Gaan we weer... Ik zeg dat ik niet alles wil moeten veranderen, omdat hij me niet met rust wil laten. Moet ik me dus compleet aanpassen, wint hij alsnog. Ik kan alleen verhuizen als ik zelf een andere huurder vind binnen het jaarcontract. Anders moet ik zelf huur blijven betalen, dan dus dubbel. Heb een leerlingensalaris daar ik nog studeer, dus dat wordt hem ook niet. Ik kijk het tot woensdag aan. Nu is het rustig, maar woensdag ben ik jarig. Als hij dan een streek uithaalt, langs komt oid bel ik de politie en maak ik melding. Ik wil niet mijn leven aan hem aanpassen in de zin van gegevens moeten veranderen, verhuizen, dat soort dingen. Ik vraag met rust gelaten te worden, dat hij door gaat met zijn leven. Daar wil ik niet alles voor op zijn kop hoeven zetten!
Ik snap echt niet waarom je geen ander nummer neemt. Tja een kleine aanpassing en je bent er groot en deelds vanaf. Maar nee je gaat wachten tot woensdag? Ik heb ook zo'n buurvrouw, en maar miepen als hij belt of haar lastig valt. Maar geen nieuw nummer nemen.... ZUlke mannen laten je niet spontaan ineens met rust. Ze zijn een paar dagen stil en dan begint de ellende weer. Hij moet uit je leven. En daar moet JIJ voor zorgen. Tja soms moet je even je trots aan de kant zetten. Meid ik zeg, ga voor een nieuw nummer
Je vraagt wat anderen zouden doen, maar bijna alles wat hier aangedragen wordt vind je te drastisch. Dan zit er maar 1 ding op negeren, vol blijven houden en ellenlang geduld hebben.
Ik had ook zo´n ex. En geloof me ik was dolblij met een ander nr eindelijk van hem af! En dol blij met een ander mail adres eindelijk van m af! Daarna een ander huis Heel nieuw leven zonder vervelende ex!
Tja. Dat zou ik ook doen ja. Ik snap je gedachtegang wel, dat je niet voor hem allemaal maatregelen moet/wilt nemen, maar dit is toch ook geen optie? Ik heb ook een keer een nieuw nummer moeten hebben en het was 5 min. werk. Via T-Mobile mag je 1x per jaar gratis je nummer laten veranderen en 1 belletje en het was geregeld. Kleine moeite, groot effect Ook je e-mailadres veranderen is zo gepiept
Ik weet dat het allemaal zo gepiept is. Dat is het ook niet. Vind het alleen van de zotte dat ik me op hem aan moet passen. Krijgt hij toch zijn zin. Ik kan hier niet weg. School en werk zit hier, heb geen rijbewijs. Daarbij kan ik gewoon geen dubbele huur betalen. Ik heb nu 3 dagen niets van hem gehoord, dus kan ook niet nu melding gaan maken. Ik verwacht woensdag wel wat met mijn verjaardag. Als hij dan contact opneemt, maak ik melding. Verder dan maar engelengeduld hebben. Ik weiger gewoon mijn gegevens voor hem te veranderen. Dan krijgt hij de politie maar op z'n dak, zijn probleem dan. Zien we wel wie er aan het kortste eind trekt.
Maak dan iig melding. Weten ze er van mocht er wel wat gebeuren. Niet dat ik daar echt vanuit ga, maarja. Ik ging er ook niet van uit dat hij me zou slaan..
Je moet wel half dood in de greppel liggen, wil de politie iets gaan doen. Maar nogmaals: ik begrijp je gedachtegang wel, maar wil is het je al die ergenis wel waard? Je opent er al een topic over op ZP, dus het stoort je. Eigenlijk heeft die ex je nu al te pakken, want hij zit onder je huid. Wanneer je je nummer laat veranderen, is dat voorbij en trekt híj aan het kortste eind. In dit soort situatie zijn er geen winnaars, alleen verliezers.
En als hij achter mijn nieuwe nummer komt, moet ik dat dan blijven veranderen? Ik snap je gedachtengang, maar ik denk niet dat het veel uithaalt. Hij kan ook hier op de stoep staan. Vriendin van hem woont boven me. Kan hem tegen komen in de stad. Het maakt me allemaal niks uit, ik ben niet bang voor hem. Alleen hij weet alles van me op de een of andere manier. En dan belt hij weer met hetgeen wat hij te weten is gekomen, krijg ik verwijten ed. Het is niet zo dat hij 100x per dag belt. Ik ondervind daar niet zo zeer hinder van, maar wel van het feit dat hij alles van me weet. Gegevens veranderen heeft in die zin geen zin. Dan kan hij me niet meer bereiken, maar weet wel nog steeds alles van me. Enige optie is dus weggaan hier. Maar daar moet ik mee wachten tot eind juni dus. Tot die tijd maar accepteren dat hij toch alles over me weet en niet reageren op zijn contactpogingen... Vreselijk, mensen die zo aan je gat blijven hangen.
Wat had je dan verwacht? Dat iemand hier je een toverstokje zou aanreiken en je hem kon weg toveren? Vraag niet om advies als je er toch niets mee doet.
