mijn ex levert me een klotestreek.. wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door kleinvisje, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    van deze opmerking gaan mijn haren overeind staan.
    Ik vind dat zij wel degelijk kan bepalen of hij haar zoon mag zien, en als hij het daar niet mee eens is, dan is hij zelf oud en wijs genoeg om naar de rechter te stappen.

Ik weet dat het in haar situatie anders is dan in mijn situatie.
    Ik heb Collin's vader ook de deur gewezen (nadat hij toen collin 9 maanden was eindelijk zelf is contact zocht, en na 2 maanden weer begon te liegen)
    Sorry maar ik kies voor mijn kind, omdat hij deze keuze zelf nog niet kan maken.
    Ik mag bepalen voor mijn zoon, ik MOET zelfs bepalen voor mijn zoon.
    Nou is er in mijn geval geen sprake van erkenning, gezag, of via de rechter geregelde omgang, dus mijn ex heeft geen poot om op te staan. En zal zich aan al mijn regels moeten houden, of zelf naar de rechter stappen.

Ik vind dat in haar situatie zij goed gehandeld heeft door op dat moment die beslissing te nemen.
    En dat idd de rechter daar verder over kan gaan beslissen, maar zij op dat moment wel duidelijk heeft gemaakt hoe zij erover denkt, en wat zij het beste acht voor haar zoon.

(heb de rest ook gelezen, snap waar jij vandaan komt, en vanuit welke situatie jij praat en dat je het niet slecht bedoelt... maar deze opmerking raakte wat bij mij.
    Mijn ex heeft nog een dochtertje, ik heb samen met hem gevochten voor de omgang, wou dat ik dat nooit gedaan had! Want ik zie nu in bij wat voor vader dat meisje verblijft, en wat dat met haar doet..En dat ik mijn zoon dat nooit maar dan ook nooit aan zou willen doen. Je kan je heel erg vergissen in mensen)

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Wij verschillen dus van mening.. das duidelijk ;) .

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

even een update
    ik heb gisteren een brief van de raad van rechtsbijstand ontvangen
    ik moet voor de rechtszaak volgens hun een eigen bijdrage van 478,00 betalen. Dit is echter gebaseerd op het jaar 2008 waarin ik nog niet in de schuldsanering zat.
    Nu moet ik dus een kopie van de uitspraak van wsnp opsturen en een ingevuld formulier waarmee dan uiteindelijk w.s. de eigen bijdrage nihiel zal zijn.

Dus nu even afwachten of dat inderdaad dan goedgekeurd wordt en dan kan ik uiteindelijk weer verder met het proces met de advocate om mijn ex te vragen of hij af wil zien van gezag en omgang of er toch voor wil gaan wat natuurlijk ook een mogelijkheid is. Echter dit keer zal hij zich er dan dus zelf voor in moeten zetten door het proces ook in te gaan en dat op zich is al een leertraject voor hem dan. Ik ben benieuwd of hij dat dan ook werkelijk zou doen of het er toch bij laat zitten wat me ook niet geheel zou verbazen.

wordt vervolgd dus...

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo mamametzoon

Ik heb je verhaal gelezen en wil je het volgende meegeven.

Ik snap heel goed wat je zegt en waarom je zo handeld.
    En goed dat je je hebt laten informeren door een advocaat omtrent het gezag.
    Heb je wel eens gedacht aan mediation, een bemiddelaar die gaat kijken hoe de omgang het best geregeld kan worden in het belang van het kind?

Mocht je nl een aanvraag doen via de rechter om een ouder gezag, en vader stemt daar niet mee in, komt er naar alle waarschijnlijkheid een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming.
    Zij zullen onderzoeken wat in het belang van jullie zoon is.
    Ieder kind heeft volgens de wet recht op 2 gezaghebbende ouders tenzij..... en die voorwaarde voor tenzij zijn best pittig.
    Dus hou er rekening mee dat het niet makkelijk zal worden om alleen het gezag te krijgen en als je het via de rechtbank doet en een wettelijke uitspraak komt waar iedereen zich aan moet houden en dat die voor jouw misschien niet gunstig zal uitpakken.
    Aangezien ik menig onderzoek al talloze keren heb gedaan weet ik dat de redenen die in jouw topic staan niet voldoende zijn om vader uit zijn ouderlijke macht te ontzetten.
    Het is namelijk niet aantoonbaar dat hij niet goed voor zijn kind kan zorgen.

Ik wens je heel veel succes met alles en als je wat wilt weten hoor ik het wel.
    Gr

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    soms vind ik die regels zo kut he...

pas als t fout gaat en een vader of moeder dus laat zien dat hij/zij niet voor t kind kan zorgen, gebeurd er wat!
    Dan is t kind allang de dupe!
    En zeker in de gevallen dat er van te voren gezegd werd ja, maar hij/zij is niet goed!
    Ik ben ergens zo blij dat Collin's vader ons met rust laat!

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens. Eerst moet aantoonbaar zijn dat het niet goed gaat (en is het dus fout gegaan) totdat er actie genomen kan worden. En in sommige gevallen is dit zo krom!!!

