Mijn hamster krijgt een kunstgebit!

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Dierendag:

Honden in een wandelwagen, hamsters met een kunstgebit, mond-op-mond(bek) beademing bij een cavia en een nieuwe heup voor de leguaan..

Hoe ver ga jij voor je dier?
    Zie je als je kinderen?
    Houd je überhaupt van dieren?
    Hoe vind je het dat er gejaagd wordt op dieren (hazen, herten)?
    En op bijvoorbeeld (verwilderde ) katten)

Ik houd best van bepaalde dieren maar vind het soms bizar om te zien/horen hoe mensen hun huisdier vermenselijken en als hun kind beschouwen.
    ik heb zelfs weleens* "ruzie"* gehad met een vrouw( buurvrouw) omdat haar konijn was doodgegaan( vertelde ze met vochtige ogen zelf) en ik een tijdje later vroeg of ze weer een konijn zou willen:(

*zij wilde mij een tijd niet meer zien daarna

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dierendag.. Ik vind het net als valentijnsdag, vaderdag en moederdag een commerciële dag.. Doe er dan ook niks aan :)

Als er iets is met onze katten gaan we ermee naar de dierenarts, want je kiest voor een dier en je moet er dan ook voor zorgen.. Maar verder geen gekke dingen hoor..

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik hou van dieren. Ik heb zelf 2 katten en dat is genoeg voor mij, maar ik geef veel om dieren en ik vind het heel erg als mensen niet goed voor hun dieren zorgen.
    Mijn liefde voor dieren gaat zelfs zover dat ik het al een tijdje serieus overweeg om vegerarier te worden (ook vanwege de milieuvervuiling maar ook vanwege het dierenleed).

Dieren zien als baby's. Nee. Dieren zijn dieren en je dieren behandelen alsof het je kinderen zijn is vaak niet eens goed voor zo'n beest (voor een hond bijv).
    Dat mensen veel geven om hun dier kan ik heel goed begrijpen hoor. Ik geef veel om mijn twee katten.
    Je buurvrouw gaf blijkbaar veel om haar konijn. Dat vind ik alleen maar mooi om te zien.

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ik ga best ver voor mijn dieren. Het zijn een soort gezinsleden maar zijn zeker niet als mijn kinderen.
    Eten doen wij eerst, daarna de dieren, slapen in bed mogen de dieren echt niet!
    Maar als ze een operatie nodig hebben of een andere behandeling, krijgen ze dat! Konijn heeft een operatie gehad van bijna 500euro. Veel geld, maar het konijn is weer lekker vrolijk aan het rondhuppelen.
    Waar trek ik de grens? Geen idee, die ben ik nog niet tegengekomen.

Maar dierendag zelf vieren wij niet. Het is een dag als elke andere dag ook :)

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zo ging het hier ook. onze kat heeft me duizenden euro's gekost door chronisch nierfalen. tja het zijn maar dieren... maar wij zijn ook maar 'dieren' toch ;)
    al vind ik dat wel een beetje raar. mag je toch gewoon vragen? kijk als je het direct erna vraagt is dat misschien niet zo gepast, maar na een tijdje lijkt het me toch niet heel vreemd... maar ieder zijn eigen beleving ;) niet te zwaar aan tillen in ieder geval.

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ben altijd met dieren opgevoed en wij gaan ook best ver. In de zin van €€. Ook al kost een operatie duizenden euro's, als een huisdier daarmee gered kan worden. Verder is 1 1/5 jaar geleden mijn moeder haar hond overleden. Dit heb ik toen wel echt tegen haar moeten zeggen, aangezien hij niet meer at en dronk. Ik snap best dat het lastig is, maar je laat je beessie niet lijden uit egoïstische redenen.

Dieren zijn geen baby's, dat gaat veel te ver. Het onnodig jagen wat sommige mensen als hobby hebben (denk aan giraffe, tijger, beer) vind ik belachelijk. Konijnen etc omdat er een overpopulated is vind ik niet zielig. Circussen met dieren vind ik wel zielig en een dierentuin vind ik aan de ene kant goed, als ze maar genoeg leefruimte hebben en groen.

