Dit dus! Ik vind het echt onzin dat de hele familie constant bij elkaar moet zijn. je hebt neem ik aan allemaal een mobiel, dan kun je contact houden als je weer even samen wat wil doen in het park.
viind je vreslijk overdreven en sneu TS< wow zelfs jaloers. sorry maar toch logies dat ze meer heeft met een oppaskindje die ze veel ziet, trek je dat niet persoonlijk aan. ik heb hier de famile met het ene kind ook meer als het ander, tja als je daar ruzie om moet krijgen, en je beslissing om haar niet mee de draaimolen in te laten gaan omdat ze dat gezegt heeft, wel een beetje triest. overgens zouden wij wel gescheiden het park door gelopen hebben, voor jezelf opkomen, doe je dat niet, dan nu ook niet drammen, tja, slaande ruzie, zou niet best zijn als dat zo is. 4handen op 1buik lijkt me toch dat zij dat anders voelde. ga op eigen benen staan, leef je eigen leven, maak hetleuk als je elkaar ziet, maar geef niet af omdat iets niet is zoals jij het vind, of ziet. grow up zou ik bijna willen zeggen, sorry dat ik het zo hard zeg, maar benblij dat wij in de familie niet zo met elkaar om gaan.
Ik snap het probleem niet. Je kunt toch je eigen weg gaan in een pretpark. Als de ene in de achtbaan wil, dan ga jij iets met je meisje doen en spreek je elkaar later weer. Jij bent de gene die hier last van heeft, dus ook de gene die hier dan iets mee moet doen. Ga een gesprek met ze aan. Op deze manier blijven de irritaties en loopt het alleen maar meer op. Irritaties worden groter en jij doet niets met jouw probleem/irritatie. Wat betreft met jouw nichtje, tuurlijk kan ze een ander kindje leuker vinden. Snap dat het jou een rot gevoel geeft. Maar zo vaak ziet ze je dochtertje ook niet zei je.
Ik vind ook dat je je erg aanstelt. En ze doen alsof ze meer zijn, omdat ze geld hebben? Hoe dan? Want als ik meer geld heb ga ik ook meer spullen kopen en als het kan 2 x per jaar op vakantie. Heerlijk toch als mensen dat kunnen? Ik vind je erg jaloers reageren, en niet volwassen. Kom op zeg, je gaat toch niet 5 uur met je dochter op een bankje zitten wachten totdat de anderen uit de achtbaan komen? Dan zeg je toch: nou, ik ben naar het sprookjesbos, tot straks! En als ik naar mezelf kijk heb ik ook met het ene kind meer dan met het andere. Dat wil niet zeggen dat dat andere kind niet leuk is. En als je zoveel stress krijgt van die familie, zou ik dat duidelijk communiceren naar hen, en wat meer afstand nemen. Succes!
Ik vind echt dat je je verschrikkelijk aanstelt. Aller eerst wat de fam wil is wet? Uhh je bent toch een volwassen vrouw met je eigen gezin? Dus niks wil is wet. Ten tweede kun je toch je eigen weg gaan in een pretpark? Of moet de fam iedereens handje vast houden? Je kunt toch gewoon naar het sprookjes bos gaan? En als er elke keer zoveel ruzie is als jij doet voor komen snap ik uberhaubt niet dat je met ze weg gaat ( want dan zoek je het gezeur ook zelf weer op ) Dus ik vind het eerlijk gezegd een beetje je eigen schuld.
Wat een stelletje kleuters die familie van jou zeg, alhoewel ik ook vind dat jij je om weinig druk maakt. Leer een beetje relativeren allemaal en een cursus volwassen worden zou ook best handig zijn denk ik!
Ben het met de anderen eens hoor, ik vind ook dat je je best aanstelt en ergens jaloers overkomt. Mijn schoonbroer en vrouw zijn direkteur en arts en hebben een dochter die 2 weken jonger is dan van ons. Tsjah bij hun zie ik ook vaak dat ze weekendje weg zijn enz... Hartstikke leuk toch?! Moet ik daarom dan gaan zeggen dat ze showen met wat ze hebben? Ze hebben er ook keihard voor gewerkt en gestuurd en als ze het kunnen betalen waarom niet? En slaande ruzie in de fam?.... Hmmm jullie moeten nodig rond de tafel gaan zitten want het lijkt mij niet echt een gezellige boel daar
nou dit dus, ik snap sowieso niet dat je zolang op een bankje zit te wachten die tijd had je zelf ook in kunnen vullen, ik denk dat jijzelf een beetje meer los moet komen van je familie, nu laat je jou dag en jou gemoedsrust afhangen van wat de familie wilt, en daardoor word jou dag verpest, je bent een volwassen vrouw gedraag je dan ook zo, maak je eigen keuzes, trek je eigen plan, dat je nichtje zegt dat ze meer met haar oppaskindje heeft tja zo een oppaskindje word een beetje eigen vooral als je dagelijks met die kleine bezig bent, dat schept een band, ze is wel zo eerlijk geweest om het zelf tegen jou te zeggen en niet achter je rug om dat zou je ook kunnen waarderen, ik lees nergens dat ze heeft gezegd dat ze jou meisje ook niet helemaal geweldig vind, vervolgens gaan jullie naar de efteling en wilt ze graag jou meissie meenemen de draaimolen in en dan flip je de pan uit. wat ik zou doen, laat het gewoon allemaal zoals het is, nogmaals trek je eigen plan, als jij iets wilt doen, doe dat dan ook en laat je niet tegenhouden, en als je nichtje de kleine wilt zien gun haar dat dan ook want alleen op die manier kan zij een band opbouwen met je dochter, laat je familie los en hou niet krampachtig vast, je kunt nooit je leven invullen naar andermans verwachtingen en daarom word jij nu ongelukkig en gekwetst volg je eigen pad.
