GELUKKIG eindelijk lijkt er wat schot te zitten in de voortgang van alles Nu maar hopen dat het ook goede uitslagen met zich meebrengt, maar juni is een spannende maand. - woensdag 2 juni kan ik de ID kaart voor Luuk ophalen - woensdag 2 juni heb ik een 1e gesprek met de advocate omtrent gezag ter informatie - 21 juni heb ik de zitting bij de rechter voor de schuldsanering. ik hoor dan of kort daarop of ik in de WSNP toegelaten wordt. Als dat zo is - waar ik hard op hoop - ben ik eindelijk officieel in de schuldregeling ipv het voortraject wat nu al loopt sinds oktober 2008 en ben ik na 3 jaar van alles verlost. Hoop het zo - 30 juni heb ik een afspraak bij de reumatoloog ivm de toenemende gewrichtspijnen. Jullie begrijpen zeker wel dat ik hoop op goede uitslagen en meer duidelijkheid. Zou zo fijn zijn... kan ik weer een stapje verder!! Verder is het nog steeds rustig gelukkig. Niets meer gehoord nog
Succes met alles komende maand!!! En indd alleen maar hopen op goed nieuws. Ik hoop voor je dat het verder rustig blijft.
Sinds wanneer kan een ex partner bepalen of jij in de wsnp komt? Dat gebeurd alleen als een schuldeiser niet accoord gaat met GKB En ik heb gezeten in de wsnp Zal je vertellen dat het hemels is! En nee niet sarcastisch bedoelt! Als je meer wilt weten pb me dan!
Dat kan hij inderdaad ook niet bepalen. Maar doordat hij uitspraken heeft gedaan dat ik handtekeningen vervalst heb en hij niets van de schulden wist zijn schuldeisers die akkoord waren gaan twijfelen over alles en alsnog NIET akkoord gegaan. Dit terwijl mijn ex wel degelijk van de schulden wist en we nota bene getrouwd waren etc. Ik zit nu zelf al vanaf oktober 2008 in het voortraject en krijg dus al ruim 1½ jaar een vrij te laten bedrag waar ik alles van moet doen dus ik weet wel dat het niet hemels zal zijn hoor, maar als je me wat meer info wilt geven graag... zou je me willen pb-en over jouw ervaring dan? o 'jij zegt juist is wel hemels??? hmmm zou niet weten waarom haha... postblokkade, weinig geld enz. nou ik ben dus benieuwd naar je ervaring dan.
wat het gezag betreft kan je niet zomaar afnemen van de vader omdat hij liegt en schulden heeft... zoiets kun je ook niet maken... jullie zullen de hoofden om de tafel moet steken om hieruit te komen en ervoor zorgen dat je uit je schulden komt... als je een rechtzaak gaat aanvechten om van het vaderlijke gezag af te komen dan ben je jaren bezeig wat dus heel veel geld maar vooral kopzorgen kost... is dat het je waard? ik zou mn energie lekker in mn kind steken en mn schulden oplossen als ik jou was... en als de vader van je kindje dat niet wil, dan is het zijn keus.... lijkt me wel erg moeilijk voor je en wens je veel succes in de toekomst!
ik begrijp wat je wilt zeggen hoor maar feiten liggen iets anders er samen uitkomen lukt nu gewoonweg na alles niet meer. ik heb constant al contact weer geprobeerd op te bouwen maar steeds gaat het mis eerst in maart 2009 toen in juni 2009 toen in september weer poging ondernomen zonder resultaat op contact en later in november 2009 weer dat duurde dus tot 24 april 2010 en nu is het dus wederom geknalt door alle leugens, onveiligheid, niet tonen van interesse en alles komt steeds van mijn kant uit. Ik wil niet verder met de angst wat er nu verder weer aan problemen gaan komen en het idee dat alles keuzes die ik moet gaan maken me dalijk 3 tot 4 maanden wachten gaan kosten ivm gezag. vandaar dat kost me namelijk voortdurende kopzorgen en daar wil ik dus ook van af.
