Mijn grootste ergernis: Plonswc's

Discussie in 'De lounge' gestart door Vogelhuisje, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

plons of plateau?

1. plons

2. plateau

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ja ik heb ook een hekel aan plonswc's! En als je dan per ongeluk teveel wc papier onderin hebt gepropt, raakt de wc verstopt. Kun je alsnog met de wc borstel de boel erdoor douwen, yuch!

En het is tegenwoordig 'in' omdat hangwc's altijd plonswc's zijn, dat lukt niet met een plateautje. Plateau wc's staan vast op de grond. :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Overdrijven is ook een vak sorry.

Ik maak gewoon mijn plee met chloor schoon, zo ook de kattenbak. Net als vele mensen met mij.
    Zo heb ik het geleerd van mijn ouders en zo doet de schoonmaak op mijn werk het ook.
    Dan moeten ze de WC-eend en de chloor maar uit de handel halen als het zo vreselijk slecht is.

O ja, de chloortabletten voor buitenzwembadjes helpen dan zeker ook geen ene moer?

En o ja, onze plee's zijn al heel wat jaren oud, maar zien er nog als nieuw uit. Wat vreemd als je nagaat dat wij al jaren naar tevredenheid chloor gebruiken.

3. TS, ik moest vandaag aan je denken toen ik op de WC zat.... En ik denk velen met mij :p Hoe voelt dat nou?? :D

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik lees hier dat een drol op een plateau wc blijft liggen, maar als je eerst een papiertje neerlegt schuift het zo het riool in. En je hebt geen sporen :).

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja hoor, hier weer het nadeel ondervonden van plons wcs. Tot mn rug nat, was ook wel een grote bolus moet ik zeggen, maar we blijven positief denken he.

6. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha je bedoeld hoe dat voelt voor mij dat zoveel mensen aan mij denken als ze een boodschap doen haha? Hmmm....

Hier helaas nog geen ervaring kunnen melden :(...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mij hielp calcium met magnesium erg, van bional :) Ook fijn voor de kicking legs die zodra ik zwanger ben, zich voor gaan doen...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Chloor is gewoon slecht. Voor het glazuur van je pot, voor je gezondheid, voor het milieu.
    Dat schoonmaak op het werk het gebruikt: komt voort uit luiigheid. Chloor bleekt de kleur van het vuil weg, waardoor je het niet ziet en je minder tijd hoeft te besteden aan boenen.
    Maar met chloor maak je niet schoon. Schoonmaken doe je met spierkracht en een goede borstel. Dat weet men in de schoonmaakbranche ook, en echte schoonmaakbedrijven geven het ook niet aan hun personeel.
    Wie gebruikt er nog chloor / bleekwater bij het schoonmaken ?
    Hoe minder tijd voor boenen, des te meer chloor in wc-pot - Cultuur - TROUW

Chloor in zwembaden heeft een heel andere reden...bacterien doden. Maar bacterien in je wc hoeven niet dood. Tenzij je in je WC zwemt natuurlijk.

9. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Altijd velletje in het water leggen, geen geplons 😊. Ik vind die plateau wc's juist vreselijk. Als je plast klinkt het als de niagra falls en met poepen moet je zo snel mogelijk je kont afvegen, omdat de gassen die dan vrijkomen omdat het niet onder water ligt, echt ondraaglijk zijn.
    Brrr, doe mij maar de wc van nu..

10. Ja, precies.... Ik dacht vanmorgen dus aan je. Althans, ik dacht: wat doe ik dan anders waardoor het bij mij niet zo plonst?! :p

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij heeft dat ook met lanceersnelheid en hoek waarin object het water raakt te maken. Naast gewicht en substantie.

Wow...ik zie hier wel een aflevering voor National Geographic of Discovery Channel in.

12. Ja, bij myth busters denk ik :D

13. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Whahaha lachwekkend topic :D
    Ik deed altijd zo snel mogelijk nadat ie valt opstaan, als je snel genoeg bent mis je de plons net :D
    We hebben nu een plateau gelukkig! Met die ontzettende bonken af en toe en minder snel met opstaan...
    Oeww en tijdje terug hadden we verstopping, afvalwater van bovenbuurman kwam in onze pot omhoog, ging echt nét goed... Mij lijkt de inhoud van een plonswc kleiner voor ie overstroomd, was echt niet goedgekomen ;)

14. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hahaha leuk ik heb ook ene hekel aan de plons wc elke keer een natte reet bij ene grote beurt mijn tip leg een stukje wc papier in de wc

geef mij maar de oude wc's dan maar ietjes meer stinken :D:D

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als ik nu één ding haat aan Nederland, dan is het wel dat jullie zoveel van die plateau-wc's hebben.
    Vreselijke stank, vreselijk dichtbij, ...
    Geef mij maar - zoals in heel België - een plons wc.

De vreselijkste wc's zijn overigens van die "mikkers" in Frankrijk en Turkije. Daar loop ik gewoon van weg.

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hahahaha ieeuw

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Typisch gevalletje auto correct

18. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

laagje wc papier erin voordat je een grote boodschap doet :)

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij hebben er één en 'vroeger' vond ik ze ook vreselijk, maar op één of andere manier plonst die van ons niet echt. Hoe zou dat kunnen? ;)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

'serieus? Opstaan? Als ik een bolus heb van 10 cm en ik sta op met de plons ben ik bang dat de helft afbreekt en ergens op de achterkant van mijn dijbeen beland. Nee dankje.

Deel Deze Pagina