moeilijke situatie eigenlijk en dat hij jullie zoon ook zo goed als geheim houd moet jou vreselijk veel verdriet doen hoop hij zijn ogen opent vind eigenlijk dit niet kunnen waarom je eigen kind geheim houden sterkte en een hele dikke knuffel
Ik zie dat jullie zoon bijna 1,5 jaar is dan praat hij inmiddels een beetje of zal dat binnen kort gaan doen, ik neem aan dat hij jou ex gewoon als papa ziet? En hem zo ook zal noemen en het zelfde voor je ex schoonouders die zal hij toch opa en oma noemen? Dan komt de buitenwereld er zelf wel gauw genoeg achter..
Dat denk ik niet, hij heeft z'n vader nog niet zo heel vaak gezien.. Maar dat denk ik hoor, geen idee
Super goed gedaan! Ben benieuwd of hij hier nog iets mee gaat doen, maar jij hebt in ieder geval laten zien dat je zoontje dit niet verdiend! Top!
Ik heb het topic even gevolgd en ik snap echt niet waarom mensen hier soms zo onvriendelijk reageren. Ik vind het dapper dat je je kindje contact met zijn vader gunt en zoveel moeite doet om de band netjes te houden. Denk dat veel dames hier hem een dikke vinger hadden gegeven in deze situatie. Juist met al die tienerhormonen is het goed dat je het wat meer tijd heeft. Ik snap ook best dat je op het moment zelf even meegegaan bent. Dat gebeurt soms wel eens als je flabbergasted bent. En je kan heel trots op jezelf zijn dat je zo duidelijk bent geweest. Opa en oma zijn zoals ik het hoor gek op hun kleinzoontje. En stel dat pappa zijn zoon niet wil erkennen naar de buitenwereld dan heeft de kleine toch nog een leuke opa en oma van pappa's kant. Ook heel fijn kijkt me. 😁
Ik heb meegelezen maar nog niet eerder gereageerd.. Ik wil even zeggen dat ik het echt supergoed vind van je dat je het gesprek bent aangegaan en voor jou en je zoontje opgekomen bent, echt petje af! Je doet zoveel moeite om jezelf weg te cijferen voor je zoontje, dat is ook niet altijd makkelijk, maar zo te lezen probeer je overal het beste van te maken. Ik zou me dan ook niet zoveel aantrekken van de onvriendelijke reacties Mocht je daar nog eens komen en zijn vriendin maakt weer eens zo'n opmerking dan zou ik niet om de feiten heendraaien en duidelijk maken dat hij jouw ex is en je zijn zoon mee hebt genomen om even bij opa en oma te kijken. Dus geen dingen meer verzwijgen of liegen, als hij daar problemen mee heeft heeft hij pech, had hij het maar anders moeten aanpakken..
Wat verwacht je nou eigenlijk? Ja sorry hoor. Maar snap gewoon niet dat je hierin mee gaat. Lijkt me ook geen gezonde situatie voor je kindje. Jij verwijt hem dat hij niet op komt voor zijn kind maar jij vind het wel oké dat hij zijn zoon geheim houdt voor zijn vriendin?! Edit: zie dat je op gesprek bent geweest daar. Super zeg! Hopelijk komt het goed. Sorry voor mijn eerdere reactie....
Ik vind dat je het super goed en volwassen doet. En blijf vooral hier met anderen over praten om verschillende gezichtspunten te krijgen want deze situatie is zo anders dan het 'standaard' boekje dat je gewoon stapvoir stap je weg zult moeten vinden en steeds afwegingen zult moeten maken. Maar voor zover het gaat: chapeau!
Nou ik had best me mond willen houden tegenover vreemden en verre familie maar tegen de ´stiefmoeder´ van je kindje niet ! Je kindje gaat over een tijd toch ook merken dat dat zijn papa is??
Super knap gedaan. De oplossing klinkt altijd zo logisch als het door anderen gezegd wordt (natuurlijk hoeft jouw kindje niet geheim gehouden te worden omdat papa z'n verantwoordelijkheid niet durft te nemen) maar er komen altijd zoveel emoties bij kijken dat het veel moed en kracht kost om er ook echt naar te handelen zoals jij hebt gedaan. Je kan echt trots op jezelf zijn! Misschien dat het uiteindelijk allemaal toch niet werkt met je ex maar dan heb je er alles aan gedaan.
Ik vind het maar een rare situatie. Aan mij had hij een slechte gehad. Kind had er niet meer gekomen. Blijkbaar schaamt hij zich ervoor anders had je niet zo bekrompen gedaan. Dat soort mensen hoef ik niet in mijn leven en wil ik mijn kind niet mee laten opgroeien
Kom op... TS is 16, de vader is 17. Tuurlijk is het een eikel maar jeetje wat meer respect voor TS die het toch allemaal prima doet op haar leeftijd!
Dan had hij zijn leuter in zijn broek moeten houden of er miss hien iets om moeten doen. heeft niets met respect naar ts te maken. ik benoem alleen mijn mening en hoe ik het had gedaan. lezen meid.
Ik denk dat dat goed is. Het is goed dat je de vader van je kind in zijn leven wil houden. Vooral voor later. Maar het moet óók van zijn kant komen en dan inderdaad niet alleen de lusten, maar ook de lasten. En één last is om er gewoon openlijk voor uit te komen, dat je een kind hebt. Ik denk dat je de volgende keer dat je die vriendin tegenkomt echt moet zeggen dat Jasper van haar vriend is. Hij heeft het al twee keer ontkend (vermijden en er omheen lullen is óók ontkennen!) waar jij bij was en wie weet heeft hij het ook letterlijk ontkend toen zij er een keer naar vroeg! Het allerlaatste wat je moet doen, is mee gaan in die leugen. In mijn ogen had je ook niet moeten zeggen dat je een familievriendin was. Je had kunnen zeggen dat je de moeder van hun kleinkind was. Als ze dan zelf het verband niet had gelegd, heeft ze een bord voor haar kop. Maar de volgende keer dus gewoon zeggen. Niet wachten tot iemand wat tegen jou zegt of dat je wat gevraagd wordt. De eer aan jezelf houden en met de deur in huis vallen. Kan ook nog op verschillende manieren. Je kunt tegen hem iets zeggen over "jouw zoon", waar zij bij is. Of je vraagt haar: "Heeft hij al verteld dat hij de vader is?"
Imensa : Ik ben het ermee eens dat toen ik zwanger werd ik nog erg jong was, te jong voor een kindje maar ik heb voor mijn zoontje gevochten. En we hebben wél een condoom gebruikt maar dat is op de één of andere manier misgegaan .. Mamavk : Eigenlijk kan ik je je reactie niet kwalijk nemen. Zo te lezen geloof je mij niet en dat is misschien wel goed voor jou want dat betekend waarschijnlijk dat je nooit zoiets van dichtbij hebt meegemaakt. Toch wil ik je verzoeken om de volgende keer zo'n kwetsende opmerking voor je te houden. Die stukjes die ik hier schrijf zijn voor mij alledaagse realiteit en daar heb ik het soms al moeilijk genoeg mee .