BIJ DE ADVOCATE GEWEEST Hallo allemaal ik ben vandaag bij de advocate geweest voor een informatie gesprek. Allereerst mijn verhaal gedaan. Daarna mijn vragen gedaan die ik hieronder uitwerk: - Kan ik het gezag ongedaan maken? de advocate gaf aan dat dit niet zomaar gebeurt en alleen in gevallen die ernstig zijn of waarbij het kind klem komt te zitten. In mijn geval zou ik volgens de advocate een kans maken gezien mijn ex slecht meewerkt met ondertekening (zoals paspoort) en zelf weinig initiatieven heeft getoond en lijkt te tonen. Verder is de communicatie in het geding en bij een jong kind is dit eveneens belangrijk omdat die zelf niet kan communiceren. Hiermee zou ik zelf wel de keuzes alleen kunnen maken en ben ik daarin niet meer afhankelijk van mijn ex. Kan ik erkenning ongedaan maken? dit ligt moeilijker en bovendien is het zo dat door het wijzigen van gezag en zelfs door het afnemen van erkenning een biolische vader wel recht heeft op omgang met het kind en andersom als deze dit wil. Als mijn ex dus zou noemen zoon weer te willen zien zou hij daar recht op hebben. Is hierin een mogelijkheid om de omgang voorlopig af te houden vanwege onrust? Ja, de advocate gaf zelf aan dat er in deze situaties waarbij het een jong kind betreft, er nauwelijks communicatie is je contact af kan houden door 2 mogelijkheden: 1) zelf gewoon niets doen als ex niets doet. Echter daarmee sta je niet zo sterk aangezien je ook informatieplicht hebt 2) advocate vragen een brief te schrijven naar ex met het verzoek tot omgangsstop (tijdelijk) omwille van de rust. Ze vrieg mij hoe ik mijn ex inschatte. Ik gaf aan dat hij tijden niets kan doen, maar dan ineens impulsief wat zou kunnen ondernemen en dat ook mijn angst is. Zij gaf me daarom aan dan wel dingen juist via advocate schriftelijk te doen. Dus hoe nu verder: *mijn advocate gaat uitzoeken of ik recht heb op tegemoetkoming van de kosten ivm schuldsanering. Zij verwacht van wel en dan heb ik alleen de eigen bijdrage en leges kosten voor verdere zaak te betalen *mijn advocate stuurt me de informatie toe en eveneens een brief die ze naar mijn ex zou kunnen sturen met het verzoek de omgang nu in het belang van Luuk te staken. (zij vond dit nu gezien de situatie ook het meest raadzaam aangezien ze begreep dat dit al tijd speelt en steeds op en af gaat en ik steeds het contact heb opgezocht) en het verzoek tot wijziging van gezag. --> zelf mag ik nu geen contact meer opnemen met mijn ex, krijg ik de brief en als die akkoord is wat mij betreft gaat die naar mijn ex. die kan dan natuurlijk boos worden en contact met mij opnemen. ik mag dan alleen reageren dat hij contact met mijn advocate kan opnemen. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren. of hij gaat akkoord.... of hij gaat niet akkoord. in het 2e geval (wat ik eigenlijk verwacht) kan hij zelf met mijn advocate in gesprek die alles via mij doet of hij kan ook zelf een advocate aanvragen. W.s. zal het dan uitdraaien op een procedure over het gezag alleen en de omgangsstaking in belang van Luuk. Als laatste is het zo dat ik wel informatieplicht heb. Zodra alles loopt dien ik wel elke maand een stukje te schrijven met een fototje die ik dan naar mijn ex stuur (de eerste periode evt, via advocate). Afijn: - eerst even zien of de financien rondkomen en of ik de informatie volledig vind en de brief dan ook goed vind. Als dat allemaal in orde is en haalbaar is ga ik dus alsnog de strijd voor het alleengezag aan en de (voorlopige) omgangsstaking zodat ik eventuele impulsieve acties van hem voor ben en weet waar ik sta en ik geen gedoe maar heb over besluiten enz. waarop ik dan op hem moet wachten. Weer afwachten nu dus.
