De eerste keer intiem zijn in mijn zwangerschap was een aantal weken geleden... en ook meteen de laatste keer. Ik heb letterlijk 2 dagen harde buiken gehad, pijnscheuten en kon er niet van lopen. Het enige wat een groot voordeel was, was dat mijn bekkenpijn minder was geworden. Dat was meteen de laatste keer, want die harde buiken... nee ik heb het er niet voor over.
Denk dat alles al gezegd is zon beetje.. Maar jeetje wat word er weer een drama van gemaakt zeg! Weet zeker dat ze het niet rot bedoeld en ze maakt zich gewoon zorgen. Maak me nu niet wijs dat jullie nooit eens grof zijn.
Zoooo wat overdreven allemaal inderdaad. Als iemand z'n eigen kind wil aanduiden met 'dat kind', moet ie dat lekker zelf weten. Het is ook maar de intonatie die je erbij verzint die maakt dat het een beetje lullig klinkt. Zelfde met zeggen dat het niet ernstig is, het wel wat meevalt, de pijn zo'n beetje afdoen als aanstellerij en zeggen dat men veel te snel belt en dat het hiervoor echt niet nodig is. Kunnen we ons nog een klein beetje inleven in de ander? Pijnbeleving en ook stress en zorgen zijn nogal persoonlijk, daar kun je helemaal niks over zeggen... Het beste advies vind ik nog altijd: bel even met de vk als je je ongerust maakt. Daar zijn ze voor en het is heerlijk dat je dan daarna gewoon weer zonder zorgen kunt genieten van je kindje. Het is niet voor niks dat die lui altijd maar blijven zeggen dat je altijd moet bellen als je je zorgen maakt. Gewoon gebruik van maken.
Wat iedereen er van vind moeten ze zelf weten. Misschien is het ook te overdreven. Maar ik ben hartstikke blij met mn kindje anders zou ik daarook niet van gaan. Het is de eerste en ik tot bijna 20 weken ging het geweldig en toen ineens van alles en ik stress daar enorm over en ben constant bang dat het mis gaat. En echt die pijn was hells niet normaal ik moest er savonds echt van huilen. Omdat ik niet meer wou bellen naar die vk heb mn man het dus maar gedaan...we konden gelijk langs komen. T kindje deed het gelukkig erg goed en ze de klachten leken er op blaasontstekongs klachten.. Laten testen weer niks. Dus nu denkt ze toch aan een wat ergere vorm van bandenpijn omdat ik zo vreselijk dun ben. Ik ging t nog zwaar krijgen. Ja leuk om te horen Ennn inderdaad geen sex meer tot kindje er is1x is genoeg, maar daar heb mn man gelukkig begrip voor.