Gonal-F vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Love2011, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love2011

Love2011 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb even een vraag:

Ik ben begin juli begonnen met Gonal F omdat Clomid zijn werk niet deed. Nou ben ik afgelopen maandag geweest voor een FM en er zat 1 follikel van 20mm, 1 van 17.5mm en 1 van 15 mm. Volgende de fertiliteitsarts gingen ze maandag of uiterlijk dinsdag springen. Nou is het woensdag en mijn temp. is nog niet omhoog gegaan dus ze zijn nog niet gesprongen. Ik heb geen pregnyl of ovitrelle injectie gehad omdat ze volgens haar wel zouden springen. Nou ben ik heel erg bang dat ze niet uit zichzelf gaan springen en dat het straks cystes worden (heb ik al vaker gehad met clomid).
    Heeft iemand hier ervaring mee ? overal lees ik dat meiden standaard pregnyl krijgen in combinatie met Gonal F.
    Kan het zijn dat mijn eitjes nog gaan springen ?

2. Ik vind het altijd zo lastig om op je lichaam te vertrouwen in dit soort situaties.. Als jij bang bent dat het cystes worden zou ik gewoon even bellen en zeggen dat je temperatuur nog niet omhoog is gegaan EN dan je nog geen positieve ovulatietest hebt gehad ;) Misschien mag je dan nog een keertje voor een FM komen. Misschien kun je ook vragen om voortaan altijd pregnyl te zetten. Alles is dat gewoon zoveel zekerder en duidelijker..

3. Love2011

Dankje voor je reactie. Volgende ronde wou ze wel dat ik Ovitrelle ging spuiten, waarom deze ronde niet is mij niet helemaal duidelijk. Hopelijk is mijn temp morgen hoger anders ga ik idd bellen morgen of ik nog langs mag komen. Misschien dat ik dan alsnog Ovitrelle mag spuiten.

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Vreemd! Follikels kunnen wel heel erg groot worden, dus hopelijk springt ie vandaag gewoon nog...

5. Love2011

Heb vanmorgen toch even gebeld naar het zh, kon meteen langskomen. er zaten er 2 van ongeveer 22mm. Heb recept meegekregen voor Ovitrelle, deze meteen opgehaald en geïnjecteerd. Nou moeten ze binnen 40 uur springen. Gelukkig zekerheid nu.

6. Love2011

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap babyliz!

7. Fijn! Veel plezier! :D

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Goed dat ze je nu wel ovitrelle gegeven hebben..ik moest dat ook altijd in combinatie met de Gonal-F ;)

9. Love2011

Tnx, hopelijk krijg ik vandaag een eisprong en is mijn temp morgen vroeg hoger. Gisteren goed geklust dus dan hebben we iig gedaan wat we konden :)

10. Love2011

Ik heb woensdag om 12 uur smiddags Ovitrelle gezet, nu vanmorgen nog steeds lage temp :( kan het zijn dat de Ovitrelle niet aanslaat ? pfff dat zou mij dan wel weer overkomen hoor.. Baal er echt van.

11. 98% van de eitjes springt (na pregnyl, van ovitrelle weet ik het niet) binnen 40 uur! Kun jij altijd veel afleiden van je temperatuur? Mijn temperatuur slingert altijd alle kanten op en is nooit netjes hetzelfde. Als je het echt niet vertrouwt zou ik gewoon weer even bellen!

12. Love2011

Ja meestal klopt mijn temperatuur wel. Elke keer als ik dacht dat ik geen eisprong had gehad klopte dat ook. Ik wacht morgen nog even af, miss dat mn temp iets later stijgt. We zullen zien, anders idd maar weer bellen.

13. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Bij Ovitrelle springt ie na 36 uur..tenminste..dat vertelde ze bij mij int zh..(dat was toen we nog IUI deden)..

14. Love2011

Hmm, kunnen jullie eens naar mijn temp kaartje kijken ? FF geeft wel een eisprong aan maar ik heb er weinig vertrouwen in. Deze temp heb ik meestal voor mijn eisprong. Zal ik bij de 2% horen waar Ovitrelle niet werkt ? :(

Deel Deze Pagina