op zich wel logisch dat je niet automatisch de voogdij krijgt als je nog geen 18 bent. En je kunt de voogdij wel krijgen als je een meerderjarigheidsverklaring krijgt. Lijkt mij in het belang van het kind wel zo terecht en veilig. maar succes om 19:00 uur, en ik vind je geweldig sterk overkomen en je zult het fantastisch doen!
Als je nog geen 18 bent mag je geen voogdij(ouderlijk gezag) over je kind. Behalve met een meerderjarigheidsverklaring maar ook die kun je pas met 16 aanvragen. Als je ex ouder dan 18 is mag hij gewoon alles voogdij,ouderlijkgezag. Dat hoeft natuurlijk niet dat moet weer vastgelegt worden(bij ons en bij goddes tear gebeurd dit dus niet!). In mijn geval krijgt mijn moeder het, hoe het bij goddes tear gaat weet ik niet, en of zij dan al 18 is weet ik ook niet.
Ok maar wat houdt het in? Stel dat je geen ouders meer hebt.. wie krijgt dan de voogdij? Dit betekent dus dat jou moeder officieel de 'moeder' is van jouw kind? Ik ben het er niet mee eens..het scheelt per situatie.. Er zijn ook bepaalde culturen waarin meisjes op hun 16e trouwen..krijg je dan niet de voogdij? Je hebt het kind toch zelf gemaakt en gebaart..nederland bemoeit zich overal maar mee zeg..
Nee het betekend niet dat zij officieel de moeder is, ik sta erkend als moeder gewoon dat mag wel. Het kan voorkomen dat er niemand de voogdij van je kindje heeft en dan heeft het kind dus gewoon geen voogd(hier ben ik zelf heel erg op tegen). Als mijn moeder de voogdij niet wou nemen van mijn kindje (tot zij ziet dat ik het aankan) had niemand de voogdij gehad.
Gelukkig wordt ik bijna 18, en heb dus niet het gerotzooi met voogdij... Gelukkig dat jouw moeder de voogdij op acih wil nemen, een "vreemde" voogd lijkt mij ook niets. Bij de geboorte akte, komt jouw ex daar te staan als de oficiele vader? Ik weet nog niet of ik dat ga doen...Ik weet niet wat ik daarmee allemaal teweeg breng....Ik wil nu echt niet dat de vader van mijn kind iets te maken heeft met mijn kind.... Moet ik nog even uitzoeken...
Ok, ik heb het gesprek overleefd... Mn vader ging onwijs zielig lopen doen...zag ik al aan komen.... Allemaal drama... Gelukkig kwam de politie agent heel erg voor me op, en zei meer dan eens dat mn vader het veel slechter had kunnen treffen qua dchter, omdat ik heel wijs overkwam en goed over dingen nadacht... Ik ben nog een beetje beroerd van alle leugens en zijn "pure onschulidgheid", vandaar dat ik het hier even bij laat. Maar dan weten jullie iig dat alles, naar omstandigheden, wel redelijk is gegaan... Groetjes, Samira
He Goddes tear, fijn dat het relatief goed verlopen is! Maar hoezo deed je vader zielig? Waarover eigenlijk?
Dat hij het zo zwaar heeft, dat hij alles voor mij over heeft *kuchNOTkuch* en dat hij nooit iets verkeerd heeft gedaan... Kortom, hij is een zielige heilige, ik mijn moeder en ik zijn vreselijke sletten... Even in het kort, heb niet zo veel zin om er verder over door te gaan...
och meis sommige mannen die ex van mij verliet me toen mijn dochter 5 maanden was en ik alweer 8 weken zwanger van een 2e kindje dat hij heel graag wilde maar hij ging hokken met een vriendin van me ik ken het soort gelukkig heb ik nu een hele lieve vent
Hoi, Nou je hebt het in elk geval achter de rug t gesprek.... doe je rustig aan meid! is niet zo goed voor je beeb al dat gestress! denk lekker aan jezelf en je kleintje! dikke knuffel! vind t maar knap hoor hoe sterk je bent en je overal doorheenslaat! zulke vechterjes komen er wel hoor meis! x
goddes tear, meid wat ben ik trots op je dat je dat gesprek hebt gehad met je vader... op naar het volgende! maar blijf op je hoede Aoife
Ik jou geval zou ik gewoon vader anoniem doen.. Bij mij gebeurd dit niet omdat mijn ex gewoon zijn zorg voor het kindje op zich neemt en mij ook niet heeft laten zitten(ik heb het uitgemaakt). Als jij het als vader neerzet kan die veel maken... Hij wilt nu niks met het kindje te maken hebben maar misschien als hij later kwaad wilt kan hij nog het recht van het kindje eisen, dit gaat moeilijker wanneer jij hem niet als vader erkent. Ik weet ook niet of jij hem dan kan dwingen met allimentatie als jij hem niet erkent, maar denk heel goed na wat je doet, en als je vragen hebt vraag het dan kan ik proberen je te helpen(ik heb al heel wat gezeik met men ex achter de rug)
Nadat ik het in het begin heb gevolgd heb ik het door omstandigheden even niet kunnen volgen en heb ik vandaag het hele verhaal bijgelezen. Meid als ik een groot huis had kon je zo bij me komen wonen maar helaas. Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze situatie. Helaas kan ik je niet helpen met advies maar die worden wel al door anderen gegeven met meer kennis en ervaring. Heel veel sterkte. Piglet
Bedankt, het gaat wel redelijk, ik baal gewoon zo erg van alles, maar ik heb bijna een echo, dus dat maakt het wel weer een beetje goed.
nou meid geniet lekker zo van de echo, en doe verder rustig aan. en weet dat wij er voor je zijn. liefs mopsje