik wat langer heb gewacht met een open beker (totdat hij zelf interesse begon te tonen).
    Hij had het zo onder de knie, af en toe een beetje knoeien, maar dat laatste beetje gaat vaak nog op deze manier over de tafel;)

Share This Page