Standaarden Duitse flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Omelet, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Binnenkort ga ik afbouwen en zal mijn baby in ieder geval een kunstvoeding per dag krijgen (afhankelijk van of ik de avond- en ochtendvoeding blijf geven).
    Ik wil graag biologische voeding geven en ben er achter gekomen dat de (biologische) kunstvoeding in Duitsland stukken goedkoper is dan in Nederland. Nu worden duitse baby's ook groot op flesvoeding dus het zal vast niet slecht zijn, maar ik vroeg me af of de standaarden hetzelfde zijn als in Nederland? Bijvoorbeeld met vitamines ed.

Weet iemand dit? Alvast bedankt!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De richtlijnen zijn vast niet helemaal gelijk maar ook dan kun je je afvragen wie het bij het 'rechte eind' heeft. Duitsland is een hoog ontwikkeld land met uitstekende zuigelingen- en kinderzorg dus als het voor jou een optie is, gewoon doen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vroeg me af of ik bijvoorbeeld vitamines bij moest geven maar het valt me op dat ook in Nederlandse flesvoeding de vitaminehoeveelheid (bijv vitamine D) nogal verschilt.
    Het is voor mij zeker een goede optie en ik heb een goed gevoel bij biologische melk.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet niet hoe snel je wilt gaan afbouwen en of je kind verhoogde allergiekans heeft, maar op zich, als je voorlopig nog drie voedingen zelf geeft heb je toch geen kunstvoeding nodig?
    Je kind mag nu al een deel van de zuivel in de vorm an yoghurt, ook biologische, en na 9 maanden kun je rustigaan met biologische dagmlk beginnen.
    Wel door blijven gaan met vitamine D, thats all...

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik woon in duitsland, mijn kindje is hier geboren en ze krijgt duitse flesvoeding, wel wordt er door de KA vitamine D-pilletjes voorgeschreven, naast de flesvoeding, het liefst elke dag geven, maar een keer vergeten is niet erg. vooral in de 'donkere' dagen (herfst, winter) wel elke dag geven is het advies, dus ik neem aan dat er niet genoeg vitamine D in de voeding zit.

voor de rest is het met voeden en bijvoeden gelijk aan nederland wat ik zo merk, wel wordt er hier begonnen met milde groente ipv fruit.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Dirksmama de twee dagavoedingen gaan er af, alleen ochtend en avond blijf ik geven (denk ik, kan ook zijn dat ik die ook laat vallen). Mijn kindje eet nog bar weinig naast de melkvoedingen en lepeltjes weigert hij dus ik denk niet dat ik met yogurt voldoende zuivel binnen kan krijgen. Kunstvoeding geeft me dan een zekerder gevoel.

@ Loesje dank je voor je reactie. Hoeveel vitamine D moet je bijgeven?

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb even gekeken, het zijn 500- tabletjes, dus 500 I.E. (europese eenheid) volgens mij iets overgedoseerd, maar deze worden gegeven hier.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ok ja zat te denken dat ik natuurlijk gewoon zelf kan kijken naar wat er geadviseerd wordt en dat omrekenen (sorry ik ben lui).
    Tnx!

Deel Deze Pagina