:xWat moet jij je machteloos voelen! Hele normale gedachte om haar terug te willen ´stelen´. Ambassade inschakelen, kind van Nederlandse moeder is toch automatisch ook Nederlands ook al heeft ze de Britse nationaliteit. TV,pers in schakelen ?
Ik ben nooit zonder haar uit huis gegaan. We woonde op ons zelf toen het uit ging. Ik heb nooit geweten dat oom trekjes had, dat was "pas" toen mijn dochter 8 maanden was, hij begon met haar te douchen en what not. Toen was ik (ex niet..) al een tijdlang bezig om een eigen huis te krijgen. Waarom denk je uberhaupt dat ik gewoon wegging en haar daar liet?
Dus hij is terug gegaan naar zijn oom, en jij verblijft in jullie huis? Och meid, ik heb het echt met je te doen! Ik heb je topics wel gevolgd, en ik weet ook dat jij altijd degene bent geweest die alles op orde hield daar. En dat je werkte aan de toekomst. Ik zou echt willen dat ik wat voor je kon betekenen, maar ik zou echt niet weten hoe...? Ik kan alleen zeggen, dat als je terug naar Nederland komt, je altijd hier mag verblijven...met je meisje uiteraard. Heel veel sterkte meid, dit heb je ZO niet verdiend.
Dat wilde ik net vragen, want als ik die bedenkingen bij die oom had was ik met haar bij de kinderbescherming of de politie gaan zitten en had ik gezegd: luister haar vader wil haar meenemen naar een mogelijk pedofiele man. Ik wil dat hij haar pas mee neemt als hij op zichzelf woont.
oke wat heeft het in hemelsnaam voor zin om ts af te zeiken over waarom ze haar kind daar achtergelaten heeft.. Uhhhh omdat het de vader is van het kind en je er vanuit gaat dat je dr terug krijgt en dat hij goed voor zn kind zorgt :S. jeetje meid wat een piep situatie, Zoals al gezegt misschien kan je naar de nederlandse ambassade en daar vragen wat je kan doen? Of eventueel familie in nederland laten bellen naar advocaten en kjken of die een pro deo advocaat bij jou weten? Knuffel meid!
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee en ik wou dat ik het nooit gedaan had. Ik zit om eerlijk te zijn de hele tijd tussen "ik haal haar op en breng haar nooit meer terug" en "Ik doe alles volgens de regels". Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik haar "zomaar" meeneem, wat er uberhaupt kan gebeuren als ik dat doe maar ik weet ook dat de kans groot is dat ik de rechtzaak verlies omdat ze al 'zolang bij haar vader is' en ik weet niet of ze mijn woord geloven als ik hen vertel over de oom. social services geloven het niet hoe vaak er ook gebeld wordt en ik heb geen vertrouwen in het rechtssysteem hier. Daarom heb ik er ook geen vertrouwen in om haar 'zomaar' mee te nemen, wie weet kan de politie dan opeens wel dingen doen om haar terug te halen. misschien komt t omdat ik geen Brit ben?! maar aan de andere kant wil, MOET ik er voor zorgen dat zij veilig is.
We moeten hier niet met z'n allen gaan zitten oordelen hoe wij het gedaan zouden hebben! Ten eerste heeft ts daar niks aan, en ten tweede wil ze het alleen maar netjes oplossen met de vader van haar kind. Als je plotseling in zo'n vreselijke nachtmerrie terecht komt, weet je alles niet van te voren, hoe te handelen, waar naar toe...
Ja ook weer begrijpelijk. Ik ben ook bang dat ze je gaan zien als doorgedraaide moeder die dan een maar een verhaal verzint dat die oom pedofiele neigingen heeft.
Familie in NL hebben me een beetje geholpen met wat geld omdat ik niets meer had om van te leven na de mediatie en advocaat. het was/is een "alles gaat mis" situatie :/ En voor degene die vroeg of ex geweldadig is: ja, dit was een van de redenen dat we niet meer samen zijn.
Wat ben jij toch in een vreselijke hel beland meid. Heb het heel erg met je te doen. Heb er bijna geen woorden voor, echt niet! Wat vreselijk dat de instanties daar helemaal niets doen... Dacht altijd dat de veiligheid en geborgenheid van een kind voorop staat.. Maar kennelijk steekt de vork anders in de steel. Zoals ik lees is het daar geen veilige plek voor je kindje, en de instanties die laten het gewoon toe... Pfff... Misschien moet je gewoon de lokale media inschakelen.. Misschien dat dat een eye opener is voor de instanties daar? In mijn ogen heeft je ex jouw dochtertje NIET meegenomen... Maar ontvoerd. Je dochter hoort gewoon bij jou, en niet bij haar vader die een oom heeft met pedofiele trekjes.... Wil je een hele dikke knuffel geven!!!!!!
Denk je dat dat een rede kan zijn waarom SS zegt dat de situatie niet kritisch genoeg is? Misschien met een "doorgedraaide moeder" in hun achterhoofd gecombineerd met dat ze mijn ex gebeld hebben om te vragen of het klopt dat oom zo doet?
Maar, zelfs al geloven ze me niet, je zou toch denken dat ze 't ff gingen checken en niet alleen even bellen? Waarom zou iemand daar sowieso over liegen? En dan ook nog, de vader is niet emotioneel in orde, heeft geen eigen inkomen en ze weten dat ie agressief is en nog veel meer dingen, dat moet toch ook wel genoeg zijn?
Doelde eigenlijk meer op helpt jouw familie in nl door middel van bijvoorbeeld rond bellen kijken wat er allemaal mogelijk is voor jouw en je dochter, of moet je alles zelf regelen?