Mijn ex ..

Discussie in 'De lounge' gestart door DevilFromHeaven, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ja ik snap je gedachtengang, maar ze hebben geen relatie meer. Ze moet zelf eerlij zijn, maar wat waar hoe haar ex iets wel of niet verteld is toch niet haar zaak. Als ex het niet wil vertellen aan iemand is dat belachelijk en moet ze kijken wat ze daarvan vind mbt omgang, maar verder heeft ze toch geen invloed wat haar ex in zijn leven doet of wel of niet verteld.

Mijn ex verzwijgt ook dat een enorme lul is tegen de buitenwereld, kan hem niet dwingen toch:D:D

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Het is niet TS haar zaak, maar als zijn relatie met dat nieuwe meisje echt serieus wordt/is is het wel van belang dat zij weet dat er nog een jongetje bestaat dat papa's aandacht óók wil/nodig heeft en de aandacht verdeeld moet worden. Helemaal als ex echt nog een band met zijn zoontje wil opbouwen en er (regelmatig)voor hem wil zijn als papa.

Vroeg of laat komt het toch wel uit, zo'n leugen houdt je niet lang vol, dan kan hij maar beter gewoon nu eerlijk zijn want een papa ben je continue, niet alleen op de momenten dat je vriendin er even niet is.

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hij verzwijgt het al zo'n 2 jaar, dus waarom nu stel op sprong eisen dat hij het wereldkundig maakt. Dat hij het niet aan zijn huidige vriendin durft te vertellen, moet hij zelf weten. Laat hem maar lekker zijn relatie verpesten, ik kan me niet voorstellen dat iemand het pikt om zo voorgelogen te worden.

Ik denk niet dat hij dit maanden vol gaat houden. Maar ik zou in deze situatie eerst bouwen aan een goede band met je ex. Als het zometeen wel bekend wordt gaat hij zoveel over zich heen krijgen. En ik denk dat er ook heel veel reacties gaan komen dat jij geld wil van hem, of dat hij voogdij moet op eisen. Dat soort opmerkingen kan je veel beter afslaan als jullie al een duidelijk plan en toekomstbeeld hebben.

Maar nogmaals ik ben wel van mening dat hij je met respect moet behandelen en zijn vriendin best mag vertellen dat zulke opmerkingen echt niet kunnen. Zelfs al was je de huishoudelijke hulp dan nog heeft zij er niks mee te maken dat jij je kind mee neemt.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het aparte van dit verhaal blijf ik vinden waarom moet dat kind verzwegen worden waarom??

Waarom moet t.s het stil houden van ook de grootouders dat het een kleinkind ook al accepteren ze nu het kleinkind waar ze niks van afwisten.

Beide zijn nog erg jong zo wel vader als moeder,

Dan kom ik weer terug op mijn zelfde vraag waarom moet dat kindje verzwegen blijven voor de buitenwereld wie de vader is??

Net als of het een groot geheim is dat kindje uit verboden liefde of zo.

Mijn vraag ook verder is speelt er een andere cultuur mee??
    Kan mij niet zo goed voorstellen dat het bij een Nederlands gezin verzwegen woord wel bij een andere cultuur en daar mee wil ik niet stigmatiseren maar het valt op in dit verhaal!

Als of je stiekem zwanger raakt van een getrouwde man of een oudere man of die soap verhalen zo klinkt het.

Moeder komt voor zich zelf op zodra ze het kind niet meer ver zwijgt zo lang ze dat doet, dan blijft het een schaduw werpen op het bestaan van het kind. Het is geen schande om jong een kindje te krijgen. Verstandig nee. Of het vaker gebeurt ja.

Wat er eenmaal is moet niet meer verzwegen worden welke redenen er ook zijn.

En ook oudere vrouwen en mannen maken fouten en foute keuze.s in hun leven daar hoef je niet zo jong voor te zijn.

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Als ik het verhaal goed begrepen heb, heeft vader in eerste instantie afstand genomen van de situatie en net gedaan of het niet zijn kind was en hij geen vader werd. Ts heeft toen besloten het kind zelf op te voeden en de vader overal buiten te houden. Na ruim een jaar zag vader het kind voor het eerst (ongepland) dat heeft indruk gemaakt en hij wil nu toch contact met zijn zoon. Hij is natuurlijk fout geweest maar hij ziet dat nu ook wel in en wil verbeteren.

Ik ben geen voorstander van het geheim houden en ik denk ook dat je als moeder duidelijk moet stellen dat een van de doelen is dat vader ook naar de buitenwereld zijn zoon als zijn kind erkend. Maar ik denk dat een paar maanden meer of minder geen verschil zal maken.

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48

Jeetje wat onvriendelijk zeg!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Een puinhoop? Wat had ze dan moeten doen? Een abortus???
    Ts is een hele goede moeder die alles voor haar kindje over heeft, de papa wilde het kind niet zien en hij heeft het kind anderhalf/2 jaar schat ik ook niet gezien. Ts heeft de hele opvoeding alleen gedaan en houdt onvoorwaardelijk van haar kindje.
    Toen het kind anderhalf of 2 jaar was en ze gingen wandelen kwamen ze ineens de papa tegen, hij deed afstandelijk maar binnen no time had ts een bericht van hem ontvangen dat hij het kindje toch eens wil zien en zo is er weer contact tussen hun gekomen.
    Ts wilde dat haar zoon ook zijn papa leert kennen. Dus welke puinzooi heeft zij dan gemaakt? Ze is een supergoede moeder die niet alleen aan zichzelf denkt!

