Het gezamelijk gezag kun je niet meer terugdraaien en dat had je hiervoor ook nóóit voor elkaar kunnen krijgen. Daar is nl. wel wat meer voor nodig dan bovenstaande. Verder gewoon geen contact meer met hem hebben alleen via je advocaat. Omgang met je zoon maar even laten zitten als je ex dat niet wil, misschien later weer zo rond 1 jaar misschien. Dan kun je hem nl. gewoon meegeven en hoef je er zelf niet bij te blijven.
allereerst even verduidelijken mijn ex is in zwangerschap weggegaan en van me gescheiden hij had dus in eerste instantie geen gezag. op mijn verzoek had hij in de zwangerschap wel erkend. Daarna kwam hij zelf met dat hij gezag wilde. toen ik noemde hierover te moeten nadenken werd hij kwaad en noemde dat hij dat ook moest hebben want hij wil ook kunnen besluiten en voelde zich anders geen vader. Zijn ouders hadden hem gezegd dat hij anders alleen maar plichten had en geen rechten. Hij noemde anders zichzelf wel wat aan te kunnen doen en van kant te brengen omdat dat slecht voelde. Hierdoor, door hormonen en loyaliteitsgevoel heb ik uiteindelijk akkoord gegeven. Hij had dus geen gezag maar door de situatie toen heb ik het alsnog toegezegd met enorm veel spijt nu dus. het zal wellicht niet mogelijk zijn om dit ongedaan te krijgen maar ik ga alsnog alles op een rijtje zetten met een advocate 2 juni. contact alleen via de advocaat laten lopen zou wellicht kunnen. echter 2 juni is mijn 1e afspraak bij de advocaat en mijn ex heeft geen advocaat naar mijn weten. Verder heb ik schuldsanering en weet ik dus niet of het mogelijk is om vaker dan deze ene keer die advocaat te gebruiken, dat moet ik ook dan laten uitzoeken. nu inderdaad maar geen contact met ex. dat doe ik nu dus ook niet. Echter mijn zoon is al bijna anderhalf hoor nu.... maar hem meegeven aan mijn ex....... nee !!! Die doet dingen die gewoon echt niet kunnen en snapt niet wat het allemeel inhoud. En bovendien ziet mijn zoon hem niet als een vertrouwd persoon, daarvoor kent hij hem niet goed genoeg. daarom was juist bij mij afgesproken. ik hield me op de achtergrond maar was er wel. heb regelmatig moeten ingrijpen dus meegeven doe ik niet. Bovendien kan een kind ven een jaar of bijna anderhalf me ook nog niet vertellen hoe het is gegaan en mijn ex zou erover liegen (hij heeft eerder mijn zoontje wel eens meegehad en loog toen dat alles goed was gegaan later hoorde ik van 1 van zijn familie dat Luuk veel gehuild had en ex niet wist wat hij moest doen en hem alleen maar had laten liggen en ook in slaap was gevallen en daardoor uur te laat zoon terug bracht bijvoorbeeld). Afijn ik hoop dat ik 2 juni wat meer duidelijkheid krijg wel bedankt en tja zoals je aangeeft, zal inderdaad lastig worden.
Dat wat Tjessia zegt klopt wel: gezag kun je gewoon niet ongedaan maken. Het doet er niet toe hoe of wanneer of in welke omstandigheden dit verkregen is, hij moet zich echt verlagen tot het niveau van verwaarlozing, mishandeling en/of misbruik willen ze hem (eventueel) het gezag ontnemen. Ik zou 'm mailen dat hij eens per veertien dagen z'n zoon kan zien op 'n zondag (bijvoorbeeld) en dat hij verder van jou eens per maand een verslagje krijgt en 't vervolgens lekker bij hem laten liggen... Op die manier laat jij je van je goede kant zien in elk geval en 't lijkt me echt dat je verder hem wel genoeg achter z'n kont hebt lopen sjouwen. (En bovendien heb je dan schriftelijk dat je hoe dan ook open hebt gestaan voor 'n omgangsregeling, mocht hij na verloop van tijd ineens gaan mekkeren en alle schuld bij jou leggen of zo..)
