Mijn ex-man is stervende....hoe nu verder?

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Pfff Heppie, wat heftig! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en geniet van alle momenten samen, met jullie zoon.

2. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me bij aan. Wat ik ook altijd mooi vind als ik het in de media lees zijn brieven die bij belangrijke dingen komen. Dus bij examens, als hij 18 wordt etc etc. Zoiets vind ik altijd heel mooi om te lezen.

Heel veel sterkte!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Wat vreselijk zeg. Kan hij nog schrijven ? Misschien is het fijn voor lukas dat hij elk jaar met zn verjaardag een kaartje krijgt met daarop iets van z'n papa. Een kaartje voor als hij gaat trouwen en voor als hij geslaagd is enz. Dat zou toch prachtig zijn. Dan is hij er toch een beetje bij met de belangrijke momenten.

4. koekje

koekje Lid

10 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff heftig!
    Als hij biet goed ziet, zal schrijven ook lastig zijn. Wellicht als hij dicteert en een ander schrijft? Audiobestanden zijn ook inderdaad een optie. Verder inderdaad spullen maar ook mooie foto's, van ze samen en van papa (nu maar ook van vroeger).

Sterkte!

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Heftig zeg!!
    sterkte!! Ik kan zo niets verzinnen.. maar vind het wel mooi dat je dit wilt gaan doen. Maak vooral nog veel foto's van hem en zijn vader, dat zijn mooie tastbare herinneringen.
    Wat sneu voor je zoontje.. Heel verdrietig.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de briefjes ed vind ik ook een heel mooi idee.
    misschien kan hij een paar filmpjes opnemen voor de grote gebeurtenissen zoals trouwen ed?

heel veel sterkte ermee!!

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel veel sterkte

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Sterkte, heftig zeg.
    De herinneringendoos is al genoemd. Wat wij ook nog een bij een (inmiddels) overleden vriendin gedaan hebben, is dat wij als vriendinnnen herinneringen aan haar opgeschreven hebben. Op een middag met veel tranen die met elkaar gelezen, ze was er toen nog bij. Nu zitten ze in een kluis, zodat haar dochter die (als ze oud genoeg is) kan lezen en zo herinneringen van haar moeder door anderen kan lezen.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heel veel sterkte, wat naar dat dit zo'n jonge man moet overkomen en dat je zoontje straks misschien verder moet zonder zijn papa.

Je zou iedere keer dat je hem gaat bezoeken een videocamera mee kunnen nemen, dan heeft je zoon straks filmpjes van toen hij bij zijn vader op bezoek ging.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een verdrietig nieuws! Ook heel dubbel denk ik, gezien jullie uit elkaar zijn maar je wel goed contact hebt.

Waar ik op lange termijn aan denk; vaak krijg je op de 18e of 21e iets bijzonders. Zo hebben mijn broer en ik allebei op die leeftijd een mooi horloge van onze ouders gekregen. Het waren beiden een oud horloge die ze dus zelf ook jaren hebben gedragen. Het zou heel gaaf zijn als je zo iets van zijn vader zou kunnen bewaren zodat ook na al die jaren er nog iets bijzonders is van vader voor Lucas. Of BV een ring.

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Wat heftig zeg.

Ik heb eens gezien dat ze van lappen uit kleding van een overleden persoon een dekentje hebben gemaakt. Een soort patchwork. Kun je heleboel dingen van (laten) maken. Dekentje, kussen of een knuffeltje.

Heel veel sterkte!!

12. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Zoals al gezegd zijn stem opnemen, wat filmpjes van hem verzamelen. Ik heb 1 opa nooit gekent en jaren geleden zijn er band opnames gevonden van die opa en overgrootouders. Echt leuk en speciaal dat ik zo alsnog die ene opa kan horen. Er zijn filmpjes van de andere 3 grootouders (eentje is er nog) en dat is ook zo speciaal. Dat je ze ziet bewegen. De maniertjes. Mijn opa was schijnbaar heel creatief, dus altijd jammer gevonden dat ik hem nooit gekend heb. Maar zo krijg je toch alsnog een bjte een band.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

13. Moli

Moli Niet meer actief

ik zou ook proberen om zoveel mogelijk filmpjes te krijgen.

heel veel sterkte!

14. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    misschien aan je ex vragen of hij zelf allerlei filmpjes op wilt nemen.. gewoon alleen op zijn bed of op de bank..

zodat hij alles wat hij kwijt wilt.. leuke herinneringen, adviezen.. en gewoon lekker kletsen tegen zijn zoon

voor iedere verjaardag, slagen, trouwen etc een leuke boodschap met adviezen die dan bij zijn leeftijd horen?

als je zoontje bij hem is, vanaf nu tot het moment dat het niet meer gaat de leuke dingen opnemen op film...

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wat een verschrikkelijk bericht... :( misschien een mooi idee om de leukste en mooiste herinneringen in een boekje op te schrijven. Ontzettend veel sterkte gewenst, voor jullie allemaal....

16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
  17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Heel veel sterkte, hopelijk kun je in de komende periode nog vaak lucas en zijn vader bij elkaar laten zijn! Veel meiden hebben al prachtige ideen gegeven, daar kan ik niets meer aan toevoegen!
    Heel veel sterkte!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat verschrikkelijk, ellendige rot ziekte ook weer. :( De volgende dingen schieten mij te binnen voor zover budget en fysiek gestel dit toelaten, ben zelf ook als jong kind een ouder verloren.

- veel foto's nog maken, als het kan misschien nog een mooie (professionele) foto reportage met je zoontje en zijn vader.

- ook zoveel mogelijk filmpjes nog schieten zodat hij ook de stem en bewegingen van zijn papa voor eeuwig vastgelegd heeft.

- misschien kan je ex-man een soort video dagboek voor je zoontje maken waarin hij zegt wat hij per levensjaar hoopt en wenst voor zijn zoontje. Tot zijn 18e of zo. En ook een soort van 'levenslessen' en vader/zoon dingen daarin opnemen. Eventueel kan dit ook aangevuld worden met brieven natuurlijk.

- een heel mooi sieraad kopen, een horloge bvb. Je ex kan dat tot zijn overlijden dragen en dan kan je zoon het bij zich houden en later dragen en ook weer doorgeven aan zijn kinderen.

Ik wens jullie allemaal heel veel kracht en sterkte toe en vooral je zoontje.

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik wil jou en jullie zoontje heel veel sterkte wensen! :(

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hier dacht ik ook aan. De "gewone" dingen zijn de dingen die je het meeste mist als je opgroeit.

In de Wolken » Rouwinfo » Kinderen » Boeken voor kinderen
    HIer vind je verschillende boeken voor kinderen die met overlijden te maken hebben.

Wat een bizarre en ontzettend heftige situatie zeg! Heel heel veel sterkte...

Deel Deze Pagina