Ik snap er niks van! Me ouders hebben een pakket van 8 kilo opgestuurd naar Engeland (naar mij) met wat eten erin en cadeautjes voor de baby. Het zou 2 tot 4 werkdagen duren. We zijn dus nu 1,5 wk verder dus me vader is gaan bellen. Vaag verhaal dat het adres onbekend was dus me vader het adres opnieuw gegeven. Nu bleek dat het bij de douane staat in Engeland en dat dat 30 dagen kan duren voordat ze het "vrij" laten. Ik vat er niets van!!! Al mijn NL vriendinnen laten dingen overkomen uit NL, dit is mijn eerste x krijg ik dit gezeik weer. Weet iemand waar ik moet gaan informeren? Moet dat bij de douane? Want tnt kan ons verder ook niet meer helpen. Op track and trace staat: adres onbekend afzender onbekend afleverdatum onbekend. Zou zonde zijn als ik alles kwijt ben terwijl het gewoon bij de douane staat. Iemand enig idee wat ik kan doen? x
Wat raar dat ze eerste zeggen het adres klopt niet en nu de douane. Weet niet of je nu verder iets kan doen maar wij hebben het ook wen paar keer gehad, de eerste keer duurde het een week langer de laatste keer 1,5 maand! Is heel normaal dat het daar onderzocht word, ze pakken en gewoon willekeurige pakjes uit. Succes
Ja ze pakken er wel vaker een pakket uit. Geen probleem natuurlijk maar ik mag hopen dat ik het pakket en de spullen niet kwijt ben want dat vind ik zonde. Zolang ik weet waar ik heen kan bellen of kan vragen misschien dat ik er dan wat aan kan doen ofzo. Echt heel irritant dit.
Hier kun je volgens mij niet zoveel aan doen, wellicht kan de douane je verder helpen. Maar idd zoals mijn voorganger al zegt, het is heel normaal dat er willekeurige pakketjes verder bekeken worden
Ja geen probleem dat ze hem bekijken, hoop alleen dat ik hem niet kwijt ben. Het eten kan me gestolen worden maar de kleding voor de baby zou ik echt erg vinden omdat ik dit van me ouders krijg
Ik denk dat ie wel gewoon bij je aankomt hoor, kan alleen een flinke tijd duren! Van mij liggen ook regelmatig pakketjes bij de douane (komt van buiten Europa), maar ik ben er nog nooit eentje kwijtgeraakt!
Ik weet dat er steeksproefgewijs pakketjes er uit worden gepikt en gecontroleerd worden. Zitten er flesjes/potjes in? misch is dit de aanleiding voor meer onderzoek... Mijn vader heeft bij de doaune gewerkt zijn hele leven, en ik weet dat ze dit steeksproefgewijs doen. Je wilt niet weten met wat voor verhalen mijn vader soms thuis kwam, waarin ze "verkeerde" spullen kunnen stoppen in pakketjes. Nu is die van jou toevallig er uit gepikt, als alles in orde is (wat ik uiteraard verwacht haha) wordt het naar je toegestuurd.
Volgens mij moeten ze het sowieso twee weken bewaren als het adres onbekend is. Je vader heeft t adres weer doorgegeven, dus als het goed is word het pakket binnenkort aan je bezorgd. Wel vervelend, maar word afwachten. Je kan nog een belletje doen aan de douane..
Heb ik ook een keer gehad. Pakket met Sinterklaas spullen (letters etc). M'n ouders zijn er toen verder niet achteraan gegaan, want we dachten kan gebeuren dat het een keer langer duurt, geven het nog tijd. Dus had ook geen idee waar die precies uithing (op het net stond, dat ie iig hier in Engeland was). Toen het binnenkwam zat er een kaartje in dat de douane het geopent had en verder niks gevonden had dus werd het weer dicht gemaakt en verder gestuurd. Geen idee waarom de mijne eruit was gehaald, maar ik denk misschien vooral nu met de kerst post etc dat ze extra voorzichtig zullen zijn. Dus als er niks in zit wat een reden geeft om het te houden, zal het nu denk ik in een wachtrij staan en dan weer verder gaan. Dus het zal wel komen hoor, maar denk dat het momenteel drukker is dan normaal, want iedereen wil natuurlijk aan vrienden en familie vooral rond deze tijd wat sturen.
ik stuur jaarlijks een pakket met vanalles naar amerika rond de kerstperiode (gaat morgen op de post). De ene keer is het er op tijd en de andere keer duurt het ruim een maand!