En nu zijn ze in deze situatie terechtgekomen. Voor een jong meisje is het heel anders als voor ons. Daarom vraagt ze raad. Daar is toch niks mis mee?

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ts ik zou eerst beginnen om eens met zijn ouders aan tafel te zitten. Vragen hoe zij de toekomst zien? Of ze denken dat het nooit ontdekt word dat hun zoon een kindje heeft. En hoe zij zich zullen voelen als hun het kindje waren. Hoe je zoon later gaat reageren naar hun en de papa toe als hij weet dat hij lang een "geheim" is geweest.

Dan zullen ze inzien dat wat ze nu doen geen nut heeft en verkeerd is

9. DevilFromHeaven

DevilFromHeaven Actief lid

9 mrt 2014
    122
    0
    16
    #49 DevilFromHeaven, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014

Dankjewel :)

Ik ben vandaag langs gegaan. Zonder mijn zoontje . Mijn ex schoonouders begrepen mij wel denk ik maar mijn ex niet, ik ben uiteindelijk met ruzie weer weggegaan. Ik heb ze wel allemaal duidelijk gemaakt dat als ze Jasper willen zien ze mijn nummer en adres hebben, en dat als mijn ex vadertje wil spelen hij maar het één en ander moet leren over de verzorging van een kindje.
    Met trillende knieen kwam ik toch trots thuis, ik hoop dat het bij hun en dan vooral bij mijn ex aangekomen is en ik wach nu maar totdat hij iets laat horen :).

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties - ik zie in dat mijn zoontje verdient het niet om verzwegen te worden en ik ga daar vanaf nu ook niet meer in mee, misschien maak ik er ruzie mee maar dan moet dat denk ik maar ..

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of je het vol gaat houden, je lijkt wel erg afhankelijk van hem. Die gast verdient echt een schop onder zijn h*l. En hoe graag jij ook een gezin wil zijn....ik denk dat je je kind hier uiteindelijk zwaar mee beschadigd. Vader geeft deze geheime zoon straks nou niet het idee dat hij erg welkom is.

11. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Jeetje het is ook nooit goed hier. Doet ts er wat mee en dan word ze nog 'afgekraakt'. Ik vind het heel dapper van ts en ik hoop dat je voet bij stuk houd, je zoontje is natuurlijk meer waard dan een geheim. Erg zielig voor het jongetje..

12. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Heel goed van je! Je hebt voor je kind gekozen, en als vader hoort hij dat ook te doen!
    Ik ben benieuwd.

13. mumija

mumija Niet meer actief

Afhankelijk van hem??:(:$
    Deze tienermoeder heeft tot nu toe alles alleen gedaan, en heeft haar verantwoordelijkheid meer dan genomen!
    En waar heeft ze het over "een gezin zijn"? Ze wil alleen graag dat haar zoon, zijn vader leert kennen!

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Goed zo meis! En je mag er zeker trots op zijn dat je de wind daar even hebt laten waaien, dat was inderdaad even nodig.
    Ik vind het heel knap van je hoe je met de situatie omgaat en dat je om advies/hulp vraagt toont alleen maar hoe sterk je bent.

15. KimK

KimK Niet meer actief

Meid, wat kun jij ontzettend trots zijn op jezelf! Wat maak jij al ontzettend volwassen keuzes. Volgens mij doe jij het ondanks jouw leeftijd echt top! Respect meid!!!

16. KimK

KimK Niet meer actief

Oh ja, ze is echt afhankelijk. Ze is 17(toch?!) en heeft een zoon van 14 maanden die ze met behulp van haar familie opvoedt. Joooooh wat is zij afhankelijk ja..... Misschien wilde ze gewoon heel graag papa & mama ipv alleen mama?! Dat kan toch, willen we dat niet allemaal? Misschien heeft ze zich een beetje laten meeslepen maar dit is wel een moeder die het beste wil voor haar kind (en daar hoort in haar ogen een papa bij). Nou knap hoor dat zij zich over haar eigen gevoelens jegens vader kan zetten en haar zoon een vader gunt. Kunnen heel wat 35+-ers met vechtscheidingen wat van leren!

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goed gedaan, je bent voor je zoon en zijn bestaansrecht opgekomen, je mag trots op jezelf zijn. Jasper boft met zo'n mama! Als opa en oma echt om hun kleinkind geven zullen ze je ex ook wel uitleggen dat je niks vreemds eist, het enige wat hij hoeft te doen is erkennen naar anderen toe dat hij een kind heeft...zo raar lijkt dat me niet.

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Amen.

Ts heel veel succes! Ik weet wat je doormaakt maar echt, komt goed! Zolang je het belang van je zoontje niet uit het oog verliest komt uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht! Met of zonder je ex..

19. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens.

20. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zie dat er ondertussen een hoop is gebeurd.
    Superknap van je! Echt petje af!

Deel Deze Pagina