Ik heb twee maanden geleden een hele mooie jas gekocht van Esprit, buitenkant 100 % polyester en vulling 50% veren en 50% down. Hij was onder gemorst door een van de kleintjes dus moest hem wassen. Precies volgens voorschrift gewassen op 40 graden zonder wasverzachter, hoogste centrifugestand en in de droger gedaan met tennisballen. Maar het is niks meer! een dunne slappe jas en hij stinkt!! Hij ruikt heel erg muf, echt een vieze lucht. Hij heeft 149 euro gekost, hoe kan ik hem nog redden?
ik zou hem even ergens uithangen, kijken hoe hij morgen is, anders even de winkel bellen/esprit mailen
Ik heb ook ooit gehad dat de jas stonk na het wassen, ben toen naar de winkel terug gegaan, heb mijn geld terug gehad. Bleek dat de veren niet goed gewassen waren voordat deze in de jas waren gegaan... (inde fabriek)
Je kunt proberen in de winkel. Je hebt gewassen zoals het moest. Meestal zijn ze iets makkelijker met dure jassen.
Om hem weer " dik en fluffig" te maken in de droger met tennisballen Edit: las dat je dat al had gedaan Zou esprit bellen en vragen hoe dat kan, want lijkt me niet echt normaal
Ik zou gewoon terug gaan en vragen hoe dit mogelijk is en dat je of een nieuwe wil of je geld terug Je zou m helemaal uit mekaar kunnen plukken.. Maar ik denk dat hij is overleden
Als ik iets met dons heb doe ik het met tennisballen en al in de wasmachine, ook tijdens het centrifugeren, vervolgens liggend laten drogen en dan regelmatig schudden, plukken en omkeren... Een droger heb ik niet, maar dit werkt hier het beste... Maar zou sowieso terug gaan naar de winkel, zonde!!!
Bedankt voor de tips! Heb m nu weer in de droger met extra 30 paar opgevouwen sokken van mijn man in de hoop dat dat het effect wat beter maakt. Ja ik ga er anders mee terug, maar ik baal gewoon enorm want ik heb een moeilijk figuur voor lange jassen, en hij stond zo goed. Voor ik er weer eens een gevonden heb..
Yes het heeft geholpen, hij is grotendeels weer lekker fluffig, alleen de geur die er nog in zit..pff ik hang hem vannacht op t balkon en dan morgen maar weer verder kijken..
Ik heb weleens gehoord dat je het met een oneven aantal ballen moet doen. Maar of dat echt de truc is???
Ik heb laatst voor iemand een peperdure jas uitgewassen ook met veren. Ik heb hem liggend laten drogen, 2 dagen lang 2x per dag in de droger op luchten stand en daarna verder laten drogen. (wel een gedoe, maar inderdaad een vreemde geur). Ik heb hem toen in een zak gedaan met robijn zakjes voor in je kast. Nou hij rook weer lekker hoor