Meid, ik vind het echt heel sneu voor je. Maar ik denk echt wel dat je jouw ouders moet inlichten hoor. Hoe denk je dat ze zullen reageren als ze het op de straat horen? Dat zou zowaar nog veel pijnlijker kunnen zijn voor de ouder. Hoe oud was je vriendje eigenlijk? Evengoed, tsja.. ik zou nu niet teveel regelen. Laat het even bezinken. Vertel het je moeder en praat erover, want dit alleen doen en dan bijkomstig op jouw leeftijd, moet je gewoon niet willen.
Mijn vriend is 18. En ik wil het wel aan mn moeder vertellen, maar ik denk niet dat ze me gaat steuenen, sterker nog, ze zal het waarschijnlijk knap lastig voor me maken...
moeilijke situatie voor je zeg, is er niet iemand anders die je alvast nu in vertrouwen kunt nemen en het vertellen?
Wat een vervelende situatie. Ik vind het wel goed van je dat je geen abortus laat plegen. Maar ik vind wel dat je je moeder moet inlichten en zijn ouders ook. Het is nog altijd jouw beslissing en ze kunnen je niet dwingen tot een abortus. Probeer verder je zaakjes goed te regelen, zoals je toekomstige financien en eventueel woning. En aan die ex heb je waarschijnlijk toch niets.
Als het praten niks oplevert, en je ouders willen je niet helpen: http://www.fiom.nl/htm/02100.htm Heel veel succes en sterkte met de situatie,
Wat ontzettend moeilijk! Als je er met iemand over wilt praten kun je ook altijd de VBOK bellen die hebben heel veel tips en een luisterend oor. www.vbok.nl Heel heel heel veel sterkte!
ik zou ook niet te lang wachten met vertellen tegen je ouders.. ikzelf heb het met 8 weken verteld aan me vader en was echt bang dat hij me niet meer wou zien ofzo (zo'n reactie had ik echt van hem verwacht!) maar hij steunt mij juist! dus wie weet valt het wel mee succes meid!
Als ik jou was zou ik het wel vertellen. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En kan je verdere stappen ondernemen. Heb je wel al zelf de afspraken gemaakt met de verloskundige?
Wat een rotjoch zeg die jou in de steek laat omdat je zwanger bent. Samen plezier ook samen de gevolgen zou ik zeggen. Wel zou ik er met iemand over praten kan misschien je vader je helpen om het tegen je moeder te vertellen (domme vraag misschien). Meid heel veel sterkte. Piglet
Bedankt, alleen wat vrienden weten het... Mijn pa is moslim....die ga ik het nooit vertellen... Me ma krijgt het ook nog wel te horen, maar daar wil ik nog ff mee w88 i.v.m mogelijke miskraam...
Heb je al een afspraak bij de verloskundige gehad? Is er al een datum bekend van de echo? Kun je trouwens niet met je huisarts gaan praten. Hij heeft een beroepsgeheim, dus mag hij niets tegen je ouders zeggen, maar kan hij je wel vast advies geven en je doorverwijzen misschien. Liefs, Lesley
Nou, ik denk niet zo zeer al dat ik heb gehad, ik ben er alleen zo bang voor... De kans is best groot, vooral omdat ik nog maar 17 ben.... Ben er gewoon bang voor.... En als ik eerst ruzie met mn moeder heb omdat kindje, en een week later is er helemaal geen kindje meer.... Dan ben ik ECHT alles kwijt....
Hoi Goddess tear, Hoe gaat het nu met je? Heb je het al aan iemand verteld of nog niet. Ik hoop dat je de afspraak bij de verloskundige in ieder geval al wel hebt gemaakt. Liefs, Lesley