Mijn familie frustreerd me!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Siren84, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Meiden toch! Laat je niet gek maken door wie dan ook!
    Je weet wat ze zeggen: een slimme meid krijgt haar kind op tijd! (echt waar :D) en als je dan in de positie bent dat het allemaal kan lichamelijk, mentaal en financieel dan moet je het vooral doen! Het is toch fantastisch dat het uberhaubt mogelijk is!
    Ik hoop echt dat jullie gauw in verwachting zijn en een prachtig gezin krijgen (en natuurlijk dat de reacties positief zijn want dat is natuurlijk altijd leuker). Maar het draait nu om jullie, jullie partners en jullie (toekomstige) gezin en niet meer om ouders en andere aanverwanten die zich overal mee willen bemoeien!
    Kop op en volg je gevoel, dat is altijd de juiste weg!

Liefs.

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hey meiden!

Bedankt voor jullie reacties! Dan voel ik me niet zo meer alleen met dit probleem, ben blij dat ik erover kan praten want zit van mijn tenen tot aan mijn kruin vol met stress hierover. Het helpt wel :)
    En wat een verhalen allemaal zeg! Zo zie je maar dat het alle kanten op kan. Ik denk dat het bij mijn familie te maken heeft dat mijn vader vorig jaar overleden is. Helaas.. veels te jong!!! :( Mijn moeder maakt al zo'n zware tijd mee, en misschien vind ze het gewoon niet fijn om 'alleen' oma te worden?! :( Ik haal me alles in mijn hoofd, zou dat kunnen? Ze heeft het er vaak over dat ze alles zo alleen moet doen. Ik heb er ook vreselijk veel verdriet van dat mijn kindje maar 1 opa zal hebben later en dat hij/zij de andere lieve opa nooit zal leren kennen.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    amen!

4. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster

Hoi MsRock,

Het gaat nu vele stukken beter met mij nu! Ik heb ook veel therapie gehad, had natuurlijk een trauma aan mijn ouders overgehouden.

Ik heb vorig week een vast contract aangeboden gekregen en natuurlijk met beide handen aangenomen! Mijn relatie heeft zich in der loop van de tijd alleen maar sterker gemaakt en nu zijn wij bezig voor ons eerste kindje! Dus het gaat heel goed nu, dank je wel!!

Het is alleen maar jammer dat het zo allemaal moet lopen enzo, maar goed.

Hoe is het met jou verder??

Liefs,

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hoi!

Ja goed hoor, ik heb nu zoiets van.. we doen gewoon wat we zelf willen. We zijn er aan toe dus ja... en dan zien we wel hoe het gaat lopen. En aan de kant van mijn schoonfamilie moeten we ook maar zien, heel vervelend natuurlijk dat de ene er 2 jaar over doet en bij de andere schoonzus in 1x maar ja... dat ze dan zo zegt van, jullie gaan toch niet zwanger worden he want dat kan ik niet aan... dan denk ik bij mezelf, om die reden ga ik mijn kinderwens niet uitstellen hoor. Toch?

6. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster

Nee, dat moet jou zeker niet weerhouden om te stoppen, het is jullie leven, jullie bepalen het geluk en niemand anders. Het is toch het mooiste wat jullie mag overkomen!!

Ik zou mij eigen er helemaal niks van aantrekken hoor, gewoon doorgaan en als ze commentaar hebben, gewoon ene oor in en de andere er weer uit!;)

Heb ik ook niet gedaan, ze kunnen lekker allemaal de sch..t hebben hihihi:D

Liefs,

7. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb toen we stopte met de pil,het gelijk tegen mn ouders/schoonouders gezegd,. ik kreeg hellaas na 10 maanden oefenen een miskraam, daarna zijn we nog 9 maanden bezig geweest en toen was ik zwanger, mn moeder was bij de bevalling,nu zijn we bezig voor een 2e kindje, en ik heb na 8 maanden bezig weer een mk gehad, ook toen heb ik mn ouders/schoonouders erbij betrokken,ik kreeg ontzettend veel steun.... in de tijd dat we bezig waren voor onze 1ste kregen we iedere maand te horen en ? ben je al ongi? ik vind /vond dat echt geen probleem... er word met je meegeleefd das een goed teken!

