Lieve meiden ik zoek voor een vriendin van mij een plaatsje voor een beagle. Haar zoontje blijkt alergies te zijn. Ze heeft voor haar drie katten al een goed huisje gevonden. Wilde het dan nog even met de hond aankijken maar ook dit gaat niet. Ze vind het echt onwijs erg maar moet toch echt een nieuwe mand voor hem vinden. Later wat meer over Gijs. Gijs is een beagle zonder stamboom maar een schat van een beesje. Wie o wie weet een oplossing. Ik heb helaas geen plek heb zelf een hond en dat is genoeg. groetjes kim
Ohh net even gegoogled maar wat een leuk ras!!!! Het liefste zou ik een hond erbij willen hebben heb nu een aantal katten en nu zeker omdat ik eigenlijk wat meer moet wandelen nu, maar wandelen zonder doel is niet zo leuk.. En als ik het goed lees kan Gijs dus goed met katten??? Ik ga even met mijn man praten en zijn lievelingsgerecht maken vanavond Liefs Ukje
Hij woonde samen met drie katten van pups af aan. Vriendin is nu een mailtje naar mij aan het maken met verdere gegevens en eventueel een foto. (maar ze zit op haar werk dus kan effe duren.) Groetjes kim
Hi Kim, Hierbij alvast een foto van Gijs van op zij. Gijs is nu 2 jaar en bijna 2 maanden. Heel lief (uiteraard, je eigen beestje is altijd het liefst!) Wegens ernstige allergie klachten die vooralsnog niet op te lossen zijn met een zalfje ter herplaatsing aangeboden. Hij kan met katten, kinderen (oudere kinderen moeten hem wel wat rustig benaderen in het begin, hij kan anders wat bang zijn). Kan goed alleen zijn al zal hij wellicht eerst aan zijn nieuwe huis moeten wennen en dan kan een bench handig zijn. Bij ons slaapt hij niet meer in de bench. Hij houdt natuurlijk van wandelen maar hoeft niet 3 keer per dag 2 uur uit. Dan is hij echt moe namelijk en niet meer vooruit te branden. Hij heeft een paspoort maar geen stamboom. Is zachtaardig, een gezelschapsdier en een goed sul. Zal niet gauw kwaad zien in een andere hond laat staan zelf een knau geven.
Ohhh wat een lieverd!!!!! Ik denk dat ik ook maar man zijn lievelingstoetje ga maken Ik ben altijd opgegroeid met honden.. ik ga even charme offensief aanzetten en de beste vriendin van man die vanavond komt eten voorbewerken dat ze me even moet helpen hihi... Heb hier 2 katten die geen hond gewend zijn maar euhm valt dat wel te leren??? Ja stomme vraag misschien maar goed Liefs Ukje
Kan hij los, is hij gewend om alleen thuis te zijn? Is hij geholpen? Een beagle is een super ras maar heeft wel een consequente baas nodig. Ze gauw je ze een vinger geeft hebben zij je hand al gepakt. En niet drie keer 2 uur lopen kan, maar een beetje beagle, en zeker een relatief jonge beagle zoals Gijs, heeft veel lichaamsbeweging nodig. Mijn beagle is 11 en loopt nog graag en veel. Is ook erg belangrijk omdat een beagle snel de neiging heeft om dik te worden. Ik weet dat ze er zo lief en schatje uitzien maar er zitten best kanttekeningen aan een beagle, net zo als elke hond die wel heeft. Bezint eer ge begint please!!
Geen idee of je dat kunt leren? Tja ik weet niet of de katten wel eens een hong gezien hebben? Misschien weet iemand het hier wel. Zal heus even wennen zijn maar denk dat het een beetje hezelfde is als wanneer er een nieuwe kat bijkomt? doe je best. Groetjes kim
Hahaha de oudste wel die zorgt altijd dat ze heel snel weg is de jongste heeft maar 2 dingen in zijn hersenpan.. dat is ETEN en SPEEEELEEEEN!!!! Hmm ik ga even mijn charme offensief gebruiken met de hoop dat het gaat lukken Liefs Ukje
Oooh wat een schatje! Hier helaas geen ruimte voor een hond, maar hoop dat hij snel een nieuw plekje vindt!
