Mijn ex heeft mijn dochter meegenomen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lieve TS, wat moet jij door een hel gaan. Afschuwelijk gewoon. 😭

Heel veel tips en adviezen zijn idd al gegeven. Mijn prioriteit zou liggen bij:
    1. hulp vragen aan NL ambassade

2. de NL nationaliteit aanvragen voor je dochtertje!!!

3. wellicht zelfs de media opzoeken.

En uiteraard een inzamelingsactie houden bij familie/vrienden/kennissen/buren/collega's zodat je een advocaat erop kan zetten. Die Eur 3000,- moet toch niet zó lastig bij elkaar te krijgen zijn?

Heel veel sterkte, houd moed en hoop! 🙏

2. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Als we nu eens hier beginnen... Als iedereen die met haar meeleeft een paar euro bijdraagt, is ze waarschijnlijk al heel ver onderweg naar een advocaat.
    Ik zal de eerste zijn die meedoet.

3. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik wil ook wel meedoen...iemand die wil inzamelen?

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik kan niet veel missen maar zou graag willen helpen. Is er al iemand die inzamelt? Een super idee trouwens!

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij kunnen ook niet veel missen maar wel een paar Euro voor zoiets dus als we ergens kunnen doneren dan hoor ik het graag!

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik doe ook mee!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kalaa, wat al werd gezegd zag ik: de media erbij halen!
    Er is pas nog een programma geweest over kinderen die zijn meegenomen naar get buitenland.

Vooral als jij aangeeft in hoeverre jij steun krijgt van instanties die jou zouden moeten helpen!

Dit kan en mag toch gewoon niet?

8. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Heb de rest van het topic nog niet gelezen maar een van de dingen die ik mij afvraag is waar die vermoedens op gebaseerd zijn?
    Het is namelijk nog al heel wat om iemand te verdenken van pedofilie .
    Vraag me af of dat ook zo was geweest als oom geen man was geweest maar een vrouw.

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het is heel lief bedoeld maar ik vind dit eerlijk gezegd niet de geschikte plek om een geld inzamelingsactie te beginnen voor iemand die geen van ons persoonlijk kent.

Hoe bot ik nu misschien klink, dit is iets wat TS zelf moet oplossen , vind ik.

Dan kunnen we hier wel elke dag een inzamelingactie gaan houden voor mensen die geen geld hebben om hulp in te schakelen. En dan krijg je het volgende : voor wie zamel ik wel wat in en voor wie niet ? ;)

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben het hier wel mee eens. Ik vind een inzamelingsactie eigenlijk een beetje voorbarig. Daarbij, en vergeef mijn botheid, maat TS is al ettelijke malen geadviseerd over de afgelopen 1,5 jaar over ambassades, aangiftes en regelingen.

TS moet de zaken eens op een rij zetten echt overgaan tot (harde) acties. Het is echt beyond me dat de ambassade niet is gecontacteerd tot nu toe.

Neemt niet weg dat ik geloof dat het echt een vreselijke situatie is.

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Helemaal mee eens....:)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Dames,

Geld inzamelen is heel lief bedoeld, maar volgens de regels niet toegestaan.
    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

13. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik snap nog steeds niet waarom mijn vorige bericht is verwijderd, aangezien er niks verkeerd in stond...

Waarom pamperen jullie haar zo. De ex zou ook wel een goede reden hebben om het kind niet terug te brengen naar moeder. Net als zij het gevoel heeft dat oom pedo trekjes heeft zal de vader van het kind ook wel redenen hebben waarom moeder het niet goed doet. Als die oom echt zo pedo is snap ik niet dat je er bij in hebt gewoond en je kind naar vader laat gaan terwijl hij er in woont. Blijkbaar heb je nu een reden nodig om je kind terug te krijgen en is het allemaal oom zijn schuld.

De vader heeft ook recht op haar dochter, net zoveel als jij. Er moet een goede omgang komen waar jullie beiden jullie dochter kunnen zien in een veilige omgeving.

Maar als ik het zo lees hebben we hier te maken met twee pubers die eerst hun eigen sh*t eens moeten oplossen. Hoe jullie het spelen is zo kinderachtig en schadelijk voor het kind! Beiden zijn zo verkeerd bezig. Het kind is beter af in een pleeggezin tot papa en mama samen hulp hebben gezocht en weer met elkaar door 1 deur kunnen en stoppen met het kind geestelijk kapot te maken met deze acties!

14. Logan

Logan Niet meer actief

Heb je ooit wel eens een reactie geplaatst waaruit bleek dat je even inleeft in de ts? Als jij niet begrijpt dat je reactie verwijderd is heb je gewoon 0,0 empatisch vermogen.

15. penseel

penseel Niet meer actief

Gaat met jou mee ik was al aan het bedenken om een reactie te plaatsen zonder kwetsend te worden. Wel heel lastig. Maar je hebt gelijk.

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Dit inderdaad. Snap eigenlijk niet dat er zo weinig is gedaan sinds november.
    Sterkte iig.

17. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    PFf wat een drama idd...
    Persoonlijk zou ik denk ik dan toch voor die fake relatie gaan....en dan bewijzen verzamelen, van zijn gedrag etc... want ik neem niet aan dat hij daarin zou veranderen.
    Kan je altijd aangeven dat je voor je kind het beste hebt geprobeerd, maar dat het onmogelijk is zo samen te leven...
    Je loopt risico denk ik, gezien zijn agressie... maar je hebt je dochter bij je... en mocht hij agressief worden weer... aangifte doen, en foto's er bij....
    En idd tussendoor door sparen of zo...
    Verder wens ik je sterkte..

18. soeee

soeee Niet meer actief

Dit dus. Zat ff te bedenken wat ik erop moest zeggen, maar dit voldoet :D

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als je niet snapt waarom je reactie verwijderd is dan moet je leren nadenken of het beheer om uitleg vragen aangezien wij (helaas) jouw berichten niet kunnen verwijderen! Als jij denkt dat elke vechtscheiding om het zo te noemen 2 vechtende heeft dan moet je naar de realiteit komen, want dat is bij lange na niet! Zorg dat jezelf een leven krijgt in plaats van andere de grond in proberen te boren omdat ze om advies vragen bij een probleem!

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wat verschrikkelijk! Echt een nachtmerrie zeg!
    Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je dochter geen Nederlands paspoort heeft? Ik weet niet of dat in deze situatie uberhaupt iets zou schelen, maar dan zou het in ieder geval makkelijker zijn haar mee naar NL te nemen uiteindelijk lijkt me. Maar ja, eerst haar maar eens terug zien te krijgen nu.
    Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt. Wat lijkt me dit vreselijk zeg! Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina