Ik kan er weinig zinnigs over zeggen, maar ik wil wel kwijt dat ik er bewondering voor heb dat je voor je gevoelens uit durft te komen! En ik lees net als de rest een moeder die heel veel om haar kind geeft en het beste voor haar wil. Ik denk dat er voor jou ook een heel traject van verwerking bij zit en daar heb je nog niet echt de kans toe gehad met alle zorgen die er zijn geweest, nog zijn en mogelijk nog gaan komen. Ik kan je alleen maar een hele grote knuffel geven en ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven.
ik vind je helemaal geen slechte moeder....ik snap heel goed dat je dit gevoel kunt hebben en ik denk (wat al eerder geschreven is hier) dat het idd een proces van acceptatie is en dat kan ook niet zo snel na wat je allemaal met haar meegemaakt hebt. En ik ben ervan overtuigd dat dit gevoel verandert...dat jij dit echt anders gaat zien. Sterkte ermee, lijkt mij niet makkelijk
Lief lief zusje, Ik gebruik de zoekfunctie nooit op dit forum op jou naam, omdat ik vind dat ik jullie privacy moet respecteren. Toevallig kwam ik je berichtje tegen en moest het even lezen. Ik weet wat voor moeilijke tijd jullie doorgemaakt hebben en doormaken, alhoewel..ik weet..ik kan maar een klein beetje bevatten hoe het moet zijn. met tranen op mijn wangen heb ik je berichtje gelezen, en dat gebeurt mij niet vaak. Dat weet je wel ene beetje van mij. Ik begrijp je heel erg goed, maar wil je ook even een klein steuntje in de rug geven. Dit soort dingen doet mensen om ons heen beseffen dat niet alles vanzelfsprekend is, en wat een wonder het is dat er zoveel gezonde kindjes zijn. Als ik bij jullie over de vloer ben zie ik zoveel rijkdom! Echt zusje, je hebt schatten van kinderen..alle 4! Zelf snap ik wel dat je het gevoel hebt dat ze nagekeken zou worden, maar echt..echt waar..ze is zoveel meer dan haar gezichtje alleen! Als ik haar nu zo zie na de operatie zie ik zo vaak vrolijkheid, een innemend gezicht en een enorm gelukkige blik! Nu ik zomaar vader wordt hoor ik iedereen zeggen, ach als het maar gezond is. En dat is belangrijk, maar weet je wat ik het belangrijkste vind..dat weet je ongetwijfeld want dat roep ik zelf altijd. Als het maar gelukkig is! En dat is ze, vooral na de operatie zoals ik haar meemaak. Ze is in haar start een zorgenkindje, maar misschien is ze ook een spiegel voor veel mensen. Dat je ondanks een moeilijke start, ondanks alle problemen die er waren en zijn. Toch zo gelukkig kan zijn! En dat het elke keer een wonder is, als alles goed mag zijn en goed mag blijven gaan. Ik wens voor onzelf dat we maar half zulke liefdevolle ouders mogen zijn als jullie!!! Echt zusje die kleine, die komt er wel..ondanks dat ze voor je gevoel wat anders is dan de anderen. Met zoveel levenslust, doorzettingsvermogen en zo'n gelukkige blik in die pretoogjes van haar heb ik daar alle vertrouwen in!!! Hou je taai zusje en zwager, het komt goed! Liefs, Tulpman
Had al eerder gereageerd, maar lees vaak een topic daarna nog een x om de reacties te lezen. 1. Wat een scheet van een dochter heb je (nav je foto's)! Echt, maak je niet druk over hoe ze eruit ziet, want ze is echt mooi ! En dat zeg ik niet om aardig te zijn hoor. 2. En wat een lieve zus heb je!
Prachtig geschreven en ik kan er niets aan toe voegen. Geniet van elkaar! Sterkte meid om alles te verwerken, jullie hebben een hele heftige tijd achter de rug.
Even tijd om te reageren... MAmazeyad: dat lijkt me inderdaad ook moeilijk, mensen verwachten toch dat kinderen wat terugzeggen helemaal als ze wat gevraagd worden en als ze dan geen antwoord geven dan wordt je erg raar aangekeken, dat zie ik al met onze jonste zoon, die praat erg slecht en geeft vaak geen antwoord als hem wat gevraagd wordt en die is bijna 3 dus verwachten ze dat wel van hem. Meis ook jij en je kleine mannetje komen er, maar ook dat is iets wat moeilijk mee om te gaan is naar de buitenwereld toe. Verwachten ze wel dat hij gaat praten? of is dat nog onduidelijk. Sterkte ermee. Tulp123: bedankt broertje voor je lieve berichtje en zeker ze gaat er wel komen dat geloof ik wel, maar de wereld is zo keihard als je wat anders bent dan anderen en dat vind ik eng. Maar het is zeker een meisje wat gelukkig is en blij is en altijd maar vrolijk ondanks alles wat ze tot nu toe meegemaakt heeft. Het is een voorbeeld voor veel mensen wat dat betreft. En wat betreft jullie jullie gana het ook geweldig doen als ouders, want als ik jullie al zie met onze kids dan is dat al super. Annette123: het is inderdaad mijn broer in dit geval En voor de andere ook, alllemaal bedankt voor jullie bemoedigende berichtjes, dat doet je goed en wat is het fijn af en toe je ei kwijt te kunnen. En ons meisje is evengoed een meisje waar ik heel heel trots op ben, net zoals mijn andere kinderen.
