Mijn grootste ergernis: Plonswc's

Discussie in 'De lounge' gestart door Vogelhuisje, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

plons of plateau?

1. plons

2. plateau

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of je krijgt ze weg met even een nachtje een vaatwastablet erop in te laten weken, daarna even met de wc-borstel flink schrobben en doorspoelen :)

2. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Jaaaa ik had tot vorige maand ook zo'n plons wc!

Nu een echt huisje en zowel beneden als boven een normale wc!!!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Whahaha ga stuk hier. Ben heel goed in beeldend denken. Dit krijg ik niet van mijn netvlies en loop continu te lachen. Manlief kijkt me aan of ik gek ben

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Je moet ook niet bij die lange doen, die plonzen ook niet zo hard want de valafstand is kleiner, maar bij die dikke korte stevige werkt het wel :D

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het zou mij ècht aan mijn reet roesten.

Ik denk wel dat een plonstoilet makkelijker is met schoonmaken. Mast ik weet dat niet zeker want zo'n Hollands tableaupotje heb ik nooit hoeven poetsen.

6. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hm ook een goede... Hier eindelijk weer dus de schuine hoek geprobeerd... Blijkt het er niet uit te willen als ik niet zit zoals altijd beetje voorover gebogen... Wat natuurlijk nu ik erover nadenk de plonskracht aanzienlijk verhoogd.... Hm.... En opstaan... Ik weet niet wat ik liever heb denk dat dan de hele wc nat wordt hihi.... En omdat het er bij mij echt niet in 1x uitkomt maar meer in 10x zie ik een soort ochtendgymnastiek voor me haha...

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    zijn dat die hurk wc's die mikkers ? vreselijk inderdaad :$ loop ik ook bij weg zoek ik wel verder ihihih

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een soort gat in de grond, waar je maar moet mikken (of je nu hurkt, of staat).
    Die vreselijk stinken en waar je voeten de helft van de tijd ook nog nat zijn. Omdat je zelf niet goed genoeg mikte, of omdat heel het "toilet" gewoon vies en nat is.

Goorheid tot het extreme wat mij betreft!
    Ik ga nog liever in de bosjes (om te plassen) dan dat ik daar op ga.
    En voor "zwaarder" wacht ik wel gewoon.

Gelukkig zijn ze in Frankrijk stilaan aan 't beteren en staan er op veel openbare plaatsen stilaan "gewone" wc's. Meestal dan wel zonder bril, maar dat is dan maar zo.

Hier in BE is een "plons-wc" overigens echt wel de standaard. En ik merk die "plons" echt zelf niet / nauwelijks op.

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier juist blij met mijn plons wc want in mijn vorige flat had je die andere en leuk hoor elke keer de bovenburen horen plassen! en nu geen last meer van.

en ik moet eerlijk zeggen ik heb niet echt veel last van natte billen zal wel een nette poeper zijn proest

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maargoed, ik weet vantevoren niet of ik een lange of korte heb.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Plons, maar wel een goede, want je hebt verschillende. Je hebt inderdaad van die plonswc's waarbij alles omhoog spettert, maar je hebt er ook met een betere hoek en dan glijdt het er meer in dan dat het plonst. Zit het gat ook verder naar achteren.

Waarom: Stinkt minder, spoelt beter weg.
    Enige nadeel in mijn ogen: Dat je de (vorm en kleur) van de ontlasting van je kind niet kunt controleren als het ziek is, maar tot nu toe nog niet echt gemist.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Eens met ladyxochi, wij hebben een goed (nieuw) model plons en geen problemen.

Schoonouders hebben een ouder en minder model plons en bij mijn allereerste bezoek toen we net verkering hadden wist ik de boel al te verstoppen ;) was een pijnlijk moment ;)

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha hier ook plons maar nooit last van natte billen.
    Mijn ouders hebben er 1 met plateau.. drama haha altijd kun je er met de borstel door, nee ik ben blij met mijn plons wc :D

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij hebben ook een nieuw model plons wc! Scheelt inderdaad. Hier plonst hij niet zeg maar. Echt veel beter. :D

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ons huis is net afgelopen september opgeleverd... Dus ook nieuw model lijkt me... Dan doe ik toch iets verkeerd haha vermoedt toch echt mijn eigen houding...

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Briljant topic voor als je wat vroege ochtenduurtjes te overbruggen hebt voor de dag begint :D. Alle pagina's gelezen :D.
    Wij hebben thuis twee plateau-wcs en daar ben ik erg blij mee. Plonspotten vind ik ook niks, hoewel je met een strategisch ingeworpen papiertje veel kan oplossen.

17. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook een "plonswc", maar ik denk een modelletje nieuwer want hier heb je nergens last van!

Ik erger me ook aan die dingen, vreselijk! :p

Deel Deze Pagina