HELP! Van onregelmatige cyclus naar cyste naar vruchtbaar?! Snap er niets meer van!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LoesV, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoesV

LoesV Nieuw lid

4 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met jullie informatie en ervaringen.
    Wij hebben, zoals vele ander, een zwangerschapswens.
    We zijn sinds Mei 2012 bezig om zwanger te worden.
    Dit is natuurlijk nog maar erg kort. Alleen het "probleem" is dat ik een onregelmatige cyclus heb, en dan bedoel ik ook echt onregelmatig! Geen pijl op te trekken dus! Soms 1 a 2 cyclussen, netjes, 30 dagen en dan ineens 2 maanden of meer geen cyclus. enz enz. Nu, november, al sinds augustus geen menstruatie gehad.
    Om die reden zijn we ook naar de gynaegoloog doorgestuurd.
    Ook die vindt het vreemd! We zijn begin oktober, ongeveer maandje geleden nu, voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Hier was tijdens een inwendige echo en cyste te zien. Deze zat bij/langs/in mijn eileider. Hij dacht zelf dat dit een nog te springen eitje was. Ik heb bloed moeten laten prikken en mocht 4 weken later terug komen. Qua mijn verhaal van die "onregelmatige" cyclus (wel/geen wel/geen) heeft ie me alleen verteld dat ie dat raar vond.
    Maar goed, 4 weken later, ondertussen geen menstruatie gehad. De bloed testen waren allemaal positief, kortom gezond dus! Bij de echo kon de gynaecoloog de cyste niet meer vinden, vond ie vreemd, maar hoe dan ook het is wel weg! Beter dus! Een ander zwartig vlekje van 18mm vertelde dat dat wel eens een eitje is wat ieder moment kan springen! Zo zag mijn baarmoeder er ook uit. Zeer dicht bij een eisprong dus! We hebben dus huiswerk meegekregen! We moesten dezelfde avond (vrijdag) en zondag avond vrijen. Vaker mocht ook! ;) Volgens aanwijzingen dus meteen de zelfde avond gevreeƫn, als ook zaterdag morgen en avond. Nu is het zondagmorgen, dus hebben er nog eentje, of meer, te goed voor vandaag ;) Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis voor een follikels meting. Wat houdt dit in? En wanneer zou je al kunnen zien of het eitje bevrucht is?
    We weten niet goed wat we ervan moeten denken...
    Zou dit een echte kans zijn?

Zijn er mensen die zoiets soortgelijks meemaken, of hebben meegemaakt?
    Als ik internet raadpleegde kom ik op ivf behandelingen e.d en zo ver zijn we nog lang niet! Begin stadium dus, met een gynaecoloog die me toch een soort van een "apart" verhaal vindt...

Liefs Loes

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Een Cycste is in veel gevallen een eiblaasje waar of geen eitje in gezeten heeft of waarvan het eitje niet gesprongen is. Wat het ook kan zij, ik weet niet hoe groot hij was, dat hij op punt van springen stond toen de echo gemaakt was en daarom weg was toen je 4wkn later weer kwam voor een echo......helemaal weten doe je het nooit maar vaak is het echt wel onschuldig hoor.

Ik heb meerdere cystes gehad en die zijn altijd vanzelf weer weggegaan.

Een eitje van 18mm staat zeker op het punt van springen. Gemiddeld springen eitjes tussen de 18 en 22 mm......dus ik zou het gezellig maken voor de zekerheid ;)

Een follikel meeting houd in dat ze gaan kijken of dit eitje verder gegroeid is of gesprongen dus weg. Een bevruchting kunnen ze niet zien om dat dit alleen met een microscoop te zien is en dat is in je buik onmogelijk.

Ik zou nog niet aan IVF geen denken. Je ziet hier veel bij IVF behandelingen dat er cystes ontstaan door de hormoon behandelingen maar dat heeft voor jou nu niet echt van toepassing.

Gezien je onregelmatige cyclus kan het wel zo zijn dat je eitjes pas heel laat springen waardoor alles verstoort is maar ik ben geen gyn en ik durf daar verder geen uitspraken over te doen. Ik weet alleen de dingen die ik zelf heb meegemaakt.
    En dat een cyste vanzelf weggaat is helemaal niet gek.

Ohja voor bijvoorbeeld vruchtbaarheidsbehandelingen met IUI is een cyste niet erg en gaat de behandeling gewoon door omdat het een zwangerschap niet in de weg staat.
    Bij IVF is dit een ander verhaal dan stoppen ze de behandeling als er een cyste, waarom weet ik niet maar dat is wat ze me vertelde omdat ik een geschiedenis met cystes had.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het je een beetje geruststeld en ik hoop natuurlijk dat je snel zwanger mag zijn hoor!!!

(een vriendin van mij had een cyclus van 14wkn en werd toch zwanger ;))

Deel Deze Pagina