De vader is geweldadig, heeft geen inkomen en geen eigen woonruimte. Woont in bij een man waar klachten over zijn geweest over mogelijke pedofilie en onthoudt zijn dochter haar moeder?! Jij werkt, hebt een eigen huis....en dan is HIJ de betere partij?!?! Omdat Child Care zogenaamd zo slecht is?? WHAT? Hoe krom is dat?
Ik ben nog geen rechtzaak begonnen he, dit kan officieel pas vanaf 24 januari en ik heb sowieso het geld nog niet, ben ik heel hard mee bezig! Maar ik vertelde alles aan de advocaat en de mediator, de laatste kon al meteen niets doen. Maar had wel social services gebeld en een melding gemaakt van mogelijke kindermishandeling (had het echt zo gezegd), de advocaat ook. Maar het is nog altijd niet voldoende om ook maar even bij hen langs te gaan! Leah, de child support worker, weet van alles, ik heb haar alles verteld van oom en ex en ze heeft zelfs zijn agressieve kant gezien! En toch helpt zij HEM. Ik weet heel goed dat ze tegen werkende moeders zijn maar als ik nooit gewerkt had hadden we nooit geld gehad voor mijn dochter! Hell, toen ex zo gewelddadig was terwijl er een social worker(!!) bij was zij dat mens "Misschien moet je een aan je boosheid werken want het is niet goed voor je dochtertje en ook niet voor je partner" maar blijkbaar is het beter dat zij bij HEM blijft omdat ik goh, werk? Ik heb geen idee maar ik weet wel dat ik niet opgeef, nooit! En gedeelde voogdij gaat hem niet worden want ex zal NOOIT op zichzelf kunnen wonen en ik wil niet dat mijn dochter bij die oom woont. En wat als oom sterft? Waar wonen ze dan? Zijn overige familie weigert hem.
In zijn eigen woorden hij houdt niet van veranderingen en hij wilt niet naar buiten om bv eten te kopen. Maar ook omdat ie geen geld heeft en weigert een baan te zoeken.
Ik mag hopen dat je dochter wel buiten komt... jeetje zeg....ik snap niet dat een advocaat hier niet 100% vertrouwen in heeft dat jij de betere partij bent?! Ook al werk je (dat is toch niet een slecht iets?? ongelooflijk zeg.....) Als de vader al niet voor zichzelf kan zorgen, met zoiets simpels als boodschappen doen, hoe kan hij dan goed voor je dochter zorgen Sterkte hoor....ik kan me goed voorstellen dat je geen slaap meer krijgt En die rechtszaak moet er komen! Hij kan hier niet zomaar mee weg komen.
Dat is ook een van de redenen waarom het uit is.. Ik ging naar m'n werk en hij bleef bij haar. Hij stuurde me hele tijd smsjes van "Ze blijft maar huilen" dus ik vroeg of ie haar liet buiten spelen etc "Nee, ik ga niet naar de speeltuin want er zijn andere kinderen."
Ik zou alle mogelijke manier aankaarten om ook maar iets voor elkaar te krijgen om je dochter te zien. Als hij niet graag buiten komt - maar er nooit is als jij voor de deur staat - en zo vaak 'op vakantie' is....dan zou ik bij de uitkeringsinstantie aangeven dat er een onderzoek moet komen...want waar haalt hij dan al dat geld vandaan voor die 'vakanties'?? Ik roep maar wat hoor. Ik zou echt iedere mogelijke ingang zoeken (er vanuit gaande dat je dat al doet! Ik wil enkel met je meedenken)
Heb je die SMS-jes nog?? Want zwart op wit hebben staan dat jouw kindje niet met andere kinderen mag spelen....dat is toch ook een belangrijke!
Alle smsjes en Facebookberichten heb ik nog! En zal ik ook zeker bewaren, al het "ik pleeg zelfmoord" gedoe heb ik ook nog! Hij kan niet voor dochter zorgen en oom kan dat al helemaal niet! Ze laten haar alleen in de tuin spelen met een VIJVER maar toen ik dat zei tegen de instanties deden ze helemaal niets, ze is 21 maanden oud! Nog geen eens twee en ik ben woest! Oom betaald voor alle vakanties en dat weet Leah Maar dank voor de tip!!
Tjonge wat bizar! Ik hoop echt dat je snel de rechtzaak kan beginnen en ook iemand kunt vinden die met je mee strijd. Sterkte!
Ik heb geen flauw idee wat je zou kunnen doen. Wellicht een bericht posten op For practising lawyers in the United Kingdom en Legal Advice ~ Ask the reddit legal professionals* hierover. Vermeld bij de laatste link wel dat je van de UK bent. en heel stom maar misschien een gofundme.com aanmaken om toch geld te hebben om een rechtzaak aan te spannen? Ik zeg ook maar wat. ik vind het echt heel naar voor je en hoop dat je zo snel mogelijk je dochter in je armen kunt sluiten.
Reddit is een hele goeie! Dank je! Qua geld: gofundme is een goed idee, ook doe ik wel eens (best vaak) tekenen voor geld, dus dat is ook een idee. Overtime kan misschien op 't werk.
Ik kan je helaas geen tips geven Ik wil je wel heel veel sterkte wensen met deze ruk situatie. Ik zou proberen of je haar zo snel mogelijk weer mag zien. Desnoods bij jou houden inderdaad of gewoon daar aan de deur gaan? Maarja als je ex gewelddadig is dan is dat misschien ook niet slim.
Komt de rekening van de advocaat niet achteraf? Ik zou gewoon alles in werking zetten en als de rekening van de advocaat komt vragen om een betalingsregeling? Dat moet toch ook mogelijk zijn? Vreselijke situatie zit je in zeg! Heel veel sterkte!
Op dit moment kan ik alleen dit vinden en dat is hetzelfde als wat de advocate tegen mij zei: "You can normally pay by debit or credit card, cash, postal order or a cheque (made payable to HM Courts & Tribunals Service unless stated otherwise)." Zo te lezen moet je ook nog van te voren betalen https://www.gov.uk/make-court-claim-for-money/court-fees Advocaat zei ook dat ik het geld moet hebben voordat ik een court apply doe..
Ja hier dacht ik ook aan... Is er niemand die met je mee kan, een vriendin ofzo? Samen sta je letterlijk sterker, en je kan de politie waarschuwen als het uit de hand dreigt te lopen? Frustrerend zeg, snap echt niet dat ze vinden dat je dochter nu zo beter af is, terwijl het overduidelijk is dat jij de stabiele factor bent...echt ongelovelijk dit.