Ik kan een klein beetje begrijpen hoe jij je voelt. Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat ik me ook een beetje zou schamen als ons meisje niet zo zou zijn als anderen. Het was dan ook best moeilijk toen ze een helmpje kreeg en we (zeker voor de eerste keer) naar buiten gingen. Maar wat hou ik van haar en wat hou jij van jou meisje! Het bericht van je broer is erg ontroerend, zat het met tranen in m'n ogen te lezen. LIEFDE voor elkaar is het allerbelangrijkste!
Ik zie de afwijkende vorm wel, maar ik denk vooral ook omdat ik door je topics weet dat het zo is. Een hoop baby's hebben vreemde hoofdjes en dat trekt meestal nog erg goed bij... Maar je gevoelens kan ik me goed voorstellen en ik zou zeggen dat je je vooral niet moet schamen voor wat je voelt. Je zit in een acceptatie- en verwerkingsproces en dat heeft z'n tijd nodig. Geef dat de tijd, geef het herstel van je meiske de tijd en zorg dat je een paar mensen hebt bij wie je altijd en overal je gevoelens even eruit kunt gooien, zonder dat mensen gaan roepen van: Ja maar dit, ja maar dat, of je met oplossingen gaan bekogelen. Het is niet niks wat je te verstouwen hebt gehad en dat moet ergens een keer eruit! Sterkte!
O, en wat je broertje zegt, dat kan ik hier alleen maar be-amen met ook een zorgenkindje dat langzaam maar zeker uit alle ellende krabbelt en de gelegenheid krijgt om zichzelf te zijn/worden zonder alle pijn en klachten: de liefde die ze van je gehad hebben, vertaalt zich dubbel en dwars door naar het geluk en de blijheid die uit hun oogjes straalt! En dat is zoooveel belangrijker dan de buitenkant!
het is wel de bedoeling dat hij gaat praten, maar nu na 1 jaar twee keer per week naar de logopedie zakt de moed soms wel in me schoenen. het probleem is ook dat hij wel een paar woordjes kent maar eigenlijk vrijwel niet toepast, hij gebruikt echt brabbel taal zoals mijn dochter van zes maanden. hij gaat vanaf oktober naar een behandel en observatie groep waar ik tot nu toe alleen maar goede verhalen van heb gehoord dus ik houd hoop. het probleem is ook dat mijn zoontje er een stuk ouder uitziet dan hij is. het gestaar is echt opvallend, mijn zoontje begint het nu ook op te merken, best sneu. ik wens jullie heel veel geluk met jullie meisje in de toekomst! ik hoop dat ze een gelukkig/ zelfverzekerd meisje wordt die de wereld aankan. jullie komen er wel! dikke knuffel voor jou en je mooie dochter sofie!
Schaam je niet voor je gevoel meis! Ook al hou je zielsveel van haar en ze is op haar manier prachtig elke ouder wenst voor haar kind het beste! En het beste is gezond en gelukkig zijn en als het even kan een uiterlijk dat niet afwijkt. Niet dat je met afwijkingen minder mooi bent maar je 'valt' wel wat meer op meestal. Soms is het inderdaad niet altijd even mooi,soms valt het juist heel erg mee. Hoe dat bij jou dochter is kan ik niet beoordelen,is ook niet belangrijk want uiteindelijk is elk mens mooi op zijn of haar manier! Je hebt flink wat voor je kiezen gehad en zit nog middenin een rollercoaster van emoties. Verwerk dat eerst meid en let een beetje op jezelf! Je bent een geweldige mama, juist omdat je je een soort van schuldig voelt over je gevoelens. Alleen betrokken mama's voelen zich rot bij dit soort gedachtes. Ik vind je gedachten volkomen reëel en niets om voor te schamen. Ik denk dat je juist eerder uit bezorgdheid en uit een 'wat zullen anderen wel niet denken' gevoel zo denkt als dat JIJ er zo daadwerkelijk over denkt. Jou meisje mag er zijn,wel of geen fotomodel! En jij als mama zeker ook!! Succes!
Heb net de foto's gezien; Wat een vrolijk en open kindje om te zien!! En wat een top broer heb jij!! Zulke mensen heb je nodig om je heen.. Je bent heel rijk meid! Je komt er wel!
Oooohhh is het je broer ipv zus....hahahaha. Ik ga er altijd maar vanuit dat hier alleen maar vrouwen zitten te typen. Wat dom van me dat ik daar zomaar vanuit ga...hahaha. Sorry broer!