Hallo Iemand ervaring met het weghalen van de keelamandelen bij volwassenen? Ik hoor om me heen echt horrorverhalen. Mijn man wordt 7 maart geopereerd, maar ik ben er niet echt gerust op. Wie heeft het ondergaan en wie wil zijn ervaring delen? Groetjes!
Mijn buurvrouw heeft het pas gehad. heeft geen reet geholpen. Ze heeft veel pijn gehad en mocht een week lang niet praten, dat wilde ze ook niet omdat het vreselijk zeer deed. Herstel is ook langzaam, na 5 weken had ze pas der oude stem weer terug en na 2 weken kon ze pas weer wat normaal eten en drinken. Operatie is totaal nutteloos geweest, aangezien de klachten alleen maar erger zijn geworden.
Ja hiero, het viel hartstikke mee. Ik was er een week echt goed ziek van, daarna ging het steeds beter.
mijn zusje heeft het pas gehad, idd zeer pijnlijk, kon dagenlang alleen vloeibaar eten, dus om de soep af te wisselen heeft ze olvarit gegeten. Het is nu pas een weekje, dus kan niet echt zeggen of het al effect heeft gehad.
Ik heb het ook laten doen toen ik 25 was.Valt allemaal best mee hoor.De eerste week heb je idd veel pijn,maar eten en praten gaat gewoon(ligt natuurlijk ook aan je pijngrens). Ík heb dus geen horrorverhaal! Sterkte voor je man.
Ik heb het ook gehad, het is behoorlijk pijnlijk, maar het had wel echt effect. Heb sindsdien ook echt geen keelontstekingen meer gehad! En is ondertussen al een jaar of 7 geleden...
Ik heb het vorig jaar gehad was toen 23. Ik heb er wel goed last van gehad en heb 2 weken niet gewerkt. Ik kon de eerste week amper slikken en eten. Maar heeft wel heel goed geholpen. Nooit meer keelontsteking gehad. Mijn broer heeft de operatie gehad toen hij 26 was en die heeft er heel veel last van gehad. Die deed net of de werld verging. Maar ja de pijngrens van mannen is ook wat lager als die van vrouwen
Bij mij zijn ze een paar jaar geleden verwijderd en heb er weinig last van gehad na de ingreep. Wat hielp was veel (ijs)water drinken en heb een week rustig aan gedaan.
Ik ben vorige week woensdag geopereerd. o o o wat doet het allemaal zeer en ik ben echt geen mietje. Moet je voorstellen dat je al 6 dagen weeën hebt of zo waar je niets aan kunt doen, want je moet slikken, snap je? ik ben er zooo klaar mee, met die pijn Vooral 's ochtends verga ik echt van de pijn omdat alles rauw is. Ik neem consequent mijn pilletjes in. Ik heb dus nog geen ervaring met terugkerende keelonstekingen of zo. Heel veel sterkte en succes aan je man. Leg hem maar goed in de watten want het is echt geen pretje
Ik vond het ook verschrikkelijk, heb ook 2 weken lang bijna niet gegeten en praten was ook een ramp.. Het 'verplichte' drinken vond ik ook heel naar, en ik kan ook niet echt zeggen dat dat nou 'hielp'. Het is natuurlijk wel goed voor je keel, maar om nou te zeggen dat het ontzeeeettend verzacht.. Nee.. Wat ik ook zo vreselijk irritant vond.. Al die mensen die je beterschap wensen en dan een opmerking maken over 'wel fijn dat je nu een excuus hebt om veel ijsjes te eten'.. Grrr! Maar ach, als het effectief is.. Ik ben nu veel minder vaak ziek dan daarvoor! Kan me eigenlijk maar 2 keelontstekingen herinneren, in 7 jaar tijd.. Terwijl het voorheen eens per 2 maanden was!
Mijn man heeft het ook gedaan. Maar dan van alles tegelijk (hij wou het perse tegelijk, arts adviseerde anders maar klant is koning) Keel+neus amandelen verwijderen, poliepen verwijderen, bijholtes uitgespoten en het tussenschotje recht laten zetten. Hij is 14 dagen goed ziek geweest, maar hij had er ook een ontsteking bij. Na een kuur was hij er zo weer.
Ik heb ze laten verwijderen toen ik 18 was. Had elke maand keelontsteking en kreeg elke keer weer een ab kuur. Tja tot de ab op een gegeven moment ook niet meer hielp. Mijn lichaam was er imuun voor geworden. Toen was ik het zo zat! En ja, het doet echt wel pijn. De eerste 2 dagen ging het opzich wel, maar de 5 dagen erna, wat een pijn. Na een week ging het echter veel beter! Nu nergens last meer van gehad, geen enkele keer meer een keelontsteking gehad! Bij mij zei de arts: het is maar goed dat die dingen eruit zijn, want toen ik ze vastpakte spoot het push eruit, je had er niet langer mee door moeten lopen, want dan hadden ze spontaan gesprongen in je keel, en dat wil je niet! Maar diezelfde dag was er een jongen van mijn leeftijd die normaal kon praten en nergens last van heeft gehad! Het kan dus ook anders! Lekker veel ijsjes in huis halen dus!