7. kleinvisje

dank je sjaam voor je reactie

ik snap waar je op doelt
    mediation is voorgesteld maar niet doorgegaan omdat ex van plan was toch niet te praten omdat hij vond dat alles oke was en hij wilde het met mediator alleen hebben over de geldzaken en daar is deze niet voor bedoeld.

ik ga nu in 1e instantie dus alleen een brief via advocate laten sturen naar ex om te zien of hij zelf in eerste instantie al van alles afstand zou willen doen. zo ja dan scheelt dat verder al en kan er gewoon besloten worden tot 1 ouderlijk gezag en tot voorlopige rudst zonder omgang
    zoniet dan ga ik bespreken wat mijn kansen zijn en bekijken wat dat voor gevolgen heeft. als dit verder zou betekenen dat de kans groot is op omgang dan laat ik het er misschien toch voorlopig bij zitten en zal ik pas wat gaan ondernemen als mijn ex zelf moeilijk zou gaan doen. Moet ik dan maar even goed bespreken en bedenken idd want in dat geval is het misschien zelfs handiger om verder dan niets te ondernemen en maar af te wachten.
    blijft lastig dit soort dingen he

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou idd, blijft zeker lastig. Lijkt me een slimme zet van je om het initiatief geheel bij hem te laten. Laat hem maar aantonen dat hij weldegelijk er alles aan gedaan heeft om betrokken te worden bij de opvoeding( dat blijkt nu verre van dat!!!)

Succes met alles, hoop dat je de rust vind die je gezinnetje op dit moment nodig heeft en geniet van je kind!!!

9. dikke tante

21 jun 2010
    5
    0
    0
    Update:

En nu eens het verhaal van de vader??
    Er zit natuurlijk 2 kanten aan dit verhaal.... vraag me af hoe de vader dit ervaart!

Groetjes

10. kleinvisje

mag ik vragen waarom je zo reageert?
    Vind dit nogal plotseling en nogal aanvallend naar mij toe.

Zou zeggen.... ga het hem vragen want ik heb verder echt geen idee. Spreek hem namelijk al tijdenlang niet en als ik met hem praat is er vrijwel altijd spanning en ruzie.
    Hij zal wellicht de situatie ook verre van plezierig vinden maar ik ben niet van plan energie te steken in iets waarin hij leugens vertelt en dat dan vervolgens ook nog ontkent. Bovendien heb ik tijdenlang juist het contact open gegooid en hem geprobeerd weer te vertrouwen en hem dit ook te geven. Het werkt echter gewoon allemaal niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij het zo allemaal best vind. hij heeft immers een ruime maand nu ook een nieuwe vriendin en laat immers niets van zich horen. Dus ik bedoel dat hij het prettiger vind om het met rust te laten en verder te gaan.
    De andere kant kan zijn dat hij het ook heel vervelend vind maar niet weet wat hij moet doen en hoe hij met de problemen om moet gaan zich schaamt en daarom de leugens verzint (makkelijker om dingen op anderen af te schuiven) en in stand houd om zo t.o.v. familie en vrienden zichzelf groot houd. Maar tja... daar kan ik niets mee en als dat gedrag ten koste gaat van mij en mijn zoontje houd het op

het is immers niet aan mij om constant maar te bedenken hoe zielig hij misschien wel is of wat hij er van vind. Dan moet hij dat uitspreken en er ook in invensteren toch?

11. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Helemaal mee eens. En niet alleen investeren, maar ook rekening houden met de gevoelens en gemoedstoestand van de moeder (in het belang van je kind)! In mijn geval ervaar ik alleen bedreigingen, beledigingen en eisen!! Nooit enige interesse op een normale manier!!

Er zijn natuurlijk altijd 2 kanten aan een verhaal, maar respect (dan heb ik het nog niet eens over oprechte interesse) is een vereiste voor enigszins beschaafde communicatie. In het verleden heb ik alleen rekening proberen te houden met andermans gevoelens en dat is tenkoste van mezelf gegaan. Ik waak er nu voor dat het ten koste van mijn kind gaat, die staat voorop. En daarna mijn gevoelens en wat anderen voelen of denken.... tja ieder zijn eigen ding... daar heb je dan rechters voor als mediation niet werkt.

12. kleinvisje

kan alleen maar zeggen ... herkenbaar he !
    en fijn dat het wordt begrepen door je. Vind het ook heus niet erg hoor als mensen willen weten hoe het zit maar ik krijg door de reactie wat is het verhaal van vader het idee dat ik niet word geloofd en daar baal ik dan van.
    Meneer verkoopt allemaal leugens constant, ik heb steeds van alles geprobeerd ondanks alles en als ik er dan eens genoeg van heb ben ik het lul zeg maar. Kan me daar soms best boos over maken eigenlijk.

13. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ik ook... en heb me ook voorgenomen om me niets meer aan te trekken van wat anderen denken en ook niet van wat anderen voelen. Ik heb te veel te lijden gehad (en hiermee dus indirect ook mijn kind) en vanaf nu staan mijn kind en ik op nummer 1. Andermans gevoelens zijn voor 'anderman' en niet voor mij.

14. kleinvisje

mooi gezegd. !!
    zo voel ik het dus eigenlijk ook en ik probeer daar dus ook steeds meer in te handelen
    vandaar ook dat ik nu verder niets wil ondernemen betreft contact

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ach ja, jouw verhaal zal ook wel twee kanten hebben, nietwaar?

Deel Deze Pagina