@Ukje1 Hou oud zijn de katten? Komen en mogen ze naar buiten? Een beagle is een jachthond. En katten en een hond gaan niet altijd goed samen. Echt aanleren is een kunst. Vaak gaat het goed als de katten maar de mogelijkheid hebben om weg te kunnen. Maar mocht het niet gaan wat dan? Moet de hond dan weer naar een nieuw thuis? Mijn beagle kan prima loslopen en luistert redelijk goed. Maar er zijn zat beagles die, als ze loslopen, hun neus achter na gaan en uren weg kunnen zijn.
hihihi het is maar goed dat alleen IK op zp zit, als mijn man hem zou zien, vraagt ie gelijk je nummer . Hij is leuk, maar is hij volledig zindelijk, geen sloper, kan ie alleen zijn, is ie geholpen, kan hij goed met kleine kinderen? En idd wat iemand net zei, een beagle moet echt wel goed uitlopen, dus iemand die dat niet wil of er geen tijd voor heeft moet er niet aan beginnen. Overigens denk ik dat katten best aan een hond kunnen wennen, maar dat dat wel even duurt.
TIP; geef wat aanvullende informatie. Is hij gechipt? Volledig ingeënt (evt ook rabiës), ontwormt? Etc. Is er een cursus met hem gedaan? (welke) Wat is hij nu gewent? Hoeveel alleen, hoevaak (en hoelang) uit. Welke ruimte? Veel buiten of juist binnen? Er wordt gesproken over een bench, is deze aanwezig en gaat deze mee? Ik ben niet opzoek naar een hond en heb dus geen interesse, maar dit zijn dingen die ik wel zou willen weten.
Ja hij kan alleen zijn, nee het is zover ik weet geen sloper en verder heb ik de vragen bij vriendin neergelegt. groetjes kim
Mijn katten zijn 5 en 3 jaar en kunnen allebei naar buiten en ik heb een hond gehad dat ook een weglopertje was eerste klas die vonden we altijd terug waar er eten was En als we ergens aan beginnen dan is het ook voor het dier zijn hele leven... Mijn katten hebben 2 jaar niet echt met elkaar kunnen opschieten veel blazen naar elkaar etc op een moment een dierenpsycholoog ingschakeld en we kwamen erachter dat de jongste als we niet oplette de oudste altijd pootje haakte en de oudste begon dan te meppen natuurlijk ja... geef hem eens ongelijk Maar goed ik doe dus nooit zomaar dieren weg maar ik begin er ook niet licht aan... eerst kennis maken en kijken of er een klik is alle informatie + dierenpaspoort en dierenarts gegevens inzien (bij mijn oudste kat kwamen we er een jaar later achter dat ze nierfalen had... dat had mevrouw waarvan we haar kochten er niet bijgezegd (maakt mij niet uit dier is een lieverd en met aangepaste voeding en een strak dieet is het opgelost maar liever had ik het gewoon geweten)... Er moet dus wel even gekeken worden hoe of wat hoor en begin niet zomaar ergens aan hoor Stelt je dat wat gerust (goed bedoeld hoor)
Mij wel Ze vinden het ook heel erg dat ie weg moet en willen ook echt een goed baasje en uiteraard moet er een klik zijn. Gijs woont nu op een bovenwoning met teras en dit gaat super. Maar een tuintje zou wel leuk voor hem zijn niet dat dit nodig is maar ik zou het leuk voor hem vinden. groetjes kim
Hihi hoe een grote tuin wil hij hebben ik woon aan een natuurreservaat En ik ben lekker alle dagen thuis