Mijn ex heeft mijn dochter meegenomen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Heb je niet een vriendin/kennis die een zogenaamde relatie met hem wil beginnen? Of iemand anders die in zijn leven komt en op die manier bewijs kan vergaren? Desnoods zou ik er iemand voor betalen. Misschien ver gezocht maar ik zou toch wel voor zoiets in staat zijn als het om mijn kind zou gaan.
    Of iemand laten bellen zodat er die 2e melding gemaakt wordt die ze nodig hebben.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is eigenlijk nog een goede ook! Een fake relatie beginnen met hem geeft me twee opties: of ik ga terug naar hem en zijn oom, zijn oom wilt mij neit eens voor de deur hebben dus dat wordt hem niet of hij komt bij mij wonen maar dan zitten we met hetzelfde probleem dat ie niet voor dochter full time wilt zorgen.

Maar iemand anders, en die dan desnoods idd betalen, kan nooit meer dan 3000 pond zijn...Maar je bedoeld dan voor bewijs van oom en dat de vader beide niet in staat zijn voor haar te zorgen? Of hoe bedoel je het precies?

3. adi

adi Niet meer actief

Als je aan geld kunt komen gebruik dat aub voor een advocaat en de rechtszaak, en niet voor zoiets!!

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het echt vreselijk vind. Dit is echt een moeder haar ergste nachtmerrie. Probeer een leven te leiden en stappen te ondernemen waarop ze je niet kunnen 'pakken', met andere woorden: leef en handel volgens het boekje, zodat ze dit niet straks tegen je kunnen gebruiken. Verder denk ik dat er in dit topic al een heleboel handige tips genoemd zijn, waar je echt wat aan kan hebben.

Dat stukje over een neprelatie hebben met je ex.. Ik vind het in principe best een goed idee, of naja, ik denk dat het een van de weinige opties is die je hebt zonder nu naar de rechter te hoeven stappen. Maar dit hangt van zoveel dingen in, trapt hij daar überhaupt in? En dit gaat tijd kosten.. Hij gaat bijv. niet na een week al jouw alle rechten geven of je dochter de Nederlandse nationaliteit geven. Althans, ik neem aan dat hij niet achterlijk is en je dan meteen doorheeft. Dit kan misschien wel maanden duren tot je überhaupt weer op het punt in de relatie bent waarin hij jou blindelings vertrouwd. Voordeel is wel dat je je dochtertje dicht bij je hebt en kunt beschermen. Is het sowieso niet een idee om hem een berichtje te sturen of te bellen om iets af te spreken? Het te hebben over de situatie en dat je het graag anders zou zien en er alles voor over hebt? Ik weet niet in hoeverre jullie contact nu is en geweest is natuurlijk. Ik wens je hoe dan ook heel veel succes en wijsheid toe. Vooral dat laatste. Probeer slim te handelen, vooruit te denken en grijp alle opties aan.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Nee een vrouw betalen om een relatie daar mee te gaan beginnen is geen goede optie.

Wel blijf ik bij mijn fake relatie dan sparen voor het geld voor die recht zaak dan duurt het wel langer maar ben je in elk geval bij je kind.

HIj wil niet voor haar zorgen toch! Zo lang dan gaat hij werken en jij thuis zitten of stop met werken? Dan een Engelse uitkering krijgen is niet veel maar beter dan geen dochter.

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klopt natuurlijk ook wel en op dit moment wil ik er alles aan doen om haar terug te hebben.

Flowersoflove, ons contact is matig. Ik probeer met hem te praten via Facebook want hij heeft geen telefoon meer maar hij stuurt meestal pas 2 dagen later een kortaf antwoord. Wel kreeg ik onlangs weer een heel "Ik wil je terug" verhaal.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Dan zeg ik op recht grijp die kans dan maar over twee jaar los van hem!! Grijp die kans. Verstand op nul dochter in je armen.;)

8. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hij heeft een zwak voor jou, jij bent ten slotte de moeder van zijn kind. Als je de fake relatie wel overweegt, zou ik zeker jezelf inzetten en niet iemand die je daar voor betaald. Jij hebt al een plekje in zijn hart en hoe hard dit ook klinkt, jij kunt zijn hart dus makkelijker 'veroveren'. Jullie hebben dus nog wel contact, dat is alles wat er voor nodig is. Spreek met hem af, ga met hem ergens wat drinken, weet ik het.. En probeer met hem een gesprek aan te knopen. Over dat de situatie geëscaleerd is en dat je je gezinnetje mist en hoe hij er tegen aan kijkt. Misschien is alleen dat al voldoende om eens een gesprek met hem te hebben over deze situatie. Mocht je het gevoel hebben dat hij hapt, kun je dan nadenken over de volgende stappen.

Nogmaals is dit niet iets wat ik zomaar iedereen zou aanraden, maar we hebben het hier over een uiterst bijzondere situatie en ik zou in deze alles eraan doen om mijn kind daar weg te halen. Ook ten koste van mezelf. Dan maar de schijn ophouden, je bent tenminste wel bij je kind. En vanuit daar kun je verdere stappen ondernemen.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hij onttrekt het kind van het ouderlijk gezag (dat van jou dus). Je hebt gezag over je dochter?

Ik heb even wat links voor je opgezocht:

Parental Responsibility for Children
    Parental Rights and Child Welfare

Misschien dat je hun even moet bellen.

Ik denk echt dat je in een ruk situatie zit, maar ik moet wel bekennen dat je wel wat meer pit in je donder mag krijgen hieromtrent. Ik snap niet waarom je niet eerder bij de ambassade aan de bel hebt getrokken, waarom pas als wij je erop wijzen. Je bent nog steeds NL inwoner (naar ik aanneem, ik ga er voor de goede orde vanuit dat je nog steeds een NL paspoort hebt).