@ Mijkeltje... ja ik denk ook wel dat jullie hierin gelijk hebben hoor en dat het niet ongedaan wordt gemaakt. Echter voor nu wil(de) ik even rust. Kan gewoon echt niet wat hij doet en liefste zou ik hem nooit meer zien. Ik denk dat ik inderdaad dit dan bespreek 2 juni met de advocatie en daarna eventueel op papier e.e.a. vastleg aan afspraken als inderdaad ik van de advocate ook hoor dat dit het beste is om te doen. Maar Mijkeltje.... jij stelt dan 1x per 14 dagen op zondag. Hoe zou jij dat doen dan?? Meegeven wil ik echt absoluut niet. Maar mijn ex zien zit ik nu ook niet meer op te wachten alhoewel ik dat beter vind dan meegeven hoor. Ik duik wel een andere kamer in desnoods zodat ik wel aanwezig ben voor het geval dat. Iemand sugesties? pff wat een gedoe he
Ik zou proberen inderdaad -tandenknarsend- een andere kamer in te duiken of een vriend of familielid vragen de 'overdracht' te doen. In de tijd dat mijn ex voor Noah langs zou komen (heeft ie nooit gedaan dus) zou mijn moeder erbij blijven... Maar ik zou hoe dan ook heel strakke eisen gaan stellen. Niets meer vrijblijvend afspreken, omdat meneer 't anders niet trekt, maar duidelijke afspraken. Jij moet ondanks hem ook je rust kunnen vinden en ook je leven op kunnen bouwen immers. Nou weet ik wel dat je 'm nu niet wilt zien (en logisch), maar voor in de toekomst, als er misschien weer 'n omgang op gang komt zou ik dat echt mee willen geven... Strakke afspraken maken. Maar hoe dan ook zou ik mooi het gesprek met de advocaat afwachten en als hij tussendoor gaat lopen mekkeren simpel tegen 'm zeggen dat hij maar contact op moet nemen met je advocaat.
Ja.... denk dat ik het nu dus ook maar op deze manier ga doen. Eerst de advocate en dan verder maar kijken. Als er dan inderdaad toch omgang van moet komen zou ik hem een brief sturen dat hij Luuk mag zien onder de voorwaarden dat dit gebeurt onder duidelijk afspraken en deze dan in dat papier vaststellen. iets als: - 1x per 14 dagen zondag van 09.00-12.00 uur - vooraf niet rokend (stinken naar rook binnenkomen voorkomen) - niet roken in bijzijn van Luuk - locatie: bij mij en zoontje thuis - veiligheid in acht nemen Weet je ik heb zelfs nog even gedacht om mijn ex een brief te sturen waarin ik hem voor de keuze stel: - of omgang onder bepaalde voorwaarden en het door hem betalen van alimentatie (iig in de toekomst na sanering) - of afstand doen van alles, wegblijven uit ons leven en geen alimentatie hoeven te betalen nu en in de toekomst of andere financiele zaken (we moeten eigenlijk na de 3 jaar sanering nog iemand uit de familie prive aflossen namelijk) In de hoop dat hij dan voor het laatste zou kiezen..... erg he maar zo voel(de) ik dat wel. Ik wil nu gewoon echt rust !
Die laatste punten zou ik ook even goed doorspreken met je advocaat, want volgens mij kan dat ook niet zomaar... Ook al heb jij bewijs dat hij weg wil blijven uit jullie leven, dan nog houdt dat waarschijnlijk geen stand op het moment dat hij 't ooit in de toekomst op z'n heupen zou krijgen.. Ik snap 't heel goed hoor; op een gegeven moment wil je gewoon van dat soort gezeik af zijn en je leven verder leven.. Maar gezien 't feit dat je waarschijnlijk nooit helemaal van 'm af zult zijn, lijkt 't mij verstandig helder, zakelijk en strak te zijn qua afspraken. Mijn ervaring is dat losvaste afspraken meestal uitmonden in ruzie en gedram. Maar goed, daar ga je dan ook voor naar een advocaat, heel verstandig! Dit moet je niet meer op eigen houtje willen oplossen... De regels die je noemt lijken me zeer billijk trouwens.