als wij met een grote groep familie gaan dan is het niet anders dan dat we gaan spitsen. zo gaan er veel de achtbaan in waar mijn kinderen en dus ik niet ingaan. de wachttijd is ruim 2 a 3 uur en sorry maar ik ga echt niet wachten met de kindjes. ik ga dan vaak met bijv oma en opa en de kindjes naar sprookjesbos of carnaval etc. we sprkeen dan weer op een bepaald punt af om de gezamelijke atracties te doen oke ik zou ook wel in de achtbaan willen maar helaas ik heb kinderen en dus sla ik hem over. moet dan maar iedereen niet in de achtbaan gaan ?? nee dat kun j eniet verwachten. ik denk ook niet dat hun van jou hebben geeist dat je zou wachten toch? ik had me niet laten kisten en gewoon lekker zelf wat dingen gedaan met de geen die niet in de achtbaan gingen en ben alleen jij dat nou dan is dat zo. wat betreft gevoelens sterker voor kind a dan kind b tja daar doe je niks aan en zal me daar niet te veel aan storen. bloedverwant of niet is geen verplichting van wel of geen goede band hebben. ze heeft niet gezegt dat ze niet van je dochter houdt.
Pff, fijne familie. Zal me lekker bezig houden met mn gezinnetje en haar de eigen ding laten doen als ze toch niks met jullie heeft.
Naar aanleiding van je openingspost vind ik je echt een zeikerd. Dat berichtje van je familie op vakantie, tsja.. Lijkt me echt enorm naar en misschien ben je gewoon niet assertief genoeg, wat ik wel kan begrijpen in dergelijke situaties. Ik weet niet hoe het er verder aan toe gaat. Maar als ik dit soort dingen met mijn familie zou meemaken, zou het voor mij heel makkelijk zijn hoor.Ik zou er echt niets meer mee te maken hoeven hebben, zelfs niet met mijn eigen ouders. Slaande ruzie? Tsja, dat nichtje zou ik dan ook helemaal links laten liggen. Lekkere familie als ik het zo lees.
Jeetje, zoals ik het lees problemen om niets. Waarom is het erg als je nichtje minder met jou dochter heeft dan met haar oppaskindje? Het liefst wil je als moeder natuurlijk dat iedereen jou dochter het liefst ziet, maar zo gaat het nou eenmaal niet. Het Efteling gebeuren vind ik helemaal bijzonder. Je bent een volwassen vrouw, als jij met je dochter naar het sprookjesbos wil dan doe je dat. Zeker als je dochter al de gehele dag aan het toekijken is hoe andere in achtbanen gaan!? En wat de familie daar van denkt, so what?
Niemand boort je de grond in. Jij vraagt om een mening nav je verhaal. Je vraagt: ben ik dan echt zo erg? Mensen reageren op jouw verhaal. En ja, dan kunnen er reactie tussen zitten die jij niet leuk vind, logisch. Maar het blijft een openbaar forum.
Je vraagt zelf naar onze meningen... daar is het ook een forum voor. Mijn nichtje en ik (schelen 2,5 maand) zijn ook 2 handen op 1 buik, maar echt niet dat het ooit zo gaat lopen. Kan me niet voorstellen dat jij en je nichtje écht 2 handen op 1 buik zijn geweest, of wel erg broos dan. Zou er niet teveel energie in steken en zeker niet de leuke dingen met je kind in de Efteling laten schieten omdat je persé bij elkaar zou moeten blijven. Ook al zou je dan bonje met familie krijgen, je hebt zelf ook een mening hoor! Leuke familie dan ook trouwens als het zo moet gaan...
Zo zie ik het ook Mooi niet dat ik van 10.00-15.00 op een bankje ging wachten, dat zijn 5 hele uren, je kan dan genoeg zelf ondernemen?
dat met die efteling had makkelijk geweest voor mij. Ik ga echt niet van 10 tot 3 op een bankje zitten als ik met mijn kids in de efteling ben. Had lekker naar het sprookjesbos gegaan en daarna wel weer gebeld. No hard feelings. Maar goed in de efteling mogen die kleintjes bijna nergens in behalve in die 2 achtbanen. Denk niet dat ze de hele middag in die 2 achtbanen hebben gezeten toch?