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja ik zou een vriendin of kennis vragen, iemand die hij iig niet kent. En dan diegene proberente laten bewijzen dat vader en oom slecht voor haar zijn zodat zij die melding kan doen. 3000 pond zou ik wel veel vinden, meer een soort onkostenvergoeding. Als een vriendin van mij dit zou vragen, zou ik hier geen geld voor vragen maar dit voor haar over hebben iig. Weet niet of je zo iemand kent?
    Tuurlijk zou een advocaat beter zijn maar ik krijg het idee dat je daar niet echt door geholpen bent.

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dusse... vader mag wel kind ontvoeren zonder opgepakt te worden... maar als moeder het kind dan terug haalt wordt zij wel opgepakt voor ontvoering:(
    Die snap ik niet.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dit en hoor ook bij de NL ambassade hoe en wat om je dochter ook te registreren.

Verder snap ik child service ook niet. Eerst zitten ze achter jullie aan omdat je dochter geen eigen kamer heft, dat ze haar uit huis gaan plaatsen. Heeft ze dan nu ineens wel een eigen kamer daar?

Is bij ons nooit een punt geweest dat ons zoontje geen eigen kamer had toen we bij man zijn tante inwoonden. Tot 2 jaar wordt dat als niet belangrijk beschouwd. We hadden dan wel een woning net voor ons zoontje 2 jaar werd maar ze hebben nooit gesproken over hem uit huis plaatsen, wel dat ze dan instanties zouden aanspreken om ons zo snel mogelijk aan een woning te helpen. En terwijl dat zou lopen zouden ze hem nooit uit huis plaatsen.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het geval van Ts is wat anders. haar ex en dochter hebben UK nationaliteit ... zij niet. Als zij haar dochter weghaalt zonder haar ex toegang te geven tot hun dochter, heeft zij een groter probleem ... de kans namelijk dat zij vlucht is namelijk groter.

Dus, ik snap die redenatie wel. Krom is het zeker.

Ze moet zorgen dat ze wordt gesteund door mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben in plaats van hier op ZP allerlei scenario's te verzinnen.

14. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Heb je de geboorte oorkonde van je dochter?
    Zo ja dan kom je al een heel eind.
    Heb je al eens contact gehad met de Nederlandse ambasade?
    Jou kindje heeft namelijk gewoon recht op een Nederlands paspoort als jij Nederlandse bent.
    In jou geval zou ik eerst contact opnemen met de Nederlandse ambasade om te zien welke mogelijkheden je hebt.

Ik zou ook zonder ook maar een moment te twijfelen een fake relatie aangaan met je ex.
    Wat hier al meerderen gezegt hebben het gaat om jou dochter en die woont nu bij iemand (oom) die zo te lezen niet met haar te vertrouwen is.
    je bent het je dochtertje verplicht om er alles aan te doen om er voor te zorgen dat zij veilig is.

Normaal gesproken zou ik niet zeggen dat je eerst maar weer terug moest naar je ex, maar dit is dus geen normale situatie waarin het Kind wel veilig is.

15. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Meid, wat een hel is dit :( Ik wou zo dat ik je kon helpen. Ik woon zelf in Engeland (Birmingham) en ben ook wel eens bang voor dit soort praktijken, het is zo'n bureaucratisch land.. Ik en mijn vriend zijn het er gelukkig wel over eens dat onze zoon een dubbel paspoort gaat krijgen.

Ik kan eventueel vanavond even met mijn vriend praten of hij iets misschien weet wat je kan doen? Met al die benefits hier moet er toch een manier zijn om niet zoveel te hoeven betalen..

16. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    melliemuis: ik hoop dat je wat kan doen voor haar...geweldig!

17. puissant

puissant Niet meer actief

pfff Kalaa, wat een ellende en ondraaglijke situatie, jij zal nu ook alleen op overlevingskracht kunnen leven....

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is het een optie om hem "terug te winnen"? Om terug een tijd samen te wonen? Om zo na een tijd te kunnen vertrekken met je dochter?

Verschrikkelijk lijkt het mij, vooral omdat er dus ook nog es bijna geen communicatie mogelijk is.
    Ook ik zou es horen of de Nederlandse ambassade niks voor jou kan betekenen. Je dochter mag dan officieel Engelse zijn, maar jij bent wel haar moeder! Bovendien weten zij misschien wel middelen naar extra centen / een lening.

Zelfs als het 50/50 zou worden, zou ik minstens proberen te eisen dat hij niet langer bij die oom blijft wonen met je dochter (wat hij zelf doet, moet hij zelf weten).
    En als ze in 't verleden zo lelijk hebben gedaan over die eigen kamer voor je dochter ... zou ik dat nu in je voordeel proberen te gebruiken. En de inspectie er desnoods op afsturen omdat ze nu veel ouder is en er nog altijd geen eigen kamer heeft (plus dat ze bij een creep van een grootoom - voor haar - woont).

Heeft hij eigen inkomsten? Of met welke centen voedt hij nu jullie dochter op?

Héél héél véél sterkte! Want het zal een verdomd moeilijke strijd worden.

Heb je overigens nog familie in Nederland die je kan steunen? Emotioneel en eventueel ook financieel?

19. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een hel...

Als hij nog een zwak voor je heeft, waarom dan idd niet wat afspreken, wie weet voelt hij er weer wat voor om bij jou te wonen en dat jullie kind naar de opvang gaat? Dat hij dan niets doet voor lief nemen.
    Maar dan is je kind veilig!

En daarna mogelijk andere stappen, vakantie Nederland, paspoort ed?

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oh zo...

pff wat een nachtmerrie...

Deel Deze Pagina