hi mijkeltje hihi nee het is ook meer een gevoel hoor dat ik van hem af wil zijn. Ik heb ook nu nog niets verder ondernomen behalve de afspraak gemaakt voor 2 juni en voorlopig maar even niets doen. Het is nu dus een kwestie van dat gesprek maar even afwachten denk ik zo en tot die tijd maar even niets doen. Pfff wat kan wachten dan ineens lang duren he H
Vreselijk.. Ik heb ooit 'n gezagswijziging aangevraagd over mijn oudste (mijn oudste was alleen erkend door mijn ex, meer niet, vandaar dat wij een gezagswijziging konden aanvragen zodat mijn man gezag zou krijgen) en ik vond alles zo ontiegelijk lang duren. 'k Heb geloof ik zo'n negen maanden in de stress gelopen, vanaf het eerste gesprek, tot aan het rekest. Continu de stress van 'wat gaat ie doen? Gaat ie wel iets doen? Straks gaat ie dwarsliggen...' Heeft ie niet gedaan, hij heeft alleen een brief vol leugens aan de rechter gestuurd, waar zelfs de rechter van zei dat de inhoud niet anders dan volslagen onzin kon zijn. Maar probeer tot die afspraak gewoon lekker te ontspannen (voor zover mogelijk) en laat hem maar mooi even in z'n eigen sop gaarkoken!
rust neem toe.... afgelopen week niets meer gehoord en nu maar afwachten of hij inderdaad nog zijn paspoort en formulier naar me opstuurt zoals hij heeft gezegd. die zou dan uiterlijk vandaag of morgen binnen moete komen. zoniet dan vraag ik een vervangend akkoord aan bij de rechtbank en kan ik w.s. alsnog opvragen hoor id voor mijn zoon. dus ben benieuwd verder dus even rust op dit punt gelukkig
hoi allemaal *dit is een vervolg op mijn ex levert een klotsestreek wat zouden jullie doen *inmiddels is dus de wsnp aangevraag op 3 mei waarvoor ik uiterlijk 3 juli opgeroepen zal worden.... wachtende dus *ik heb een afspraak staan op 2 juni voor een gesprek met een advocate omtrent mogelijkheden over alleen gezag na alles wat er heeft gespeeld *al ruim een week helemaal niets meer gehoord na eerder alle leugens enz. *na 24 april mijn ex niet meer gezien de rust lijkt nu dus weer wat terug voorlopig... maar inderdaad voorlopig. ik ben redelijk onrustig over alles wat nog komen gaat en wat mijn ex allemaal zou kunnen gaan doen. Ik ben er echt zo klaar mee en wil zo graag door Daarnaast is het zo dat ik momenteel ben doorverwezen naar een reumatoloog. Sinds laatste periode veel klachten die die kant op wijzen. Gewrichtspijnen, lage energie, misselijk, spierpijnen, oververmoeidheid enz. Vooral die gewrichtspijnen nemen toe. Dit is w.s. altijd al wel aanwezig geweest maar lijkt nu eindelijk echt naar boven te komen nu er na alle maanden stress enz er iets meer rust komt. Nog meer stress kan ik nu dus eigenlijk helemaal niet gebruiken. Vervelend is dat ik daar dus de komende periode nog niet echt van zal zijn. moet immers nog aardig wat dingen doen en bewandelen. Verder kan ik ondanks het hebben van een rijbewijs geen auto rijden omdat ik vanwege schuldsanering geen auto mag hebben. gevolg ik moet alles met de fiets doen.... pijn pijn pijn Weinig aan te doen dus want ik zal wel moeten... moet toch zoontje wegbrengen naar opvang en naar werk. En aan rust (slapen enz) kom je als alleenstaande moeder ook niet al te veel toe helaas. Zal me dus even door deze periode heen moeten worstelen vrees ik sorry hoor voor me lange verhaal... maar moest het weer even kwijt. Gaat normaal allemaal best goed maar met pijn, alles maar door moeten zetten en een driftige uk is het soms wel even wat vervelend dat je alleen bent. p.s. trouwens zijn er hier meiden bekend met fibromyalgie. dat vermoeden hebben ze namelijk bij mij een beetje
Ik heb fibromyalgie... Ik kan me dan ook zo boos maken over 'geen auto mogen hebben, want shs...' Ik wéét hoeveel pijn die ellendige, onzichtbare rotziekte doet! Idd met stress wordt het erger, maar ook met wisseling van 't weer, vocht, te veel of juist te weinig fysieke inspanning en ga zo maar door. Balen meid!! Ik heb, zeker toen ik nog alleenstaand was, wel eens huilend met Noah bovenaan de trap van m'n flat gezeten. Kon ik niet naar beneden komen... Dan voel je je met recht nog allener dan alleen...