Hey Ik heb je hele verhaal net gelezen en ik ben helaas door ervaring bekend met de WSNP en rechtzaken tegen je ex... Wat betreft de WSNP zoals al eerder is gezegd....hemels.... eerlijk waar...al is het alleen al omdat je niet meer hoeft te schrikken als de bel gaat ( deurwaarder) en je post rustig kan openen zonder dat je schrikt.. Daarnaast worden altijd eerst al je vaste lasten betaald dus van die kopzorgen ben je dan ook af. Ik heb het 3 jaar heel goed kunnen volhouden maar dan ook vooral omdat ik het potje "onvoorzien" elke maand heb leeg getrokken en daar zat ook elke maand flink wat in.. Dit potje bestaat alleen als je nadat alle rekeningen zijn betaald nog geld over hebt. Daarnaast is het heel moeilijk om ouderlijk gezag te laten intrekken en zul je echt met bewijzen moeten aankomen dat je ex bv verslaafd is of je zoon mishandelt. Het is mij pas na 2 jaar gelukt om een andere omgangsregeling te krijgen voor mijn zoon en toen was ik ook 5 rechtzaken verder. Vaak als alleenstaande moeder met een niet al te hoog inkomen krijg je idd een tegemoetkoming van de gemeente. In mijn geval betaalde ik 94 euro per rechtzaak en het gaat niet per gesprek met je advocaat maar per rechtzaak. Hoop dat je er wat mee kunt en vergeet nooit ( dat was mijn motto waardoor ik alles volhield) DE liefde van je zoon is nooit te koop dus het maakt niet uit hoeveel geld je hebt!!!! Liefs Joy
Hoi Allemaal @ Joy nog bedankt voor je reactie ik zit sinds 21 juni ook in de WSNP en ben dus 21 juni 2013 vrij van schulden als ik me houd aan de regeling. (wat ik uiteraard zal doen) A.s. donderdagavond komt mijn bewindvoerder alles tussen 17-18 uur met me doornemen. Het ziet er naar uit dat ik gewoon mijn salaris zelf gestort ga krijgen en alles zelf moet betalen en een bedrag per maand voor de schuldeisers op de boedelrekening moet storten die in beheer is van de bewindvoerder. maar dat hoor ik dus donderdag. Verder inderdaad 13 maanden postblokkade etc. Dat potje onvoorzien ken ik niet, maar ik denk dat in het geval je zelf je bedrag op je eigen rekening gestort krijgt je zelf gewoon moet zorgen voor alle betalingen en je iets kan sparen voor onvoorzien. betreft intrekken van gezag. ik ben nog aan het wachten of ik inderdaad die tegemoetkoming krijg. Deze of volgende week maar even bellen hoe het er voor staat momenteel. Mijn ex gebruikt weliswaar geen drugs etc, maar toch ga ik bekijken wat mogelijkheden zijn. In eerste instantie dus door mijn ex zelf het verzoek te doen via advocate om mee te werken aan terugdraaien van gezag. Ik kan bijv. stellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen als hij afstand doet van omgang en gezag, dat soort dingen. Mijn ex heeft inmiddels alle foto's van de kleine al verwijderd etc. en heeft totaal niet meer gevraagd naar omgang of hoe het met hem gaat.... voor de 3e keer alweer inmiddels. de 1e keer een maand en daarna nam ik weer contact op. de 2e keer 5½ maand geen contact voordat ik weer contact opnam en nu is het inmiddels ook al weer 2 maanden verder. dit keer met het verschil dat ik geen contact op neem een aangezien hij ook zelf niets doet is het nu rustig en heb ik een kans van slagen... hij neemt geen verantwoording en ik heb van alles geprobeerd. en wie weet vind hij het zelf ook wel zo makkelijk als ik hem voorstel gewoon helemaal niets meer ermee te maken te hoeven hebben. We zullen zien.
