Mijn Gaastra jas met bontkraag

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Zo kom je nog eens ergens achter.... De geweldige jas die ik in het weekend gekocht heb blijkt ook een "echt" bontkraagje te hebben.
    Als ik het geweten had, had ik 'm niet gekocht denk ik. Maar ik ga 'm er ook niet voor terug brengen.
    Heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat ie echt kon zijn...

(En ik draag ook leren schoenen en ik eet ook wel vlees en vis. En ik houd ook van dieren :)

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Uuuuhm... Leer is een bijproduct in de vee-industrie.. Bont niet, de rest van het dier wordt gewoon weggegooid.

3. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Er zit natuurlijk een groot verschil in leer en bont, leer wordt van verschillende dieren gemaakt. Varkens, koeien, schapen etc..Allemaal dieren die opgegeten worden en waarvan de huid word gerecyceld tot leer. Voor leer worden geen dieren leven uit elkaar gerukt, of dood geknuppelt. En ja kinder arbeid is iets wat verboden zou moeten worden daar horen we eigenlijk ook bewust te kopen. Kleding merken als zara, primark, h&m etc doen allemaal aan kinderslavernij.

4. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    En ik draag liever leren schoenen waarvan ik weet dat het dier daarvoor is opgegeten dan dat ik weet dat ik een wasbeer draag die levend is gefilt (want ja dit gebeurt om het bont mooi te houden)

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om bont te dragen. Ik heb ook eigenlijk altijd mijn mening wel klaar over mensen die dat wel doen maar zal me stil houden.. Sorry maar zo denk ik erover. Ik zie wel wat echt en nep bont is.. Jas is trouwens superlelijk door dat bont.. ;)

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    In mijn ogen allemaal hetzelfde. De dieren worden allemaal voor ons vermoord. Of niet? Dus het maakt verschil hoe en hoeveel we van ze gebruiken en waarvoor... Hmm. Nee ik denk daar anders over.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik vind bont walgelijk en zou de jas acuut hebben terug gebracht en daarbij een hele boze brief naar Gaastra hebben geschreven. Nu ik weet dat Gaastra met bont werkt hoef ik ook direct niks van Gaastra meer. (net als Nickelson, Gaastra, Airforce...)
    Bontkragen

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Over die lederen schoenen had ik nog niet nagedacht.
    Maar waarom scheelt het dan als het dier ook opgegeten wordt? Dood is dood toch?

Ik had dit topic inderdaad geopend voor een discussie, wat is er mis met discussiëren? Bijna elk topic hier veranderd toch in een discussie?:D

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn schoonfamilie woont voor een deel in het oosten van Rusland en daar wordt veel bont gedragen. Als je een jas met nepbont draagt, bevries je bij die temperaturen. Soms is bont noodzakelijk. Maar in Nederland is het nergens voor nodig.

10. MLkids

MLkids Niet meer actief

Het idee alleen al dat er 30/40 wasbeertjes levend gevild zijn voor het bontkraagje op mijn jas......

Overigens is het meeste nepbont wel echt bont, echt bont is goedkoper is China als nepbont.

Nepbont vaak toch echt bont | Mens en Gezondheid: Mode

Leer wordt op een heel andere manier verkregen, de dieren worden er niet levend voor gevild en hebben een meer dierwaardig bestaan gehad als bontdiertjes die levend gevild terug in een veelste klein hok worden gezet, op tralies dus zonder huid om daar weg te kwijnen.

11. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    De manier hoe ze "afgemaakt" worden. Google het maar eens..

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hoe denken jullie dan over geneesmiddelen die eerst op dieren worden getest. Mag dat wel omdat een mens boven een dier dan staat?

Het feit dat een dier dus een dierwaardig bestaan heeft gehad betekend dat het niet erg is ze te vermoorden. oke..! nou ik vind het hypocriet om zo te denken.

Maar goed gelukkig mag iedereen daar een eigen mening over hebben en mogen we ook dragen wat we willen dragen toch :)

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Heb jij een punt!

Ik ga niet opzoeken hoe ze dood worden gemaakt hoor meiden, heb er wel een idee bij....helaas....

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Je kunt er wel allemaal andere dingen bij gaan halen om bont goed te praten, maar wat krom is krijg je echt niet recht geluld...

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hahaha ik vind het krom dat het een wel kan en het andere niet. Moord is Moord! Daar zit geen gradatie in.

16. MLkids

MLkids Niet meer actief

Gewoon kop in het zand steken dus.... ;)

Ik sluit mijn ogen zodat ik het dragen van bont voor mijzelf niet hoef te verantwoorden en ik dus geen schuldgevoel hoef te hebben. Is dat je gedachten erachter?

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hè ja, in 1 keer goed! Applaus!;)

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh jazeker wel! Als je dit wilt gaan vergelijken heb ik er nog 1 voor je:

Dood door euthanasie of een kogel door een crimineel....

19. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Het eerste is een keuze! Hoe kun je dat vergelijken met geen keuze?

20. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dit is gewoon een oprechte vraag.....;)

Deel Deze Pagina