auto's overkopen (nog) niet in goede staat.

Discussie in 'De lounge' gestart door Denise001, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal..

Ik heb even jullie mening nodig.
    M'n partner & ik zouden de auto's overkopen van een vriend van ons. Nu zijn er een paar kleine dingen aan die nog verholpen moeten worden. Oa airco, rubbers, en drager van de uitlaat.
    Ons is beloofd dat dit zou zijn gemaakt voordat de auto's officieel van ons zouden zijn. Nu mochten we 1 van de auto's al gebruiken omdat onze eigen auto binnen een week al verkocht was. Dit was geen probleem, ik heb zelfs aangeboden om kosten zoals verzekering ed al op me te nemen maar dat hoefde niet omdat ze alles in 1x willen doen.
    Nou prima toch?
    Nu 2/3 weken(!) Later zijn de auto's nog niet klaar en willen ze wel ineens dat er stel op sprong betaald word. Zelfs de verzekering is opgezegd zonder maar enig overleg met ons. En dat ze de auto's willen schorsen totdat er betaald is.
    Nu ben ik hier echt laaiend om want dit is ten 1e het vervoer naar mijn werk.
    Ten 2e zou ik dan 4000 euro cash mogen neerleggen voor iets wat dus niet naar behoren werkt.
    Ze hebben overigens zelf een garage dus deze problemen hadden allang verholpen kunnen worden.

Stel ik me nu zo aan? Ik mag toch wel eisen dat de auto's in orde zijn voordat ik betaal?
    Of zie ik het helemaal verkeerd, dan heel graag jullie mening :)

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vind dat je gelijk hebt. Jullie zijn overeen gekomen dat de problemen verholpen zouden worden voor je ze koopt, daar zou ik dus ook op staan. Als zij willen dat er op stel en sprong betaald wordt, dan wil jij dat er op stel en sprong gerepareerd wordt.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik geef je groot gelijk. Als ze voet bij stuk houden, dan zou ik gaan kijken voor een andere auto.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat zou ik echt niet doen!

Ik zou of eerst naar de garage rijden, vragen wat het gaat kosten (airco kan nog al eens problemen geven) en die kosten van het aankoop bedrag aftrekken.

Of ik zou ze helemaal niet meer willen en naar een andere auto kijken.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had de auto's teruggebracht. En was naar andere auto's gaan kijken.
    Zo zou ik niet me me om laten gaan, ook niet door een vriend.

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Buiten dat ik 4000 veel geld vind voor een auto met zoveel mankementen (wat komt er nog meer aan? Dragers van de uitlaat betekend vaak dat er veel roest zit op die plaatsen) vind ik dat je groot gelijk hebt. Ook mondelinge afspraken zijn geldig dus ze zullen de auto eerst moeten maken en pas het geld overmaken. Zo niet jammer dan en een andere auto opzoeken, of minder betalen en de gebreken bij een garage laten maken. Voor je betaald sowieso even verstandig om langs een garage te gaan en te kijken of de auto het geld wel waard is.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Daarom koop km dus nooit wat van vrienden over.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Idem!

9. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    We hebben juist vaker van hem overgekocht en andersom ook. En er zijn nooit problemen geweest.
    Hij is ook niet het probleem maar die (excuse me) feeks van hem wel.
    Aangezien ik de weekenden ook werk kan ik nu gewoon niet zonder auto.
    Als ik dit van te voren had geweten had ik ook nooit zo snel onze auto verkocht. Maarja dat is altijd achteraf.
    Hun/zij heeft totaal geen idee in wat voor positie ze ons nu brengt. Want onverzekerd rondrijden doe ik absoluut niet maar ik heb ook niet genoeg gegevens om zelf alvast een verzekering af te sluiten.

Maar jullie vinden dat ik het beste die auto's kan laten staan en gewoon voor andere auto's gaan kijken? Is het dan wel reëel dat ik in ieder geval de benzine kosten terug vraag?
    Want beide auto's hebben een volle tank. De auto waarmee ik naar het werk rijd heb ik vanmorgen nog vol gegooid..
    Tis toch bij elkaar 180 euro..

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou die auto direct terugbrengen met de mededeling dat kennelijk sprake is van een misverstand, want je bent alleen geïnteresseerd in een auto zonder mankementen. Online zijn ruim voldoende opties om auto's te huren van particulieren als tijdelijke oplossing. Ik zou zeker niet afhankelijk willen zijn van dat soort 'vrienden'.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nou ik zou de auto's langs brengen met de mededeling dat ze blijkbaar vandaag gemaakt gaan worden aangezien zij het geld zo snel willen. Zou duidelijk maken dat jullie overeenkomst was eerst maken en dan geld en dat je die aanhoudt. De vraag is meer: wil je ze nog overkopen van die 'vrienden' ook als is het de partner dan nog gaat die man er toch in mee...

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jullie hebben ze dus alle 2 al in gebruik? Welke afspraken hebben jullie precies gemaakt? Als het altijd goed gegaan is vaag ik me af wat er nu voor misverstand is ontstaan. Een verzekering opzeggen doe je nl niet O snel en kan hun in de problemen brengen. Vraag me dus af wat er is voorgevallen.

Maar nee... Zou deze auto's niet meer overnemen. Zou ze terug brengen en verder zoeken naar iets anders. De benzine zou ik laten... Mijn eer te na en je hebt de auto's mogen gebruiken prima ruil...

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ten eerste... als ze zo met je om gaan, dan zijn het geen vrienden.
    Ten tweede, auto's met mankementen moet je gewoon nooit kopen. Onder geen enkel beding. Gewoon NEE.
    180 euro benzine...absoluut terugvragen bij het retourneren van de auto.
    Heel lullig dat je dan zonder vervoer zit...maar er bestaat ook nog zoiets als het OV of een taxibedrijf.

14. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dit gaan we nu ook doen. En naar aanleiding van komend gesprek beslissen we hoe en wat.

Nee 1 auto is in gebruik zodat hun de ander konden maken. Zodra de ander op keuring was geweest ed werden ze weer omgeruild, aan die van 'mij' was het minste werk, paar rubbers en de airco bijvullen. Is 2 weken geleden goed gekeurd.

Maar we zullen zien wat zo uit het gesprek voorkomt en wat de planning is.
    In ieder geval thanks voor jullie mening! Soms ben ik bang dat m'n hormonen een loopje met me nemen namelijk;)

15. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is allemaal opgelost.
    Auto's heb ik in ieder geval laten staan en we gaan komende week kijken voor wat anders.
    Volgens hun was het een miscommunicatie.
    De kosten die wij extra hebben gemaakt , keuringen ed worden vergoed. Al met al enigzins tevreden met de oplossing.
    We nemen in ieder geval niks meer over van vrienden :p

Deel Deze Pagina