mijn eigen fout.....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Jij neemt 00k n00it wat lekkers?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jawel,maar geen slagroom tijdens het avondeten.....

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Laat maar, daar gaan we t0ch niet uitk0men :D

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Denk het ook niet, hoeft ook niet, ieder zijn eigen manier.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Misschien m0et je het de v0lgende keer dan iets anders brengen ;)

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Sinds Milan oud genoeg is om het te snappen, hebben wij de regel ingevoerd dat hij net zo veel hapjes moet eten als ie oud is. Op dit moment dus 3. Werkt hier prima en ook voor iedereen duidelijk, geen 3 happen is geen toetje. Vrijdag wordt mn oudste 4 en heeft ie dus pech: voortaan 4 happen;)

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Dat klinkt heel goed!

Ook hier een jochie van 2 jaar en 2 mnd die geen groentes en aardappelen wil eten, ook niet al t vlees.. we maken er niet teveel drama van, gelukkig eet ie wel zn brood en fruit dus dat scheelt.

Vanaf wanneer heb je die hapjesmethode ingesteld?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Moet ff goed nadenken hoor, maar volgens mij was Milan nog net geen 3, iets van 2 jaar 10 maanden of zo. Overigens geldt die regel alleen bij dingen die hij niet lust/wil eten. Hij eet bijvorbeeld ook graag aardappels en brocoli en dan mag hij natuurlijk zo veel eten als ie wil.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij vinden het juist geen probleem ls het bordje niet leeg gegeten word.
    Zelf opgevoed met dat je altijd je bord leeg moet eten.. vinden wij het eigenlijk minstens zo belangrijk dat ze zelf leert wanneer ze vol zit :)

zitten wel grenzen aan natuurlijk.. (met 2 hapjes komt ze echt niet weg!)
    maar vol is vol over het algemeen :)

nou lust ze bijna alles.. dat maakt de wereld naturlijk wel makkelijker. als ze nu een avond sperciebonen weigert is e rniets aan de hand
    morgen vind ze het weer hartstikke lekker :)

ze is ook echt helemaal gek van helpen met koken en de halve dag in de weer met koken en koffie zetten.
    wil altijd alles proeven.. (tot rauwe kip aan toe... niet dus)
    alleen de ene dag lust ze geen wortels, de volgende dag geen paprika en dag 3 niks groens
    en dan kun je het vergeten.. je krijgt het er niet in :)

vind het dus wel een hele kunst dat als je kindjes hebt die niet van nature graag eten.. dat je toch die avondmaaltijd er in krijgt
    petje af :)

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Als die van mij in ieder geval probeert te eten, ookal zijn het maar een paar hapjes dan krijgt hij een toetje. Als hij weigert te eten, dus geen 1 hap dan krijgt hij geen toetje.
    Eerst kreeg hij altijd een toetje, maar wij hebben dit ingevoerd omdat hij ineens door kreeg dat hij wel een toetje kreeg en schoof zo zijn bord naar voren, zonder te hebben geproefd met de mededeling "toetje"!!!

Hij weet het nu ook en als wij aan het toetje zitten en hij nog met zijn groente, dan kiest hij altijd eieren voor zijn geld en eet dan keurig zijn eten!! Het is in dit geval gewoon uitproberen... maar deze mama trapt daar niet in.

Oja het is nog maar 2 keer voor gekomen dat hij dus helemaal niets at en dan geef ik hem een half uurtje na het eten nog een bekertje melk, anders dan zit ik met een hongerig kind s nachts...

11. augustus

augustus Niet meer actief

wij maken af en toe echt een dikke gebonden soep met alles erin dus ook aardappels. Ik doe dan net of het mijn soep is en tussendoor neemt zij hapjes. Vaak gaat het helemaal op.
    Als ik gewoon voor schotel wat wij eten eet zij ook alleen wat vlees. De rest probeert ze op de grond te gooien. Prakken werkt hier niet.
    Als Rosalie heel goed heeft gegeten krijgt ze een danoontje, als zij niet goed heeft gegeten wordt het yogurt ofzo.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier hebben wij ook altijd het laatste woord. Ze hoeven van mij ook niet hun hele bord leeg te eten als ze echt niet meer willen maar als ze een toetje willen moeten ze nog wel....zoveel happen eten. (Dit is afhankelijk van wat ze al op hebben) Ze mogen dan voor elke hap een vinger weg doen zodat aan het eind de hand ene vuist is en dat werkt super!! Ik ben gegezend met kindreen die ene heleboel lusten. Heb je al geprobeerd samen met hem het eten te gaan kopen (groente in ene zak doen bij de supermarkt) en klaar te maken? Dit werkt nl ook erg goed. Er ontstaat dan meer interesse in het eten en meetsal zijn ze erg trots op wat ze gemaakt hebben en eten er dan ook een boel van op.