8. angel229

angel229 Niet meer actief

MsRock ik herken je verhaal helemaal. Hier in de familie weet niemand dat we 'echt' bezig zijn. Mijn schoonzusje weet wel dat we het graag wilden, alleen toen waren we er nog niet helemaal aan toe. Ik wilde namelijk eerst nog genieten op vakantie, zonder bang te moeten zijn dat ik zwanger zou zijn. Van haar krijgen we dus super veel commentaar. Je moet een eigen huis hebben, een kind krijg je sneller dan dat je de staatsloterij wint, je moet een vast contract hebben (ik heb dat wel, mijn vriend niet, maar ik heb een hele goede baan en van mijn parttime salaris kunnen we ook goed rondkomen). Ik wil niet wachten tot ik hartstikke oud ben en er vervolgens achter komen dat we te lang gewacht hebben. Mijn beste vriendin weet het wel en die is dolblij voor ons dat we bezig zijn. Maar zij is al mama van een zoontje en haar situatie was vele malen minder rooskleurig als de onze. Toch is ze een super mama die heel veel van haar zoon houdt! Ik heb nu met mijn vriend afgesproken op haar advies om gewoon tot 15 weken te wachten met het te vertellen. Van mijn moeder verwacht ik geen negatieve reacties. Zij was zelf net zo oud als mij nu. Belangrijkste is dat je je kindje liefde kan geven en hoe jong of oud je bent maakt niks uit. Ik ben nu 25 en mijn vriend 27 en helemaal klaar voor een kleintje!

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    heb niet alles gelezen, dus reageer op de beginpost.

mijn ouders en schoonouders zeiden dit ook steeds, toen het nog niet over ons ging. Vooral schoonmoeders vond zichzelf nog te jong om oma te worden en zei steeds voor de grap dat ze daar echt nog niet op zat te wachten. terwijl mijn zwagertje dan weer grapte dat hij wel ook wilde worden. Dat soort praat. En dan moesten we van hun er maar gewoon lekker even mee wachten.
    Totdat we vertelden zwanger te zijn. Toen was iedereen ontzettend blij, vonden ze het echt wat voor ons en vonden ze het gewoon ontzettend leuk en prima. Niks geen nare opmerkingen over onze leeftijd of hun leeftijd en idee er bij. Ze waren alleen maar gelukkig, want nu werden ze zelf opa en oma.
    maar bij anderen kunnen ze daar toch anders over oordelen, dit is veel dichterbij.

nu blijven ze wel zeggen dat we ons niet druk moeten maken, dat we nog alle tijd hebben, dat het voor hunzelf geen haast heeft, dat soortige. maar ze begrijpen dat het voor ons heel anders is als voor hun.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja,komt helemaal goed. We volgen gewoon ons hart!

11. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Oh meiden toch... Wat lijkt het me vreselijk kwetsend als familie en vrienden zulke dingen over je zeggen. En waar halen ze het lef vandaan zich ermee te bemoeien! Je (schoon)moeder heeft het niet voor het zeggen wanneer ze oma wordt. Die moet het er maar gewoon mee doen. En ik hoop van harte dat ze straks wel bijdraaien!!

Bovendien, hoezo zou je je jeugd verpesten... Alsof een kind je leven verpest. Een kind voegt toch juist zóveel toe. Moeten je eigen ouders neem ik aan toch weten... Triest hoor. Sterkte meiden! En inderdaad, ga voor je eigen geluk! Al snap ik dat het echt heel moeilijk moet zijn om dit telkens maar weer te horen...

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hoi,

Heel herkenbaar wat jullie vertellen!
    Krijg ook regelmatig van die opmerkingen naar ons toe.
    Maar ik heb zoiets van, ik doe toch wat ik zelf wil en de rest mag er blij mee zijn of niet!

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dan zeggen ze.... jullie moeten nog lekker gaan genieten met zijn 2en!! Nou denk ik dan bij mezelf.... wij willen lekker gaan genieten met zijn 3en!!!! ;) :p

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ja, zo denken wij ook!:)
    Je moet doen wat jezelf wil, je leeft maar 1x en als je dan jong moeder wil worden moet je het zelf weten.
    Ik weet zeker dat ze er wel blij mee zullen zijn, maar het totaal niet van ons verwachten, omdat wij nog overal naar toe gaan. Maar dat doe je omdat je nog geen kind hebt zodra ik zwanger ben weet ik waar ik moet zijn om te shoppen hahaha..:D

Deel Deze Pagina