Mijn grootste ergernis: Plonswc's

Discussie in 'De lounge' gestart door Vogelhuisje, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

plons of plateau?

1. plons

2. plateau

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Plateau's zijn cool :cool: !

Ik wil wel kijken wat ik geproduceerd heb natuurlijk :D

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Herken het helemaal. Amerikaanse WC's zijn nog veel erger, daar zit je gewoon boven een soort teil water waarin alles bij wijze van spreke na aankomst rondzwemt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Chloor hoort in geen enkele WC, tast het glazuur aan waardoor je meer bacteriegroei krijgt.
    Urinekringen voorkom je door gewoon elke dag even je WC te borstelen en door gewoon wekelijks schoon te maken.

4. Gewoon meer vezels eten, dan krijg je een langgerekte drol die langzaam en smooth de WC inloopt :p

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw

haha klopt!! ik heb soms ook van die keutels.. *plop plop plop plop* hoor je dan de hele tijd hahaha

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ook hier wordt er wat afplonst. Even een stukje wc-papier erin. Soms overvalt de bruine rakker mij en ben ik te laat. Vooral smerig als je net geplast hebt en je nog niet hebt doorgetrokken. Juk!

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Een plateautje heet dat dus lees ik net.
    Weer wat geleerd :D

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

En soms lekker wiebelen met je bil boven de pot, want dan kun je letters of figuurtjes maken :p Of Snake naspelen op niveau 9 wanneer je naar de wok bent geweest etc.

(oh lol, wat een onderwerp)

9. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor dit luchtige onderwerp! Heerlijk na alle ellende in de wereld!
    En ik ben blij met onze plonswc's.... Beter dan dat ik kan terugzien wat ik gefabriceerd heb.

En wat betreft je luie darmen. Veel water drinken, kiwi eten en verse jus d'orange drinken en anders op z'n tijd een klysma er in.

10. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een plons wc helaas, het is echt een ergernis in dit huis haha. Ik los het op door eerst papier in de pot te gooien.

11. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha niet gedacht dat het een trending topic zou worden heerlijk echt fff genieten 😊...

Oja vezels water fruit eet ik helaas genoeg dus daar ligt het niet aan 😉

12. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Vreselijk! Afschuwelijk. Echt een drama vind ik dat. Een wc-papiertje helpt nog wel eens, zoals al gezegd. Thuis heb ik zo'n pot waarbij het blijft liggen. Dat stinkt wel langer, maaaaar... niet als je gelijk doortrekt en daarna pas gaat vegen!! Tip van een vriendin van mij, toen we het hier een over hadden.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook. Als je zit te schijten is je hele reet nat.

Ik heb er in de loop der jaren mee om kunnen gaan door de voordelen ervan in te zien.

1: je zit niet te vergallen van je eigen lucht omdat je drol meteen wordt verdronken.
    2: je kontgat wordt voorgespoeld waardoor je minder wc papier nodig hebt, besparing.
    3: in toiletten met plankje is een plakdrol erger, dan spoelt ie amper weg als je doortrekt en moet je met je wc borstel de drol zelf wegvegen waardoor de stukjes drol in je borstel verzamelen.

Dus als je het zo stelt... I love nattekontgattoiletten.

14. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha je hebt helemaal gelijk maar bah wat een vieze beschrijvingen. Heb er echt om moeten lachen.

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wij hebben ook een plonspot (diepspoeltoilet)
    Voordeel: makkelijk schoon te maken, minder stank
    Nadeel: opspattend water

Nadeel van een plateau-wc (vlakspoeltoilet): soms krijg je je drol niet weggespoeld en de al eerder genoemde urinekringen. Vreselijk vind ik dat.

Mijn advies naar ts is inderdaad veel vezels eten zodat je ontlasting wat dunner wordt, dan plonst het niet zo ;)

16. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    zo dames, het is tijd voor mijn plonssesie :D

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    niet hele topic gelezen maar oplossing : eerst prop papier erin dan pas boodschap nr 2

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh ja, ik wou het net zeggen, dan ben je blij dat je geen Amerikaanse wc pot hebt.

Die staan gewoon voor de helft gevuld met water. Dus wc papiertje neerleggen? Vergeet het maar. Het plonst gewoon bovenop de liters water. Ik weet nog goed toen ik in mn zwangerschap op vakantie was in Canada en zo nu en dan m'n maaginhoud niet binnen kon houden. Gadver, tijdens het spugen klots het dan zo je gezicht in. Kun je gelijk weer overnieuw beginnen :$:)

Echt, dan nog veel liever een plonswc hoor :) (maar hier gewoon met plateautje)

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Whahahahahahaha, die heb ik beneden.
    Echt, zó irritant! Kan doorspoelen wat ik wil, die gekleide asbak schuift milimeters op naar het randje, om vervolgens stug te blijven liggen.
    En boven poepen vind ik ranzig, dus op werkdagen hou ik het op tot ik op mn werk ben.:cool:

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik weet nog dat ik hier vroeger ook hinder aan ondervond. Toen durfde ik nooit op openbare wc's te poepen, en als het die ene keer dan toch een keer moest, dan was ik voornamelijk bang dat een ander het plonsgeluid zou horen. Dus zorgde altijd dat ik de enige was in de rij met wc's voordat ik hem liet vallen.... Of anders kuchte ik tijdens de val heel hard, zodat het niet meer op zou vallen.

Ik heb niet altijd water tegen mijn kont. Ligt aan de soort ontlasting. :D

Deel Deze Pagina