Hoi, Bij mij is PCO geconstateerd en mijn lutale fase is ook te kort. Eerst was progestoron ook te laag, maar is nu goed. Ik krijg daarom 100 mg clomid en moet bij groot eitje (of eisprong) 1 capsule pregnyl spuiten en 1 week na eisprong weer 1 capsule pregnyl spuiten. Dit om de lutatle fase te verlengen en de innesteling te ondersteunen. We gaan dit 3 mnd proberen en dan eventueel wat anders. Graag wil ik weten wie hier nog meer last van heeft en wat jullie voor behandeling krijgen.
Hier ook iemand met een korte luteale fase + laag progsterongehalte. En daarbij ligt mijn eitje al heel vroeg klaar... Ik heb eerst dus allemaal onderzoeken gehad en toen kwam dus bovenstaande eruit. Toen moest ik voor 3 maanden progsteroncapsules (vanaf eisprong tot aan NOD 3 x daags vaginaal inbrengen). Mijn luteale fase werd daarbij verlengd (ik werd pas 3 dagen na het stoppen met de capsules ongesteld) maar werd helaas niet zwanger hierbij. Ik veranderde wel in een verschrikkelijk labiel persoon en voelde me onwijs zwanger. Ik reageer dus verschrikkelijk op die zooi. Toen moest ik starten met Clomid in de hoop dat mijn progsterongehalte dan beter zou worden (+ 1malig Pregnyl omdat mn ei 31 MM was). Mijn progsteronwaarde ging iets omhoog door dit middel (had nu eentje van 21) maar bloedde al wel weer heel snel na mn eitje. Daar baalde ik enorm van want toen begreep ik dat ik dan vast de volgende ronde weer Progesteron er bij moest gaan gebruiken... terwijl ik zo blij was dat ik eerst mee mocht stoppen!! Toen moest ik weer Clomid gaan gebruiken maar dan weer met progsteroncapsules er bij. Wederom werd ik op dag 3 na het stoppen ongesteld. En wederop was ik weer een verschrikkelijk hormoonmormel, echt niet normaal zo labiel!! Toen heb ik voor 3 maand Clomid en Progesteroncapsules (ieuwkssz!!) meegekregen, ik mocht dat zonder FM's gebruiken. Echter, nu deze ronde: de 3e ronde met Clomid, doet mn lijf ineens heel raar, kreeg ineens onwijs veel bloedverlies op CD 8 en 9 en 10. Zo veel dat ik met het ZH heb gebeld. Ik moest langskomen en nu is besloten dat ik geen Clomid meer mag gaan slikken maar moet overstappen op spuiten. Dit schijnt beter te zijn... Zegt deze arts. Maar helaas zegt elke arts wat anders..... Verder mag ik van deze arts stoppen met de progesteron na dat ik vertelde hoe verschrikkelijk ik me voel als ik dat gebruik en hoe labiel ik dan ben en hoe niet lief ik dan op mn man en op de kinderen van mn werk reageer (OEPS... werk met 'moeilijke kinderen'..). Ik moet nu 3 x na mn eisprong Pregnyl gaan spuiten. Morgen krijg ik te horen of mn eisprong al is geweest en wanneer ik dan precies moet gaan spuiten. Dan hierna 1 ronde niets (vakantie) en dan die ronde erna spuitinstructie voor de Puregon en krijg ik te horen hoe en wat we precies gaan doen. Bij clubs is er een topic voor mensen met een korte luteale fase (korte en onregelmatige cyclus-topic) en bij vruchtbaarheidsbehandelingen heeft Miracles een topic aan gemaakt over dit onderwerp. 2 meiden uit dat topic zijn nu zwanger!! Het topic heet Miracles in de MMM vanwege een korte luteale fase (oid). IK zou zeggen schuif ergens aan of we kletsen hier verder!! Ben heel erg benieuwd hoe het jou verder zal gaan vergaan. Gelukkig is dit forum erg groot en posten hier verschrikkelijk veel mensen, maar in principe komt het probleem van laag progsterongehalte en korte luteale fase volgens mij maar weinig voor. Overal hoor je over bij PCOS, maar hier hoor je bar weinig over. Groetjes!!
Na een lange lange tijd ben ik op onderzoek uit gegaan, wat er mis kan zijn met mij. Ik word maar niet zwanger. Sinds een maand of 3 á 4 weet ik dat ik dus een LF heb van 9 á 10 dagen. Of er verder nog iets aan de hand is, dat wil ik nog laten onderzoeken. Jaren geleden vertelden ze mij na een onderzoek dat het lijkt alsof mijn eitjes stil staan in de groei. Misschien speelt dat nog steeds wel. Ik weet het niet. Ik wil het wel weten en daarom ga ik het dus ook laten onderzoeken. Mijn leeftijd gaat ook door en next januari wordt Zijvandehoek 38. Niet oud, maar .. 't wordt wel moeilijker. We gaan het allemaal wel beleven. Ik moet deze molen nog in, en ben aan het lezen etc over korte luteale fases en ervaringen. Echter kan ik het hier dus NOG niet vinden. 8)
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/153418-korte-lutale-fase.html http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/114288-korte-onregelmatige-cyclus-topic.html Hoop dat je er wat aan hebt!
bedoeld dit dan dat je kort na je ongi al terug een eisprong hebt of heb ik het mis? heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Grace De luteale fase is de periode tussen je eisprong je ongi. Na je eisprong moet het 10-18 dagen duren voordat je ongesteld wordt. Word je sneller ongesteld, dan is deze fase te kort en wordt je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken. Dit kan de innesteling bemoeilijken, waardoor je niet zwanger wordt. Het gaat dus om de laatste helft van je cyclus, niet de eerste helft. Zijvandehoek Je luteale fase zit net op het randje, dus het kan problemen opleveren, maar het hoeft niet. Misschien inderdaad wel verstandig om alles eens te laten onderzoeken, omdat je leeftijd ook begint mee te tellen. Succes!