hier 3 jaar geleden ook laten doen, omdat ik steeds overlappende keelontsteking had,dus iedere x een kuur dan was het 2-3 dagen weg en dan begon het weer.. ik vond het ook erg pijnlijk! ik heb ook 2 weken niet kunnen werken, en je krijgt zetpillen mee voor de pijn,allen na 3 dagen konden me darmen die pillen niet meer binnenhouden, dus was wel super vervelend!! wat is ook vreselijk vond was wakker worden uit de norcose ik word altijd helemaal in paniek wakker en word niet zo snel rustig ( tenzij me moeder er is maar die halen ze altijd veelste laat)dus had de slangen enz eraf getrokken en geschreeuwd enz,en dat deed zo'n pijn aan me keel! en ik wilde zo graag drinken, maar dat mocht niet ik kreeg een wattenstokje met water waar ik op mocht zuigen maar ik heb daarna tot nu toe nooit meer keelontsteking gehad!
ik was 15..... toen zijn ze eruit gehaald.... heb er nog steeds af en toe nachtmerries van!! ik vond het echt nog erger dan mn 2 bevallingen bij elkaar... kon 2 weken geen hap eten, niet praten, moest alleen maar kotsen van dat gevoel in mn keel.. en das dus niet fijn met 2 open wonden in je keel... en omdat je niks kan eten is het alleen maar zuur.... echt drama dus.... Baar liever een tienling dan nog es zon operatie maar moet wel zeggen dat het per persoon verschilt. hoor ook mensen die er amper last van hebben gehad...
het is inderdaad erg pijnlijk. Ik was 18 en de eerste week erna was echt vreselijk! Maar bij mij wel heel goed effect gehad en daarna nooit meer keelonsteking gehad terwijl ik daarvoor een aantal keer per jaar last ervan had. Dud het is inderdaad een week flink doorbijten maar bij mij was het het wel waard. Alhoewel ik niet weet of ik het zo weer zou laten doen nu ik weet hoe pijnlijk het is
Ik vond het ook een ramp. Ik dacht dat ik weer snel naar huis zou mogen, maar dat viel echt tegen. Ik had ook heel veel bloed binnen gekregen tijdens de ingreep, dus ik spuugde continu bloed er na. Dat is voor de wond in je keel ook niet bevorderlijk. Na een paar dagen mocht ik naar huis, maar ik heb nog weken last gehad en met een raar stemmetje gepraat. Ik heb daarna nog 1 keer een vreselijk keelontsteking gehad en daarna nooit meer.
Zo,n 3,5 week terug heb ik mijn amandelen laten verwijderen want ik had elke maand keelontsteking. Ik zag er behoorlijk tegenop, maar het is me meegevallen (achteraf dan he). Na het wakker worden van de narcose heb je verschrikkelijk veel pijn en je moet drinken wat nog veel meer pijn doet, maar als je niet drinkt kan het gaan zwellen. Ik ben een week heel ziek geweest met veel pijn en toen krabbelde ik er weer bovenop. Ik heb een week vloeibaar gegeten, veel afgevallen, en na een week kun je weer proberen gewoon te eten. Nu voelt het soms nog raar en geeuwen is nog pijnlijk. Wel heb ik een vervelende bijwerking dat mijn smaak nog niet terug is, maar over twee weken heb ik weer een afspraak bij KNO. Alles wat ik nu eet smaakt naar niets, da's niet zo leuk.
hoi bij mij zijn ze als kind verwijderd, maar ze hadden een stuk laten zitten kortom een paar jaar geleden wederom geopereerd. het was bij mij dus niet zo een grote wond als dat je ze in 1 keer eruithaald, maar ondanks dat toch echt wel flinke pijn. de tip die ik je kan geven is blijf vooral ijsjes eten. doordat dit lekker koud is verdoofd het je keel en daardoor heb je minder pijn. dus echt aan de lopende band aan de raketjes, dat scheelt echt enorm!! joyce
:O, ben blij dat ik het zelf niet hoef te ondergaan!!! Hij gaat het toch doorzetten en 7 maart worden ze eruit gehaald. Ik vermoed dat ik de de eerste week een heeeeel zielig hoopje man thuis heb. Bedankt voor de reacties!
Ik heb het 3 jaar geleden laten doen leefde echt op paracetamolzetpillen want oooh wat deed het pijn zeg na 1.5 week voelde ik me wel weer beter gelukkig, geen keelontstekingen meer gehad, alleen heb ik sindsdien op de plek waar de amandel aan de rechtkant zat een pijnlijk gevoel als mijn keel droog is. Moet wel zeggen het heeft wel geholpen want mijn weerstand is een stuk beter geworden nadien! Het beste is om zoveel mogelijk nat te houden dus ijsjes drinken etc dan voel je er het minst van ook snachts wekker zetten om te drinken anders ga je sochtends door een hel als je wakker wordt en wat gaat drinken