Ik vind het grappig dat je zegt dat als jij dingen aanpast (zoals je telefoonnummer) dat hij dan "zijn zin" krijgt. Het is in mijn ogen juist omgekeerd: NU krijgt hij zijn zin, door het niet aan te passen. Hij wil contact met jou en jouw leven beinvloeden. Door een ander telefoonnummer te nemen kan hij je in ieder geval al niet meer zomaar opbellen en geef je ook aan dat je niet op hem zit te wachten. De mogelijkheid tot contact en invloed hebben is wat hij wil en dat laat je nu in stand. Door niets te veranderen geef je hem dus juist zijn zin, hij kan nog steeds op simpele wijze contact met jou opnemen.
Ja, sorry meid. Maar als je die dingen niet aan wilt passen, dan houdt het op. Jammer dat je het op deze manier ziet, namelijk dat hij zijn zin krijgt. Ik denk daar toch anders over. En je ex ook, want die zal heerlijk pissed zijn als hij je niet meer kan bereiken Daarnaast heb jij zelf invloed op wie jouw nieuwe nummer krijgt, dus ook of die mogelijk bij je ex terecht komt. Maar goed. Ik wens je heel veel succes verder, want buiten de eerder genoemde zaken heb ik geen tips meer voor je.
Lezen is tegenwoordig ook een kunst. Je ei kwijt willen, kan ook al niet meer. Snap steeds beter waarom er tegenwoordig zoveel topics op een rel uitlopen.. Hij wordt lekker pissed als ik mijn nummer verander. Staat hij hier dadelijk lekker pissed aan de deur. En dan? Dan is het mijn eigen schuld zeker. IK SNAP JULLIE WEL, voor de zoveelste keer. Alleen schijnen jullie mij niet te snappen. Als ik mijn nummer niet verander is het mijn eigen schuld, want ik wil er niks voor doen. Als hij overal achter komt, zonder het van mij te horen, heeft hij mijn nieuwe nummer vast ook binnen de kortste keren. Dat haalt dus gewoon niks uit! Ik weet niet hoe jullie denken, maar schijnbaar te simpel om dit te snappen.. Jeetje.
Dan je nieuwe nr alleen geven aan je vriend je werk en je moeder. Weetje van dit soort mensen kom je anders echt niet af hoor. Nu heeft hij jou precies waar hij jou hebben wilt want je reageert er op. Met een ander nummer heb jij hem want dan kan hij jou leven niet meer beïnvloeden. Je laat het nu zelf toe ( En dit bedoel ik niet kwaad hoor ) Maar als je het echt zo vervelend vind had je echt wel een ander nr genomen
Hallo sociaal leven, doei sociaal leven? Dat bedoel ik nou met mijn leven op de kop zetten. Dan raak ik telefonisch zo geisoleerd als wat, zodat hij maar niet achter mijn nummer komt. Hij woont in dezelfde stad. Als hij hier voor de deur staat, komen jullie met oplossingen als: verhuis dan! Ging het maar zo simpel. Bovendien negeer ik hem, maak hem duidelijk dat ik wil dat hij me met rust laat. Het is niet alleen de telefoon waarmee hij contact op kan nemen. Van de aardbodem verdwijnen lijkt hier wel de beste oplossing. En ik bedoel dit ook niet vervelend, maar wordt een beetje simpel van dat doordrukken anders wil ik maar niks. Als ik 100km verderop had gewoond, had ik idd alles op kunnen lossen met een ander telefoonnummer. Nu niet.
Politie komt pas als er ook daadwerkelijjk wat gebeurd TS, als ik jou was zou ik hem lekker laten '' winnen '' zoals jij het noemt, je bent dan wel van het gezeik af.
Voor het aan de deur komen heb je de politie. Voor al t andere idd een ander telefoon nr. Zoals ik al zei mijn ex blijf me lastig vallen heb 5! keer een ander nr moeten nemen maar oh wat was ik blij dat hij "even" niet belde en uiteindelijk helemaal stopte. En ja het is even vervelend dat niemand je kan bereiken. dan vraag je of ze het via mail doen ipv bellen of smsen. En anders selectief je nr geven en niet aan de mensen die hij ook kent. Dit kun je echt wel deels zelf oplossen want nogmaals deze mensen houden niet op met negeren echt niet.
En eerder zeg je de politie komt pas als je half dood in de greppel ligt.. Maargoed. We gaan dus een ander nr nemen. Mezelf opsluiten, zodat hij niks meer te weten komt en ik hem niet tegen het lijf loop, het liefst ook nog even snel verhuizen en zodanig van de aardbodem verdwijnen dat hij denkt dat ik dood ben. Dan ben je bijna 21 en leef je zo'n leven, gezellig
Nee de politie komt vaak wel maar ze doen verder niks ( niet oppakken oid ) Maar als jij denkt dat je in isolement gaat leven door een ander nr prima. Mij heeft het gelukkig geholpen en ben dolgelukkig om van mn vervelende ex afgekomen te zijn. En we wonen nog steeds in dezelfde stad.