Mijn ex loves... beste vriendin! (ooit)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die ongeschreven regel vind ik een beetje een schoolplein regel... Dat doe je niet...nee zal misschien die vriendin haar keuze ook niet geweest zijn. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en als je hoteldebotel verliefd bent ondanks alles dan is al het andere op dat moment even iets minder belangrijk hoe moeilijk dat ook is...en misschien hoe krom dat ook is.

Been there done that (van beide kanten overigens)

Hoe ermee om te gaan? De waarheid duurt het langst! Vertel ze gewoon dat je het even een vreemde situatie vind en je er een vreemd gevoel bij hebt. Dat is altijd beter als ze te laten raden naar je gevoelens als je onverhoopt toch anders doet als je normaal doet (en aangezien het beide close friends zijn geweest pikken ze dat toch wel op!)

Ik gok er overigens op dat hun het beiden ook een beetje een ongemakkelijk gevoel zal geven ;)

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik wilde net hetzelfde schrijven.

Wat vind je, even los van de situatie, van beide mensen? Zijn het leuke mensen om mee om te gaan? Hecht je waarde aan hun gezelschap? Hebben ze je voorgelogen of je vertrouwen bedrogen? Is wat ze nu gedaan hebben erg genoeg om niet meer met ze om te gaan?

Ik wil er geen waardeoordeel aan plakken, hoe je die vragen beantwoord is helemaal aan jezelf. Ik kan me goed voorstellen dat je genoeg van ze hebt en alleen je spullen komt halen en het verder wel over is. Ik kan me net zo hard voorstellen dat dit goede mensen zijn die ongelukkig verliefd werden en je niet wilden kwetsen. Misschien is het zonde om daarover de vriendschap te verbreken.

Ik ken de situatie niet, maar om nu zoals (sommige meiden adviseren) rigide de regel "een vriendin gaat niet met je ex" toe te passen, doet geen recht aan de complexe realiteit waarin we leven. Ook leuke mensen kunnen soms dingen doen waar je even bij achter de oren krabt.

Deel Deze Pagina