mijkeltje heb jij dan wat tips voor nu? ik fiets elke dag dus 45 min is echt geen doen eigenlijk veel pijnen. vooral bij inspanning wat zijn dingen die jou helpen het e.e.a. te verminderen en hoe doe jij dat allemaal
Ik zoek de warmte op. Ik heb 'n graanzak (vergelijkbaar met 'n pittenzak, alleen graan is kleiner en dus voelt 't zachter én het blijft langer warm) waar ik veel mee zit te 'frotten' en op pijnlijke plekken leg. Regelmatig een warme douche nemen werkt ook wel wat, maar dan zit je weer met 't stukje vocht, wat averechts kan werken. En verder vreet ik paracetamol. Ik kan wel sterkere pijnstilling krijgen, maar daar voel ik me niet happy bij. En in beweging blijven, zodat m'n gewrichten soepel blijven. Ik zit als gevolg daarvan ook nooit helemaal stil. Voor het fietsen heb ik helaas geen oplossing. Ik fiets al jaren niet meer.
Ja gelukkig wel... na die eerdere reactie van mij en het dreigen met het feit dat ik anders een vervangend akkoord via de rechter zou aanvragen / regelen (wat ik ook echt zou gaan doen) heb ik uiteindelijk afgelopen vrijdagavond toch een brief in de brievenbus gekregen met het ingevulde formulier met handtekening en een kopie van zijn ID kaart (van ex dus) verder geen reactie of toevoeging en verder ook niets meer gehoord. Maar goed spullen zijn nu binnen waarme ik ID voor mijn zoontje kan regelen. Maar vervelende is wel dat dit dus nu al zo moeizaal gaat moet je nagaan alles wat nog gaat komen; schoolkeuze, over 5 jr weer ID of paspoort en weet ik veel wat nog meer waar ik evt zijn handtekening voor nodig heb. Ik ben hier dus al ruim 3 maanden mee bezig geweest en het is enkel doordat ik dus uiteindelijk zo boos en met rechter heb gereagereed dat hij nu toch wat heeft ondernomen maar al wel met de mededeling dat hij al het gedoe en mij zat is dus hoe dit in de toekomst zal gaan Afijn dit en alle andere gebeurtenissen maken dan ook dat ik toch wil kijken of ik alleen gezag kan krijgen. het is toch niet goed als ik elke keer zoveel stress en gedoe heb.
Ik heb je onderwerpen even samengevoegd. Het blijft het meest overzichtelijk als je alles bij elkaar plaatst. Voor jezelf, maar ook voor de forumleden. Succes!
Zolang je alles op papier hebt sta je sterk heb je niks op papier waaruit wijst dat hij mede schuldig is aan de schuld heb je een probleem, en ja ik zou dan heel hard zijn hij mij voor alles op laten draaien dan heeft meneer pech betreft zijn kids
hij heeft ook handtekeningen gezet enzo hoor en is mede schuldig en buiten dat waren we getrouwd dus hij heeft er schuld aan en zoniet dan toch omdat hij getrouwd was in gemeenschap van goederen. afijn hij moet dus ook door met het schuldsaneringstraject hoor en is er door zijn leugens niet zelf vanaf zoals hij ws gehoopt had. inmiddels dus wel zijn kopie van paspoort ontvangen nadat ik de rechter heb genoemd en vandaag id kaart aan kunnen vagen voor mijn zoontje verder niets meer van ex vernomen dus ik doe ook niets en ga gewoon 2 juni naar de advocate.