Hoi dames. Vannacht heel veel gebloed en krampen gehad. Vanmiddag kon ik een echo krijgen en het kan 2 kanten op gaan zei ze. Het hartje klopt maar het bloed bovenin was een slecht teken. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik had ook bloedverlies, op 7 weken ( bruinverlies) en op 8 weken ( rood verlies). Ben voor een echo geweest, hartje klopte op 8+1, bloeding zat onder het vruchtje.. had er geen last van. VK was positief. Helaas op 10+1 bij mij een ma geconstateerd.. wanneer het hartje gestopt was was onduidelijk. vermoedelijk in week 8. Dus ja.. mijn ervaring is er een die niet positief is, maar ik heb hier op het forum ook ervaringen gelezen die wel goed zijn gegaan. Mag je nog een keer voor een echo?
Oh wat verschrikkelijk zeg! Vooral na een goede echo! Ja 7 November pas, het bloedverlies gaat nog steeds Door als in het afvegen.
ja ik had op 6, 7 en 8 weken een goede echo dus kwam als donderslag bij heldere hemel. Het lastige is dat er niets over te zeggen valt. Wat je wel kunt doen is via de huisarts een aanvraag doen voor een echo bij de gyn. Ik had die op 6 weken, ( binnen 2 dagen geregeld). De tijd die je moet wachten is best nog lang. Gewoon vragen en anders zeuren
Wat spannend meis. Ja een bloeding bovenin is de 'gevaarlijkste' omdat de bloeding langs het vruchtje moet om de uitgang te bereiken. Al kunnen bloedingen ook opgenomen worden door de slijmvliezen. Ik zal voor je duimen, ik weet hoe slopende tijd dit is. Advies wat ze in Belgie geven is bedrust. In ieder geval rustig aan doen. Ik kreeg bij mn tweede zwangerschap elke keer een bloedaanval (ik had net als jou een hematoom) als ik mij had ingespannen. Sterkte! En elke keer dat ik heel ongerust was heb ik gewoon het ziekenhuis gebeld en mocht ik komen voor een echo! Dat was ongeveer twee keer in de week toen ik een giga bloedaanval kreeg. Het blijft spannend, maar ik snap dat je bijna 4 weken wachten niet trekt. Ze begrijpen het vast als je over een of twee weken weer een echo wil plannen!
Ik ben nu 4 weken en 3 dagen en heb sinds vanmorgen kramp en bloeding die alleen plaats vind bij het plassen. Volgens ha kan het komen doordat mijn menstruatie had moeten plaats vinden. Maar ben zo bang
Ik had heftig bloedverlies met 5w5d. Het leek net alsof de kraan even open had gestaan. Ook een echo gehad maar er was nog maar weinig te zien. De dagen daarna nam het bloeden ook af en ik heb behalve een beetje buikpijn in het begin ook geen krampen gehad. Met 7w2d had ik weer een echo en zagen we een mooi kloppend hartje. Ook kon ze zien waar de bloeding had gezeten en dat er nog bloed zat. Het zag er goed uit, en de kans op een miskraam was nu erg klein maar wel iets groter dan bij een "normale" zwangerschap omdat de bloeding het kindje mee kan nemen. Maar het bloed kon ook geresorbeerd worden door het lichaam. Een week later weer een echo gehad en het kindje lag precies op schema en ze zag ook dat het bloed aan het afnemen was, aangezien ik niet meer gebloed heb wordt het opgenomen door het lichaam. Morgen weer een echo, erg spannend, maar we hebben goede hoop.
Ik kreeg rond 6 weken een bloeding en bij de echo met 6.5 week bleek dat ik een bloeding achter de vruchtzak had. Het hartje klopte ook gewoon. Week erna moest ik voor controle komen en had mijn lichaam het zo goed als opgenomen en was het bloeden gestopt. Ondertussen is er niks meer van de bloeding te zien en ben ik nog steeds zwanger.
Ik sta hier best van te kijken... Sorry dat ik niet helemaal on topic reageer. Maar ik heb 2 weken geleden een ma gehad bij 8 weken. Bij 6 weken een positieve echo gehad met kloppend hartje maar de echoscopiste zag wel een zwart vlekje rechts van m'n baarmoeder zitten en zij zei.. Dat dat kon zorgen voor een bloeding maar dat ik dan niet hoefde te schrikken want kon geen kwaad.. Uiteindelijk is er dus zelf niks op gang gekomen en heb ik cyotec pillen moeten inbrengen.. maar ik sta er dus best van te kijken dat hier verteld wordt dat zo'n vlekje zeg maar WEL kwaad kan. Hoe zit dat precies? Hoop dat iemand het voor me kan verduidelijken want ben wel van plan om dit met mijn vk te bespreken..
Het is zo dat als dat vlekje gaat bloeden het het vruchtje mee kan nemen naar buiten. Het ligt eraan waar de bloeding ten opzichte van het vruchtje zit. Later in de zwangerschap kan het de vliezen gaan irriteren als je teveel bloedverlies hebt en dat kan zorgen voor ontsluiting en weeen. Misschien zat jouw bloeding op een gunstige plek. Mijn gyn deed er bij mij ook niet paniekerig over, maar zei wel dat het in sommige gevallen wel mis kan gaan. Ze gaf mij niet het gevoel dat het er slecht uitzag toen...
Thanks voor je uitleg. Bij mij is het dus geen spontane miskraam geweest maar een missed abortion. Maar die zwarte vlek ZOU dus wel een reden geweest KUNNEN zijn dat het mis is gegaan... of had ik dan echt eerst bloed moeten verliezen?
Wat ik zo begrepen heb is dat het bloedverlies hetgeen is wat kan leiden tot een miskraam en overige complicaties. Volgens mij kan het verder niet kwaad omdat het in feite een inwendige blauwe plek is die het lichaam ook zelf weer kan opnemen.