Denk dat je niet helemaal blij met mn reactie zal zijn maar ga m toch plaatsen . Euhmmm ik kan me ergens wel voorstellen dat ie een beetje afstand houd, jij hebt toten aangegeven dat je niet wilde dat ie langs kwam toch? Dan is t ook aan jou om dat weer terug te draaien.. Denk dat ie er zelf niet over durft te beginnen want sorry, je klinkt idd als een boze bittere tante.. Dan kiest hij ervoor dat jullie kind wat meer rust heeft, totdat ie oud genoeg is om niet meer zo beinvloed te worden door sferen van de omgeving.. Ik hoop dat ie niet weet dat je hier schrijft, want je geeft hier toe dat je je kind bij zn vader weghoud omdat JIJ t even niet aankan, terwijl alleen t kind ertoe doet.. En Ondanks dat je kindje jong is kan ie lijkt me gewoon naar papa toe toch? bv kan je eventueel kolven en meegeven, zodat jij niet met hem om hoeft te gaan. Ik kan je nu al verzekeren dat je t gezag echt niet terug zal kunnen draaien, tenzij hij t ermee eens bent.. maar denk ook dat als je met een advocaat bezig zal gaan, hij voor zn kind zal vechten, en dan wel een omgangsregeling vast zal laten leggen, dan ben je uiteindelijk slechter af met omgang met je ex dan dat je nu bent. Maar goed das mijn mening .. Zullen t vast een aantal niet mee eens zijn .
snap je reactie in eerste instantie wel hoor echter het hele verhaal is veel gecompliceerder en dat kennende had je w.s. niet zo gereageerd maar goed, geeft ook niet Het gaat erom dat mijn ex doelbewust is gaan liegen waarmee hij het mij en mijn zoontje in een slechtere situatie heeft gebracht verder heb ik al 3x eerder zelf contact juist wel (ja IK dus) opgezocht nadat hij deze verbroken had en ik heb nu na alle leugens gezegd dat ik hem die week niet wilde zien door mijn boosheid en hem nog daarna te woord gestaan aan de telefoon waarin hij zelf noemde geen zin te hebben in gedoe en dus het niet te weten wat hij wilde. ik heb benoemd het verder nu ook niet te weten en dat hij me maar moest bellen als hij het wist... niets meer vernomen sindsdien en tja ik ga niet wederom achter zijn kont aan hollen ... sorry maar dat heb ik genoeg gedaan het gaat me echt niet alleen om mezelf want dan had ik al veel eerder hem de laan uit gestuurd en in de zwangerschap contact al kunnen verbreken. Jammer dat je zo denkt want al kan ik pittig zijn... ik ben niet respectloos en kan me ook heus wel inleven in anderen en ja zelfs in mijn ex. maar ik moet ook voor mezelf en mijn zoontje en de rust kunnen kiezen. Dus nee ik houd mijn kind niet bewsut weg omdat ik het niet aankan. Ik behoed mijn zooontje voor teleurstellingen zolang mijn ex de zorg voor de kleine en de daarbij behorende verantwoording niet aan kan. Als mijn ex mijn zoontje zou willen zien mag hij dat kenbaar maken. Maar gezien het gebeurde zie ik het allemaal niet zitten op de manier zoals het nu ging. Mag ik vragen of jij zelf alleenstaand ouder bent dan??? Verder of hij of anderen meelezen... geen idee maar dat maakt me ook niet meer uit hoor. Als dat al zo is lezen ze gelijk mijn kant van het verhaal eens. Niet lullig bedoeld hoor, maar die kennen ze w.s. niet. zijn kant van de fam. weet nauwelijks over de dingen die zijn gebeurd of die hij heeft gezegd / gedaan. Dat heb ik ook toen bewust zo gelaten, maakt immers toch niet uit.
@Trishka: Ik volg je helemaal en zou 't in een ander geval waarschijnlijk helemaal met je eens zijn (ben zelf getrouwd met 'n man die z'n kinderen niet meer ziet dankzij het gesar van z'n ex), maar in dezen sla je even de plank mis. Mamametzoon heeft alles op alles gezet om een fatsoenlijke omgang in stand te houden, maar op een gegeven moment, als vader niet meewerkt, dan houdt het op. Een kind is geen speelbal.
