Allereerst,heel veel sterkte!Het is echt een rotziekte (heel zacht uitgedrukt).Er zijn al heel veel tips gegeven om herinneringen te maken voor je zoontje later.Je geeft aan dat je niet van het ergste uit wil gaan maar mss is het beter om dit wel te doen,ik wil je echt je hoop niet ontnemen of je bang maken,je hebt het al moeilijk genoeg....maar heb het er met je ex over hoe het eea voor je zoontje geregeld is,heeft je ex een testament waar dit in is vastgelegd? Nogmaals,vat het niet verkeerd op maar een hersentumor kan een mens zo veranderen...ik heb het helaas meegemaakt met mijn vader,de ene dag kon hij nog normaal praten,dag later niet meer.Ook het karakter van mijn vader veranderde...mijn vader is 9 weken na de diagnose overleden.
eigenlijk alles is al gezegd wat er mogelijk is, wat je zou kunnen doen om de herinnering aan Lucas'papa levend te houden. Mbt je vraag over een gedicht voor jezelf: schrijf in je eigen woorden wat jij voelt voor Lucas, het hoeft geen gedicht te zijn... je eigen woorden zijn veel belangrijker dan welk gedicht dan ook. Wat een ontzettende rotziekte is het ook, heel veel sterkte.
Ach meid, wat ontzettend erg voor jullie! Wat een nachtmerrie! Wat is het toch ook een rot ziekte. Alle dingen die je kan doen, zijn volgens mij al gezegd... vind het dekentje of knuffeltje maken van zijn kleding een heel mooi idee en ook ik heb het boek 'Papa, vertel eens...' voor mijn vader gekocht. Op die manier krijgt je kind antwoord op (bijna) al zijn vragen en leert hij zijn vader goed kennen. Heel veel sterkte.
Wat vreselijk! Hoe ga je daar in hemelsnaam mee om, dat de vader van je kindje er over een tijdje niet meer is. En jullie zoontje is nog zo jong...... Ik lees hier echt supertips en heb er zelf dan ook geen wat niet al gezegd is. Wens jullie heel veel sterkte toe
Ik heb niet alles doorgelezen wat je aan reacties hebt gekregen. Ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. Ik heb wel een paar ideetjes wat je kan verzamelen voor hem van zijn vader (naast foto's): Vader ziet slechter, maar zou hij nog brieven kunnen schrijven aan jullie zoon? Een voor elk komende levensjaar in ieder geval tot zijn 23e? Dat deze dan in enveloppen komen met de verjaardag erbij en misschien een verjaardagskaart. Mocht hij niet goed kunnen zien zou je filmpjes of geluidsopnames kunnen maken met boodschappen. Het lijkt mij veel waard als hij zijn vaders stem terug kan horen. Filmpjes verzamelen van de 2 samen Om eerlijk te zijn vind ik levend materiaal nog meer waard dan foto's. Dus ik zou erg veel werken met beeld en geluid.
Vreselijk, wat heftig. Er zijn goede en mooie tips gegeven. Ik wens jullie zo veel sterkte, dikke knuffel
Jeetje wat ontzettend heftig heel veel sterkte voor jullie wat een ontzettende rot ziekte 😔 dikke knuffels
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is t al genoemd, maar kijk ook eens of je iets kunt hebben aan stichting achter de regenboog. Veel sterkte gewenst
Een fotoshoot? Met hun 2 samen. Mijn vader is ook overleden en kom er nu achter dat ik eigenlijk heel weinig foto's samen heb. Heel veel sterkte de komende tijd!
Ik zou naast foto's nu vooral ook heel veel filmpjes maken, en dan vooral van hen twee samen. Bewegend beeld en geluid geeft zo'n andere herinnering dan alleen foto's. Verder heel veel sterkte gewenst, wat ontzettend verdrietig.
Niet de reacties gelezen. Ik wens je heel veel sterkte. Heftig hoor. Laat vader video opnames maken. Beeld met geluid is echt anders dan foto's.
Jeetje, wat erg. Mijn vader is overleden toen ik 10 was en ik merk dat ik op wat foto's en een paar spulletjes na niks van hem heb. Ik zou hem een audioboodschap laten inspreken, of hem filmen. Dit zodat hij altijd zijn stem kan horen. En een brief, ik zou het fijn hebben gevonden als er een brief speciaal voor mij zou zijn geweest van mijn vader. En dingen uit zijn jeugd, wat vond hij vroeger leuk om te doen, etc. Dit zou ik in ieder geval fijn hebben gevonden. Ontzettend veel sterkte.
Pfffft... Heftig hoor. Geen andere tips dan al genoemd, maar ik wilde jullie even heeel veel sterkte en kracht toewensen. Misschien kan hij een boek a la 'Pap vertel eens' in (laten) vullen
Er zijn ook mooie invulboeken zoals 'papa vertel 's'. Deze zou hij in kunnen vullen of misschien de vragen als rode draad gebruiken en om ideeën op te doen qua vragen die je zoontje later misschien nog aan hem had willen stellen.
Jeetje, wat vreselijk heftig Ik denk dat er al een heleboel tips gegeven zijn.. Ik denk dat ik zou proberen zoveel mogelijk herinneringen vast te leggen. Dus niet alleen het geforceerde van een fotoshoot, met steeds dezelfde kleding, maar een net wat andere pose, maar ook 'gewoon' foto's van net wakker zijn, van tv kijken, van een duplo-toren.. En inderdaad, filmpjes! Vooral waarop zijn stem te horen is.. Heel veel sterkte!
Een mooi filmpje van hun samen. Ik denk dat bewegende beelden heel fijn zijn voor jullie zoon voor later. Misschien kan je ex nog, met hulp, een brief schrijven over hoe hij het vond toen Lucas geboren werd en wat je ex hem voor toekomst wenst en wat hij hem graag wil meegeven qua wijsheid. Ook zijn er boekjes waarin Lucas zijn vader met behulp van vragenover zijn leven kan schrijven, bijv. 'Papa vertel eens'. Misschien kan hij nog muziek uitkiezen met mooie nummers waarbij hij aan zijn zoon moet denken. Veel sterkte. Ik vind het schrijnend dat zo'n klein mannetje waarschijnlijk zonder zijn vader moet opgroeien. Nogmaals sterkte.