Mijn monsterlijke kat neem weer eens iets mee naar huis. Vorige week een vogel die ik naar het vogel asiel heb gebracht. En nu dus een muisje een heel klein spitsmuisje. Wel vacht maar de oogjes zijn nog dicht. Ik heb hem nu in een bak met zaagsel gezet en kitten melk gegeven met een spuitje. Maar wat moet ik nog meer doen?
Ik lees echt babymutsje iedere keer.... Je kan het proberen om hem te voeren...maar ik ben bang dat je weinig kans maakt
Mijn oma stopte dat soort beestjes in haar boezem voor de nodige warmte. Muisjes, eendjes, kippenkuikens. Ze heeft daar wel eens een ei in uitgebroed. Haar boezem leende zich daar goed voor.
Wahahaha, wat een heerlijk droog commentaar. SOrry, ts kan je niet helpen met een goede tip. Soms zijn die beestjes compleet in shock omdat ze door een kat te grazen zijn genomen. Ik heb twee keer geprobeerd een vogeltje te redden. Erg onsuccesvol helaas. Ik had ze beter bij de kat kunnen laten, dan hadden ze een snellere dood gehad.
Hier ook en het vogeltje heeft het helaas niet overleefd. TS Ik bemoei me er al niet meer mee als het weer zo ver is meestal ben ik toch te laat en ja helaas het is de natuur maar zo blijft hij wel in stand
Eigenlijk is dat niet te redden. De beet van de kat is door de vele bacteriën al dodelijk genoeg Ik probeerde t vroeger ook altijd. Maar dit is echt hopeloos.
Ahhh Warm houden met warme lamp weet niet hoe warm, Ja en voeren en drinken,, niet te grote schaal neerzetten anders verzuipt ie. Cola dopje of iets dergelijks
Hier was de huid niet kapot hoor. Die sul van ons neemt alles levend mee tot in den treure aan toe. Heb net weer met een spuitje wat kitten melk gegeven en vanavond ga ik op zoek naar het nestje hier achter de schutting. En dan maar even kijken of het lukt. Anders maar een aantal keer de wekker zetten en morgen weg brengen.
He bah,ik zou m samen met de kat in de tuin zetten,het is niet meer te redden nu joh. Mag je kat ook eens een lekkere snack...
Ik houd mijn kat binnen en zeg hoe onaardig het is wat ze doet. Zet het muisje dan buiten in een weiland en hoop dat ze het redt. Nouja... In de praktijk gil ik naar m'n vriend dat er een muis is. Ren naar binnen en ga op tafel zitten met mijn voeten op een stoel. Mijn vriend zet dan de kat binnen ( die ik dan vertel hoe vies en gemeen ze wel niet is) en vriendlief neemt dan een bakje mee en zet de muis in een weiland uit.
Met alle respect voor de goede bedoelingen: spitsmuizen vallen in de categorie ongedierte! Ik snap heel goed dat het tegen je gevoel in gaat om een diertje te laten sterven, maar soms is het toch wel heel nuttig dat te laten gebeuren. Los van de slagingskans van het op de hand grootbrengen: wil je, stel dat hij het overleeft, hem als huisdier houden? Zijn ze namelijk niet geschikt voor... En om hem dan de wijde wereld weer in te sturen, waar hij niets van weet zodat hij diezelfde dag alsnog opgevroten wordt... Nogmaals: ik denk dat je intentie goed is, maar dat dit gewoon geen goed plan is.
Mee eens. En heel eerlijk (niet iedereen zal zo zijn, weet niet of jij ook zo bent edelweiss, dus neem het niet persoonlijk) erger ik me kapot aan mensen die alles zielig vinden voor zo'n diertje, een kat onaardig vinden omdat hij zijn natuurlijk voedsel vangt ?) en vervolgens zelf 's avonds een stuk dooie koe staan te bakken...
Dat commentaar heb ik ook wel gehad. Ik vraag dan ook altijd of de mensen zelf vlees eten en of die koeien het leuk vinden om een pen door hun kop heen te krijgen. Dat is pas tegennatuurlijk.