Ik was de topicstartster van dat topic over die korte cyclus.. Hij is inmiddels dichtgegooid omdat er langer dan een maand niets meer ingeschreven is, maar als je en moderator zou aanspreken, zou hij zo weer open kunnen (in theorie )
Nou, treft dat even dat ik het toevallig zie! Ik doe het topicje meteen voor je open hoor, geen probleem! Succes! Elmo
Hallo dames. Dank je wel Elmo, naar mijn idee is er best vraag naar hoor. Dus dank je wel voor het 'heropenen'. Is het verhaal wát ik heb geschreven nu weg? Oh nee, nee. Ik zie het staan. Wil graag dat de topics open blijven, kon het alleen niet vinden dus. En ik heb het wel nodig, helaas maar waar. Samenvoegen is prima
Welk verhaal? Ik heb de beide topics samengevoegd. Dan sluit ik het andere topic van Maartje weer. Elmo
Ga nu pas mijn korte LF laten onderzoeken en kijken of mijn eitjes wel oke groeien. Dinsdag ga ik een afspraak maken bij mckinderwens.nl Eens kijken of zij mij kunnen helpen en ook nog eens op een vriendelijke manier, want dat kan ik van de artsen in het ZH bepaald niet zeggen. a.s. 3 November zou ik dus naar de gyn gaan om mijn korte LF te gaan bespreken. Alleen ik voel mij daar dus niet zo serieus genomen, dus ik heb er al een negatief gevoel over. Zukke artsen bekijken je dan ff in en out (dat vind ik al niet leuk) en dan wordt er ook zo makkelijk gepraat. (of eigenlijk niet gepraat). Je kan dan ook telkens een andere gyn verwachten of je moet telkens heeeeel lang wachten. Ik zit dus te denken (nu ik dit centrum voor een kinderwens heb gevonden) om niet eens naar de gyn te gaan, maar direct naar dit centrum, wat voor dit soort zaken bestaat. Ik sta dus nog helemaal in de beginfase van de te korte luteale-fase, maar probeer wel info te verschaffen en ervaringen uit te wisselen.
Ik ben dus in het beginfase van het onderzoeken/laten onderzoeken naar de kort LF die ik heb, dus ik heb 'm al een tijd helaas. Eveneens lijkt mijn cyclus van kort naar lang te gaan, dat is deels wel mooi, maar het hoeft van mij ook weer niet langer en langer te worden. Ik heb een late ei (rond dag 24), dus een langere cyclus is hiervoor wel oke, echter moet ik steeds langer wachten en meer geduld hebben, terwijl het telkens op niets uitvalt.
[QUOTE Bij clubs is er een topic voor mensen met een korte luteale fase (korte en onregelmatige cyclus-topic) en bij vruchtbaarheidsbehandelingen heeft Miracles een topic aan gemaakt over dit onderwerp. 2 meiden uit dat topic zijn nu zwanger!! Het topic heet Miracles in de MMM vanwege een korte luteale fase (oid). IK zou zeggen schuif ergens aan of we kletsen hier verder!! Ben heel erg benieuwd hoe het jou verder zal gaan vergaan. Gelukkig is dit forum erg groot en posten hier verschrikkelijk veel mensen, maar in principe komt het probleem van laag progsterongehalte en korte luteale fase volgens mij maar weinig voor. Overal hoor je over bij PCOS, maar hier hoor je bar weinig over. Groetjes!![/QUOTE] Ik ben gaan kijken maar ik heb het nog niet gevonden. Misschien kijk ik er wel overheen En wat betekent oid?
oid = of iets dergelijks Volgens mij is het een quote van mij die je daar aanhaald, of niet ; Ik zal de topic ff voor je hier neer gaan zetten.
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/104591-miracles-de-mmm-ivm-korte-lf.html
ik wil hier ook graag even een vraag neerzetten, omdat ik t antwoord nog niet heb kunnen vinden. mijn cyclus is over t algemeen best regelmatig. eigenlijk tussen de 26 en 29 dagen. mijn LF heb ik de afgelopen maanden in de gaten gehouden en die is dus 10 dagen. is dat te kort? en dan nog een vraagje: ik wil graag de etos zwanger worden gaan proberen, maar als je best een regelmatige cyclus hebt, is dat dan wel goed om te gebruiken? ik lees hier namelijk dat vooral vrouwen t slikken die een onregelmatige cyclus hebben. zou t erg fijn vinden als iemand mij een antwoord zou kunnen geven op deze vragen.