Wie ervaring met KNO?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missguit, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Dag mama's,

Heel verhaal maar ik houd het kort :D
    Senn (nu 10 maanden oud) heeft vanaf vorig jaar dec t/m nu 3x oorontsteking gehad.
    In dec.een kuur. Eind april, en nu weer een kuur.
    En hij is nu net uit het ziekenhuis ontslagen omdat hij dus 5 dgn ruim 40+ koorts had.Eerst niks meer at en later niet meer dronk.Hij heeft vier dagen in het zhuis gelegen.Het drinken deed 'm pijn (slikken) en heel zn neus zit gewoon vol met groen taai slijmerige lange snottebellen:):(
    Ook kregen ze de sonde er niet meer in, na 10x geprobeerd te hebben.Z'n neusamandelen waren erg dik en opgezet..Wat zagen ze?ook dikke keel en neusamandelen.
    Het begint bij hem vaak met een onschuldig hoestje..hoesten, nog erger hoesten, SNOT verkouden --> uit in ooronsteking..knapt er niet zelf van op..dus een antibioticakuur...knapt hij even weer van op en dan..2wk later..hoesten..enz..Een vicieuze cirkel:( waar hij in blijft hangen.

Advies kinderarts..naar de KNO-arts..Ben ik blij mee, want ik zie Senn alleen maar..hoesten, verkouden, dikke groene snotterbellen, ooronsteking..koorts...en het hele riedeltje begint opnieuw...
    Ik werd/wordt bijna al panisch bij t eerste hoestje..ow neee...daar gaan we weer..
    Elke kind is een keer ziek..maar hij blijft maar ziek/kwakkelen.

Wie heeft soortgelijk meegemaakt?En wat hebben ze er aan gedaan bij de KNO?en helpt het nu?Is je kindje minder ziek?/kwakkelend?;)

Bedankt!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had minimaal maandelijks een oorontsteking. Haar neusamandel bleek chronisch ontstoken, waardoor ze steeds dus die oorontstekingen had. Ze heeft toen buisjes gekregen en haar neusamandel is geknipt en daarna knapte ze enorm op. Heeft (tijden later) ooit nog eens een oorontsteking gehad waarbij er prut uit haar oortjes kwam/de buisjes dus hun werk deden, maar verder kon de prut bij verkoudheden toen gewoon via de neus eruit en liep het gewoon niet meer uit op een oorontsteking.

Onze jongste heeft afgelopen dinsdag buisjes gekregen, vanwege dezelfde slaapproblemen als de oudste en wat vocht achter haar oren en trommelvliezen die onder behoorlijke spanning stonden. Ze slaapt al rustiger en de afgelopen 2 dagen is ze om half 6 nog weer even in slaap te krijgen als ze dan wakker wordt, (na een paar maanden steeds om half 6 gewoon wakker en nooit meer willen slapen :().

Hier dus bij de oudste een ontzettend positieve ervaring en bij de jongste lijkt alles er al op te wijzen dat de KNO onze problemen weer een enorm eind gaat verhelpen... :)

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn oudste had dit exact zo. Constant ziek, oor en keelontstekingen. Binnen 3 maanden tijd 4 kuren gehad toen hij 6 maanden was. Hij is geopereerd aan zijn neusamandelen toen hij 1 was en aan zijn keel toen hij 2 was. Sindsdien is hij nooit meer ziek geweest. Verkouden wel maar dit voorkom je helaas niet.

Deel Deze Pagina