Hmm zo hebben wij ooit wel 3 maanden moeten wachten op iets uit Hongkong.. Envelop zag eruit alsof ze er 13 rondedansjes op hadden gedaan en was niet open geweest. Gelukkig behalve de kartonnen wikkel weinig breekbaars in.. Maar wel zonde gezien de kartonnen omslag wel echt bij de rest van de inhoud hoorde. Inhoud kostte 1 trouwens... Dus wat het probleem bij de douane was.... Daar kunnen we enkel naar raden
Hmm dames zo te lezen is de mijne er dus gewoon zomaar uitgepikt. Ik heb aan me moeder even gevraagt wat erin zat. Chocopepernoten, chocoletters, lasange sauw, chilisaus, soja en sambal (dit zijn alle dingen waar ik zo naar verlang haha). En baby kleertjes met een sint gedichtje erbij. Ze had namelijk gehoopt dat die er de 5e al was..Niet dus helaas Me man gaat rondbellen, even kijken of er wat aan kunnen doen want het is wel balen.
Toen ik nog in Engeland woonde heb ik ook wel eens pakketjes op laten sturen (voornamelijk drop ). Het is ook een aantal keer gebeurd dat een pakketje met vertraging en het befaamde douanebriefje aankwam. Heel vervelend inderdaad, zéker gezien de inhoud van het pakketje, en de tijd van het jaar. Als alles verder in orde is zul je hem tzt. ongetwijfeld wel ontvangen hoor, maar blijf er wel bovenop zitten... (ik heb het niet zo op de 'Royal' Mail)...
Hebben ze hiernaar gekeken of ze dicht mochten opsturen (ofwel mochten invoeren)...Dit zijn dingen die mij niet zouden verbazen als dat niet zou mogen bijv...Chocoladeletters en pepernoten zijn droge producten, daar zou ik me geen zorgen over maken, maar verse producten en sauzen ed zou zomaar kunnen dat dat niet ingevoerd mag worden... ik weet dan niet of ze dat eruit halen en de rest alsnog doorsturen... Toch maar even de douane bellen...
Heb dit wel eens gezien bij radar. Ook engeland. Diverse pakketjes waren toen 'spoorloos'. zij beweerden dat ze wel bezorgd waren. Maar dit was dus niet gebeurt..
Ik neem aan van wel, nl en de uk liggen niet ver van elkaar en ze verkopen hier ook lasangesaus en soja etc alleen niet wat ik lekker vind. Daarbuiten laten me vriendinnen dit ook altijd invoeren dus ik neem aan dat het geen probleem moet zijn..Toch apart dit hmm
OMG hahaha ik hoop echt dat dit niet bij mij gebeurt anders maak ik trouble op het vliegveld lol hahaha
Haha we hebben hier drop gekkie. Of vond je die hier niet lekker? Ik hoop het, en klopt ik heb echt een hekel aan de post hier..Mijn brieven komen soms niet aan of veel te laat ppff. Ik ga er ook zeker boven op zitten.
Als het bij de douane staat, kun je helaas niet anders doen dan afwachten. Als het goed is word er contact gezocht met je ouders (als zij alle gegevens op het pakket hebben achtergelaten) om het adres te checken. Daarnaast kan ie eruit gehaald zijn omdat er vloeibare producten inzitten en deze mogen niet als pakket-post verzonden worden. Dit is wat ik er nog van weet, het is tenslotte alweer 1,5 jaar geleden dat ik erin werkte