Wat verschrikkelijk! Kun je dat programma 'ontvoerd' niet inschakelen? Of doen ze dat niet omdat je meisje Brits is? Wil je een hele dikke knuffel geven. Dit is 1 grote nachtmerrie
Het ging me niet om het terugpikken, het ging me om de reden die ze geeft waarom ze haar dochtertje wil terugpikken.... Zodat haar ex dan hetzelfde meemaakt als zij nu. Daar zou het in mijn ogen helemaal niet om moeten gaan nu. Het gaat om het belang van dat kindje.
Ohh meid wat een hel moet dit voor je zijn... Ik hoop zo dat je dochter snel weer veilig bij jou is. Dikke knuffel en heel veel sterkte gewenst!
Jeetje, wat een nachtmerrie.. Iets waar ik zelf ook voor gevreesd heb toen mijn ex en ik uit elkaar gingen.. Wat ik weet is dat je alleen een Nederlands paspoort voor je dochter kunt krijgen als de vader toestemming geeft, of als hij het gezag niet meer heeft. Als ik me niet vergis, is er pas sprake van ontvoering wanneer de vader hun verblijfplaats niet aan de moeder doorgeeft, en aangezien er geen sprake van is, is het inderdaad geen ontvoering. Als jij haar echter meeneemt de grens over, is het wel ontvoering. En aangezien je dochter geen Nederlands paspoort heeft, kun je van de Nederlandse autoriteiten in dat geval geen hulp verwachten. En ik snap heeeeel goed dat je het overweegt haar terug te pikken, dat zou ik ook doen. Ik vind je heel sterk dat je toch probeert alles volgens de regels te doen, want ik kan me niet voorstellen hoe ontzettend zwaar het moet zijn. Toch zou ik proberen naar de NL ambassade stappen, zij hebben advocaten ter beschikking die je evt verder kunnen helpen en informatie kunnen verstrekken. Ik zou ook even goed uitzoeken of je niet een vergoeding krijgt als je een advocaat inschakelt en dit niet zelf kan betalen? Hier is dat iig wel zo.. Heel veel sterkte..
Dat was wel wat je daar schreef, en daar reageerde ik op. Maargoed, blijkbaar heb ik dat dan helemaal verkeerd begrepen.
Oh bah...daar was ik al bang voor toen ik het verder zo las (de link). Fijn dat je manager ook aan het kijken is waar hij/zij kan helpen, heb je toch wat support hier ook. Zal duimen dat de ambassade ook nog wat kan betekenen! Sorry dat ik niet meer kan helpen! Wat een rot situatie (om het netjes te zeggen ).
Ik snap dat je daarop reageert maar denk dat het voor mensen die nooit in een vergelijkbare situatie hebben gezeten niet te bevatten is wat er door je hoofd gaat. En ja dat is niet altijd even aardig naar de ex en dan wens je je ex inderdaad regelmatig hetgeen toe wat hij jouw en het kindje aandoet. Klinkt misschien hard maar zo voelt het wel als je je zo machteloos voelt. Ik herken dat gevoel wel om heel eerlijk te zijn.
Wanneer je haar wel te zien krijgt zou ik haar inderdaad naar de dokter nemen om te kijken of ar spraken van is.ik hoop het niet maar anders heb je bewijs en ju je haar bij je houden. Als je een schuilplek zoekt zou ik dat niet in Nederland doen want dan is het mishandeling. Verder alle berichten bewaren en als et kan zou ik ook de rest zoveel mogelijk proberen op te nemen. Zeker als hij het heeft over dat je dochter zoveel klaagt en hij het niet meer ziet zitten. Ken verder je verhaal niet maar heel veel succes! Hopelijk stopt de nachtmerrie snel!
Heb je je health visitor al geprobeerd? Zij is normaal gezien toch een aantal keer bij jullie over de vloer geweest. Misschien een soort getuigenis van haar kant, hoe meer mensen hetzelfde zeggen in jouw voordeel hoe beter denk ik.
Als jij niet zonder toestemming van vader mag reizen met je dochter - dan mag dat andersom toch ook niet? Omdat ze zo vaak "op vakantie" zijn als jij haar wilt zien.... Wat een hel moet het zijn zeg. Te weten dat jouw kindje bij een mogelijke pedofiel in huis is. Ik hoop echt met heel mijn hart dat dat niet het geval is! Inderdaad: met je dochter proberen een arts te raadplegen. Vader mag haar geen medische hulp weigeren neem ik aan? Is er helemaal niemand van wie je geld kunt lenen? Geld MAG toch geen obstructie zijn van het redden van je dochter uit de klauwen van een mogelijke pedofiel?? De vader onthoudt jou nu van ouderlijk gezag - ook dat moet toch aangepakt kunnen worden? Verschrikkelijk zeg....wellicht een andere advocaat? Pro-bono?
Wow wat verschrikkelijk zeg! Ik zou mezelf in de schulden steken of haar terughalen. Of ik zou ook zoals eerder gezegd haar meenemen naar artsen om haar te laten onderzoeken. Dan weet je dat zeker en wee je hoe groot de nood is. Bellen naar iedereen die je zou kunnen helpen, doorgaan en niet opgeven. En als jullie 50/50 hebben, dan staat hij niet in zijn recht! En hoezo denk je dat de rechter haar aan hem toe zal wijzen dan? Bewaar je berichten, stuur brieven of mails en bewaar reacties. Ga naar de dokter met haar. Bewaar en verzamel zoveel mogelijk bewijzen. En ja, natuurlijk zeg je dingen die niet netjes zijn. Maar dat is in emotie en valt in het niets ten opzichte van wat je ex doet. Heb je dit nooit aan zien komen of aangevoeld? Niet als aanval hoor...!
Wat vreselijk! en iedereen laat dit maar toe. Heel veel sterkte en ik hoop dat je haar gauw weer in je armen hebt!
Wat vreselijk moet dat zijn!! Ik zou er niet aan moeten denken. Ik zou ALLES (echt alles) doen om haar terug te krijgen. Ik mag het misschien niet zeggen maar als ik zeker zou weten dat die oom zijn handen niet thuis kon houden haalde ik haar daar weg, ongeacht of dat op een "nette manier" zou gaan.
Dit ja. Het voelt allemaal een beetje soft eerlijk gezegd. Aanpakken, overal naar toe bellen, naar toe gaan, al moet je 10x van het kastje naar de muur. Niet laten afschepen, al is dat soms enorm lastig hoor! Sterkte ts!
Waarom ben je in godsnaam zonder haar het huis uit gegaan? Waarom woonde je bijna 2 jaar samen met een oom waarvan je vermoed dat hij pedofiel is? Je hebt haar na kerst nog gezien, waarom heb je haar toen "teruggegeven" terwijl je met allerlei verdenkingen zit? Aangezien ik de wetgeving daar niet ken kan ik je helaas niet adviseren. Ik zit gelukkig niet zelf in zo'n situatie maar ik denk dat ik elke dag voor de deur zal staan bij hun om mijn kind te zien. Geen dag zou voorbij gaan zonder dat ik daar aan de deur heb gestaan.