bang voor inleiding...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamahil, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    I.v.m. zware bekkenklachten en andere lichamelijke klachten (te hoge bloeddruk, al 3 weken bijna niet meer slapen, enz..) denkt de verlosk erover om me te laten inleiden, heb daar morgen een gesprek over met de gyn....

Bij de vorige bevalling ben ik vlot thuis bevallen (39.6) en eigenlijk wilde ik daar nu weer voor gaan...

Aan de ene kant weet ik dat het beter is als de baby eerder komt maar eigenlijk ben ik een beetje bang voor een inleiding.... Vaak hoor je dat dit erg heftig is toch??

Hebben jullie adviezen/ tips??

2. Natascha8778

21 sep 2013
    52
    0
    0
    Hoi mamahil,

Balen zeg,.. Ik heb geen ervaring dus kan je hierin niet echt ondersteunen.
    Wel denk ik dat je niet teveel moet uitgaan van wat andere zeggen.. ik zou er gewoon blanco ingaan en het over me heen laten komen.
    En vooral doen wat het beste is voor jou en baby!
    Good luck!!

3. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    ik zou hier bij de eerste ingeleid worden.. heb vaginale tabletjes gekregen en als de baarmoedermond voldoende verweekt was zou ik aant infuus met weeenopwekkers gaan.. de tabletjes hebben al het werk gedaan, want na 3 tabletjes braken de vliezen spontaan en kreeg ik weeen.. een echte weeenstorm.. pittig maar te doen..

bij de tweede hebben ze toen ik 4cm had de vliezen gebroken.. toen kreeg ik een weeenstorm en binnen 50 min daarna lag mn zoon op mn buik.. wist niet of ik nog steeds of alweer een wee had..

de derde is helemaal spontaan gebeurd.. een rustige fijne bevalling van twee uurtjes..

dus tsjah paar ervaringen allemaal anders.. ik denk dat als je er inzit je er wel mee kan omgaan.. maar snap dat je het liefst natuurlijk wil bevallen.. succes alvast!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Uiteraard gaat het bij iedereen anders en beleefd iedereen het anders maar hier mijn ervaring.

Hier ingeleid met 40+6. Aan de ene kant prettig want ik wist wanneer het ging gebeuren, aan de andere kant lijkt het mij ook "leuk" als bv de tweede uit zichzelf zou melden ;)

hier op vrijdag 17.00 uur begonnen met een ballonkatheter. Volgende ochtend viel deze eruit rond 12.30 en werden mijn vliezen gebroken waarop ik bijna meteen weeën kreeg. Na kwartier kreeg ik al persweeën maar helaas toen nog maar 4cm.. Dus ruggenprik gekregen en het uitgehouden tot een uur of acht.
    uiteindelijk om 20.45 is ze geboren.

Al met al prima te doen maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.

5. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk ind dat ik er blanco in moet gaan...
    Ze zouden het dan toch niet voor 38 weken doen of mijn bloeddruk moet nog verder stijgen, dan wel. Kan er dus nog een weekje over nadenken hoop ik:)

Heb bij de eerste het HELPP-syndroom gehad maar toen is het de dag voordat ik ingeleid zou worden uit zichzelf begonnen dus heb geen vergelijk-materiaal wat dat betreft.

Maar de laatste 2 bevallingen thuis heel rustig en eigenlijk vrij snel vond ik zo fijn dat ik dat eigenlijk het liefste wil!
    Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel prettig om te weten wanneer het gaat gebeuren, dat geeft ook wel stress als je er een paar hebt rondlopen:)

pff... er spookt zoveel door m'n hoofd, kan het moeilijk loslaten en ben nog niet eens naar dat gesprek geweest?!:(

6. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    wat leuk trouwens zuster88.... je loopt ook van nummer 4, ik ook!! Jij hebt 3 zoons zie ik, wij 3 dochters...

7. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik ben ook ingeleid en vond het heel fijn. Maar het is inderdaad -zoals elke bevalling- bij iedereen anders.

Spreek goed je gevoelens en angsten uit! Dat is wel belangrijk en dan kun je samen vast tot een plan komen waar je je goed bij voelt.

Succes! :)

8. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het inleiden geen probleem. Vooral dat infuus was wonderspul, al was het na dat ze de dosis opvoerden omdat ik nog te opgewekt was niet zo prettig meer, maar goed mijn bevalling duurde na het opschroeven van het infuus nog maar een klein uurtje....

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan je niet eerst gestript worden?

10. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Gaat zeer waarschijnlijk toch een inleiding worden, waarschijnlijk bij 38 weken al omdat mijn bloeddruk te hoog blijft en ik vocht begin vast te houden.

Ik weet niet of ik eerste gestript kan worden, vanaf wanneer kan dat? Ik krijg namelijk 3 dagen voor de inleiding nog een thuiscontrole van de verlosk misschien kan ik vragen of ze me wil strippen dan...

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    ik ben met 38 weken ingeleid. Ik had al 2 cm ontsluiting dus ik kreeg meteen een infuus met weeenopwekkers. Werd ingesteld op 15 eenheden en kreeg te horen dat de meesye vrouwen toch wel minimaal 100 eenheden nodig hebben voor ze uberhaupt iets voelen. Bij mij niet. Hij is omhooggezet naar 25 eenheden en toen kwam ik in een enorme weeenstorm. Ging van 5cm ontskuiting naar vo en 4 persweeen en 7 minuten later was mijn zoontje er.
    Vanaf Het breken van mijn vliezen tot de geboorte is 2,5 uur overheen gegaan. Kort maar krachtig zeg maar.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn tip is, laat de gyn op tijd kijken als het voor jouw gevoel niet wil vlotten. Bij mij wilde de ontsluiting niet vorderen op een gegeven moment en schroefden ze dosis op tot max. Het had geen zin, want mijn dochter lag verkeerd. Eerder goed toucheren door de einverantwoordelijke gyn had een hoop tijd kunnen besparen.

13. Jackieliv

Jackieliv Bekend lid

6 feb 2014
    502
    487
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 41,1 weken zwanger en ook heel bang voor inleiding. Die staat namelijk al gepland voor aankomende woensdag.... Hopelijk beval ik voor die tijd nog spontaan.. Denken jullie dat de bevalling tegen word gehouden door mijn angst? Zie sowieso tegen de bevalling op ....

14. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ingeleid met 42+2 weken.
    Eerst ballon katheter gehad en de dag erna zijn mijn vliezen gebroken en een infuus aangelegd.. Vanaf moment van breken van vliezen tot geboorte duurde 5,5 uur. Was heftig en belande in een weeën storm. Maar het was vol te houden en ben blij dat het door de inleiding zo'n snelle bevalling was.

15. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Fijn dat jullie je ervaringen willen delen!!
    Het meest zie ik op tegen een evt weeenstorm, maar aan de andere kant hoor je niet vaak dat die heel lang duurt...

Heb vandaag trouwens wel (delen van) mijn slijmprop verloren... Is er een kans dat het uit zichzelf gaat beginnen voor volgende week?!

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben ingeleid met 39+3 omdat ik een te hoge bloeddruk had en al 36 uur pittige voorweeën die niet doorzetten. Ze konden meteen mijn vliezen prikken omdat ik 3 cm ontsluiting had en een verweekte baarmoedermond. Helaas gebeurde er niet genoeg en heb ik na een uur alsnog een infuus met weeënopwekkers gekregen. Vanaf toen duurde het nog dik vijf uur tot volledige ontsluiting, daarna slechts 9 minuten geperst.

Ik vond het wel te doen, heb geen weeënstorm gehad. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingmateriaal, maar het bouwde wel op bij mij. Toen ik dacht dat ik dood ging was ik er bijna :).

Succes met je bevalling!

17. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Pff... best pittig als je al 36 uur erop hebt zitten!!
    Fijn dat het lekker achter de rug is!!

Bedankt! Hoop dat het uit zichzelf begint, maar als het niet zo is laat ik het maar gewoon over me heen komen, het zal toch moeten...
    Die hoge bloeddruk wil niet zakken namelijk:(

18. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 42 weken ingeleid. Na 2e keer gel had ik om 15.00 nog geen enkele cm ontsluiting. Daarna kreeg ik wel wat meer last van mn buik maar volgens verpleegster waren t gewoon krampen.
    Tot ik om 18.30 op de wc opeens persweeen kreeg volledige ontsluiting.
    Ik heb niet eens doorgehad dat mn water was gebroken.

Ik zei vlak na de bevalling doe mij er maar nog zo een. Dus voor mij een zeer positieve ervaring. En totaal niet eng.

Ik ben nu natuurlijk ook heel nieuwsgierig naar deze keer.

19. Tamamara

Tamamara Lid

14 jul 2013
    70
    0
    0
    Ik ben met 38+2 ingeleid vanwege een hoge bloeddruk die met medicatie toch weer opliep en ik tegen een zwangerschapsvergiftiging aan begon te lopen.
    Ik kreeg woensdagavond een balloncatheter. Ik had toen 1 cm en een licht verstreken bmm.
    Donderdagochtend had ik 2 cm en bmm verstreken.
    Toen hebben ze om 9:00 uur de vliezen gebroken en het infuus aangesloten. Rond 15:30 uur ben ik onder de douche gegaan met 5 cm, rond 15:45 uur had ik volledige ontsluiting en persweeën en om 16:10 was ons meisje er.
    Ik heb het zeker niet als onprettig ervaren!
    Hopelijk gaat het bij jou nog vanzelf gebeuren. Hoe dan ook, succes!

20. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Heel fijn om ook positieve ervaringen te lezen, bedankt dat jullie die willen delen!! Zie het allemaal toch wel wat meer zitten...
    Pfff... Tis gewoon erg onwerkelijk allemaal dat het nu ineens zo dichtbij komt! En echt benieuwd wat ik dinsdag ga horen bij de gyn!!

Deel Deze Pagina