Dank je Mijkeltje voor je ondersteuning. Tja jij kent me inmiddels al wat beter nu he Fijn dat je mij en de situatie ook zo goed begrijpt. En nogmaals Trishka ik snap je ook hoor, je reactie. Werk zelf als pedagoog en kom vele situaties tegen en zal ook altijd adviseren er met ex proberen uit te komen en belang van kind voorop te stellen maar zoals ik al noemde is het in mijn geval echt tegen beter weten in alles hebben geprobeerd en ik kan er gewoonweg nu ook niets meer mee. Tja en dan kan ik doorgaan in alle onrust en steeds zitten met een kind wat van slag is etc. of eindelijk voor de rust kiezen wat ik nu dus heb gedaan. en zoals gezegd wil mijn ex zijn zoon zien.... prima maar dan wel zonder leugens en met het houden aan afspraken.
Ik snap dat onrust niet goed is maar t hierboven gequotte stukje, das waar ik een beetje problemen mee heb.. Jij bent namelijk niet degene die bepaald of hij wel of niet zn zoon ziet.. dat is hij zelf of de rechter.. daar heb jij niks over in te brengen.. Nee ik ben geen alleenstaande moeder, ik heb wel een man met een kindje bij zijn ex die eerst ook eisen probeerde te stellen aan bezoek, en daar hebben we gauw korte metten mee gemaakt via de rechter. Ook heb ik een vriend die door gezeur van zijn ex zijn kind niet meer kan zien en ik zie hoeveel pijn hem dat doet. Ook hij hield in t begin een beetje afstand door de tirades van zijn ex.. je verhaal doet me gewoon een beetje denken aan zijn ex.. Maar ik lees idd wel dat je t in t begin wel hebt gestimuleerd, en hij degene is geweest die niets deed voor zijn kind.. Das heel dom van hem en daar zal ie nog wel spijt van krijgen, en ja t is een ontzettende lul dat ie de schulden op jou wilde afschuiven, dat ben ik ook absoluut met je eens. Maar Ik persoonlijk zou nooit eisen stellen aan of ie wel of niet zijn kind mag zien.Of ie nou liegt of eerlijk is tegen je, zolang ie zn kind niet mishandelt of id mag je zijn kind niet bij hem weghouden en ik denk dat je zelf ook wel weet dat je hem dat nu moeilijk maakt... Door je woede elke keer als ie langs komt, door je dreigementen. Ook jij hebt een aandeel in deze situatie, alleen is ie wel een beetje een slappe zak dat ie er niet tegenin gaat en laat zien dat ie voor zijn kind wilt gaan, sommige mannen kiezen nou eenmaal snel voor de rust en denken: t komt wel als ze ouder zijn.. En das weer heel dom van hem! En nee ik vind je geen slechte moeder ofzo hoor, misschien als ik zelf in de situatie zit dat ik dan net zoals jij reageer, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar Ik persoonlijk zou nooit eisen stellen aan of ie wel of niet zijn kind mag zien.Of ie nou liegt of eerlijk is tegen je, zolang ie zn kind niet mishandelt of id mag je zijn kind niet bij hem weghouden en ik denk dat je zelf ook wel weet dat je hem dat nu moeilijk maakt... Door je woede elke keer als ie langs komt, door je dreigementen. even rechtzetten bovenstaande... juist als hij langskomt blijf ik heel netjes. immers mijn zoon mag geen hinder ondervinden van spanning tussen mij en ex. op die momenten als hij er bij was deed ik juist niet boos hoor. vaak was dat dan als ik hem daarna sprak en aangaf wat er was gebeurd of ik graag anders wilde zien dat hij noemde dat ik mijn muil maar moest houden en hij het toch wel beter wist want hij is immers een man en het gaat om een zoontje en niet een meisje en dreigementen.... die maakte hij vooral zeggen dat hij zichzelf van kant zou maken en mijn zoontje wel wist te vinden enz. ik heb alleen uitspraken gedaan dat hij maar weg moest blijven omdat ik boos was en later weer contact op kan nemen. en dat zijn geeneens