Maar het belangrijkste, maak er geen strijd van! Voor jullie zoontje niet leuk maar voor jullie al helemaal niet. Wil je echt niet eten?? Prima dan niet maar ik eet mijn bord wel lekker leeg!

Sterkte!

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Heel pedagogisch onverantwoord waarschijnlijk, maar hier krijgen ze een paaseitje of een chocolaadje na het eten als ze goed gegeten hebben. Willen ze niet eten? Ook goed, dan niet maar dan ook geen chocolaadje!

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou moet ik zeggen dat het volgende hier werkt tegenwoordig :D

We geven hem aardappels en groente en dan een beetje vlees.
    Hij eet eerst het vlees en dan wil hij nog meer (want het is echt een klein beetje) Dan zeg ik je krijgt nog wel een sdtukje vlees als je ook eerst een beetje aardappels en groente eet en dat doet hij dan ook en als hij dan genoeg heeft gegeten krijgt hij nog een stukje vlees. Hij nu al een week best goed .

Ben toch best blij dat dit werkt.

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zo doen we dat ook met Britt als ze niet zo goed warm wil eten, op zich eet zij verder heel goed hoor, brood en warm, no problemo verder! Maar Jamie... tja.. een heel ander verhaal... die eet overdag alles wat ik hem voorschotel, maar zodra het avondeten op tafel komt houdt hij zijn kaken stijf op elkaar... Brood eet hij, fruit vindt hij heerlijk, hij is gek op wasacrackers met van alles erop, eieren, pannekoeken gaan er wel in, en dan houdt het wel op.. soms wat soep.. kan hem zelfs niet blij maken met patat, het gaat hem alleen om het kadootje wat ze hier bij de patatboer krijgen.. ;)

Maar hier is het met warm eten net als bij heel veel las ik net, wil hij niet eten, prima, dan niet. Toetje krijgt hij wel als wij ook wat nemen, of hij nou wel of niet goed gegeten heeft. Wat we ook een aantal keer geprobeerd hebben, is aan tafel een kleine auto mee te nemen en die naar hem toe te rijden, zodat hij die weer naar ons toerijdt over de tafel, en dan mag hij hem weer terug als hij een flinke hap gegeten heeft. Wil ook wel eens helpen. Als Jamie tenminste goed geheumerd is, haha!

Xx

16. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Hier ook een drama met warm eten!

Eerst at hij alleen zijn vlees, nu eet hij alleen maar aardappelen, groente krijg ik er echt niet in! heb al alles geprobeerd!
    Toetje krijgt hij wel meestal, of hij moet niet willen dat gebeurt ook haha daar heb je hem dus niet mee..
    Doe meestal ook wel van wat hij het lekkerste vind het minste op zijn bord, als hij dan meer wil dan zeg ik ook : eerst hapje....dit of dat en dan weer meer, dat werkt soms, bijvoorbeeld bij augurken haha die vind hij heerlijk dan moet hij eerst 2 hapjes vlees eten en dan krijgt hij een augurk... of stukjes kroepoek bij de nasi, eerst hapjes nasi dan kroepoek

je word steeds vindingrijker, vond het wel moeilijk in het begin, maar word er steeds makkelijker in

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dat werkt hier niet hoor, eerst een hapje groente en dan hapje vlees.
    sophie is een redelijke eter, soms wel soms niet. drinken doet ze weer wel erg goed, ach komt wel. poepen en plassen gaat ook prima.

18. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    Iris is neit echt een slechte eter, maar puur uittesten. En gewoon express niet willen eten. Spelen is veel belangrijker....

Wij hebben met Iris een stickersysteem. We zijn begonnen met; bordje leeg - een sticker. Nu heb ik een piepje staan op 20 minuten. Als zij dan binnen de tijd haar bordje leeg heeft, krijgt ze een sticker. Bij 10 stickers mag ze kleinigheidje. (we zijn trouwens eerst begonnen bij 5 stickers) Dit bouwen we nu weer langzaam af. En ik moet zeggen, van iemand die eerst slecht at, eet ze nu als een tierelier.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoe oud is iris?
    ik heb het idee dat sophie (2,5) dat systeem nog niet snapt..

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje is een slechte eter. Wij hadden ons zo voorgenomen om gewoon altijd n toetje te geven. Maar dat is niet helemaal gelukt.
    Als ze helemaal niks eet en dan toch een toetje..dat gaat er bij mij niet in. Ik ga ook niet zeuren of ze wil eten. Ze weet gewoon dat niet eten gelijk staat aan geen toetje. En dan treuzelt en knoeit ze met d'r eten als wij aan t eten zijn. Dan komen de toetjes op tafel en madam gaat opeens eten. Ze hoeft d'r bord niet leeg te eten. Maar wel een aantal happen wat wij apart schuiven zeg maar. Zo van..dit moet je dan opeten en dat hoeft niet.

Deel Deze Pagina