dreigementen maar gewoon hoe de situatie is en dat wat ik dus ook uitvoer omwille van mijn zoon en mezelf. of jij moet iets anders verstaan onder dreigementen ?? vind het trouwens voor jouw partner wel vervelend hoor dat als hij zijn kind wel wilt zien en het niet kon / kan. Maar iedere situatie is ook anders hoor en natuurlijk is het niet aan mij alleen om te stellen of mijn ex de kleine wel of niet kan zien. maar ik kan wel zelf bepalen of ik achter hem aanloop of niet en dat doe ik dus niet meer en omwille van de toekomst en zaken die tzt zullen komen (schoolkeuze etc) probeer ik het gezag ongedaan maken. ik wil niet nu of later steeds maanden moeten wachten op een handtekening die mijn ex weigert of waar mijn ex nog even maanden over moet denken etc. hoe alles verder loopt zal grotendeels dus afhangen van de keuze die hij maakt. kiest hij de makkelijke weg en wil hij er niets meer mee te maken hebben... prima wil hij de kleine wel zien dan zal er een regeling moeten volgen maar dan zal ik wel het e.e.a. veranderd willen zien om vertrouwen te krijgen in de situatie mbt veiligheid enz ach.. we zullen zien
Meid, ik begrijp heel goed dat je niet achter zn reet aanloopt hoor, begrijp me niet verkeerd.. en ja ik vind je ex een lul! Maar jij hebt m gezegt weg te blijven en dat vind ik een beetje op t randje zeg maar.. Heb je daarna al aangegeven dat ie m weer mag zien? Zo ja, dan is t verder je ex zn pakkie aan als ie niks doet om zn zoontje te zien.. En ik snap ook dat je niet weet wat je ermee aanmoet ivm handtekeningen nodig te hebben en die niet krijgen, maar ik neem aan dat je al van te voren wist hoe je ex was.. snap niet waarom je uberhaupt gezamelijk gezag hebt aangevraagd dan. Hoop dat je advo een oplossing kan bieden ivm als je dingen van m nodig hebt en die dan niet krijgt zoals een handtekening. Ik snap je wel hoor meis, begrijp me niet verkeerd.. maar ik snap ook dat je ex t misschien moeilijk vind om t contact op te nemen als er elke keer ruzies zijn en jij m hebt gezegd weg te blijven. En verder ken ik niet je hele situatie, dus ik hoop echt dat jullie eruit komen qua omgang enzo, dat er weer snel een beetje rust in de tent komt!
Dank je... Ja ik heb hem gezegd dat als hij wilt praten en dat rustig kan hij contact mag opnemen. gebeurde dus niet. en dat gebeurde eerdere keren dus ook en toen nam ik uiteindelijk weer het initiatief vandaar dat ik er inmiddels ook genoeg van heb. en tja... de reden waarom ik akkoord ben gegaan met gezag... was toen net bevallen.... hormonen en hij dreigde zichzelf wat aan te zullen doen als hij op papier niet de vader kon zijn. ik had meelij en hooptde dat het allemaal nog wel goed zou komen en gunde hem ook zijn geluk dus vandaar eigenlijk. naief dus en tja je kan stellen dat je wel weet hoe iemand is... maar had ook niet gedacht dat hij zo zou kunnen veranderen in zaken hoor. hij is erg beinvloed trouwens door zijn vader wat ook wel een rol heeft gespeeld toen denk ik. Dus tja... soms doe je dingen waarvan je achteraf denkt hoe heb ik dat toch kunnen doen he Hoe loopt het nu verder bij jullie, is er bij jullie inmiddels wel rust dan m.b.t. de kinderen van je partner met diens ex?
Hier loopt t sinds t via de rechter allemaal is vastgelegd goed, ex heeft mij uiteindelijk ook geaccepteerd en zoonlief is zelfs vaker bij ons omdat ie dat graag wilt en zij houd dat gelukkig niet tegen. Moet zeggen dat t in een paar jaar tijd heel erg veranderd is, meer dan ik voor mogelijk had gehouden. Nogmaals ik hoop dat jullie snel rust hebben in de situatie. Voor de rest weet je hoe ik erover denk en dat t echt niet slecht bedoelt is he..