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij gaan ook ver voor dieren, maar we behandelen ze niet als mens.
    Ik geef wel toe dat ons hondje meer mocht (op de bank etc) voordat we een kindje hadden.
    Ze krijgt nu veel minder persoonlijke aandacht en we liggen minder op de grond bij haar om te knuffelen, maar daarentegen loopt ze de hele dag rond mijn zoontje en spelen ze samen :)

8. Ik vind dieren behandelen als je kinderen, inclusief facebookberichten uit hun naam, waarin ze schrijven dat ze met papa en mama en hun broertjes en zusjes naar een grasveldje zijn geweest en dat ze 's avonds iets heeeel lekkers hebben gekregen van mama, net zo ziek als jagen :p

Ik ben gek op dieren, maar dat is ook meteen de reden dat we ze zelf niet hebben..

9. Wij hebben een kat en konijn.
    Ik vind als je er aan begint, dan draag je er verantwoordwoording voor.

Zijn ze ziek dan maak je kosten, maar wel tot op zekere hoogte.

Onze kat is wel echt voor mijn zoon een maatje, meer dan een 'gewone' kat.
    Knuffelen

10. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Grote dierenliefhebber en ze krijgen ook alles wat ze nodig hebben en verdienen.
    Ik heb een vogeltje en dat is echt me beste vriendin en als ze ziek is sta ik bij de vogelarts! "Het is maar een vogel" denken heel veel mensen maar zo jong wil ik haar niet verliezen.
    Me hondje is echt me kind, word wel behandrld als hond maar is alsnog me kind. Ze krijgt bijv niet van het avondeten maar krijgt wel het beste van het beste zegnaar:p wel beetje verwend naar doe ik met me kids ook.
    Heb nog 2 vogels en die behandel ik ook zoals me andere vogel maar is de band iets minder. Ik heb de 1ste met de hand opgevoed dus is iets speciaal vind ij.
    Het zijn gewoon dieren en als je een dier neemt verzorg je er gewoon voor, ook een beesje kan pijn hebben.
    Dus ze krijgen goede zorg van me maar moeten wel dieren blijven .

11. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij gaan best ver voor onze dieren, als in kosten voor voer/dierenarts etc. Maar er zijn wel grenzen, onnodig lijden doen we niet aan (ben ook groot voorstander van euthanasie bij mensen, dus ook voor dieren). Gelukkig nog nooit die beslissing moeten nemen.

Ze zijn wel m'n kindjes, maar wel op een andere manier dan onze dochter. Ze worden dus verwend qua eten/knuffelen etc, maar ze mogen natuurlijk niet alles.

Jagen sta ik gemengd in. Soms is jagen noodzakelijk om de populatie gezond te houden. Ook vind ik het niet erg als mensen jagen om het vlees daadwerkelijk te eten. Ik vind het wél erg dat men voor de sport jaagt en dan vooral bij bedreigde diersoorten.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Precies dit. Toen vorig jaar mijn konijn overleed (dat ik 16 jaar had!) stond ik ook te janken. Het was wel in mijn kraamweek, dat zal ook niet geholpen hebben. 😄

14. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Onze kat hoort er bij, maar ze is wel een dier. We behandelen haar echt niet als kindje.
    Qua kosten ga ik geen duizenden euro's uitgeven aan operaties voor een huisdier, vooral ook omdat ik dat geld gewoon niet heb!

Vandaag krijgt ze een zakje kattenvlees omdat ze dat erg lekker vind en verder doen we niks aan dierendag.

Qua jagen ben ik het eens met bovenstaande. Om de populatie goed te houden vind ik het prima, als hobby op tijgers/giraffes etc vind ik niet kunnen.

15. rums

rums Niet meer actief

Dieren zijn dieren. Persoonlijk vind ik dat dieren tegenwoordig teveel vermenselijkt worden.

16. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

In het buitengebied waar ik woon, worden jaarlijks,net als fazanten, hazen en reeën, ook (verwilderde/zwerf) katten, afgeschoten door de jachtopziener. Ook in mijn omgeving is er veel overlast van katten; nesten met vogels vleermuizen etc worden leeggeroofd. Er zijn er veel te veel en dit zijn geen katten meer die bij mensen gehouden zouden kunnen worden.
    Ik vind het afschieten van die katten dan ook niet erger of minder erg dan de hierboven genoemde dieren. Net als het eten van honden en katten in sommige landen; ik snap niet zo dat dat zieliger zou zijn dan het eten van een koe..
    Misschien dat het uitmaakt of je in de stad woont of op het platteland, hoe "je" tegen dieren aankijkt?

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Een dier is en blijft voor mij een dier.
    We hebben een heilige birmaan van 8 jaar oud.
    Mocht zij een operatie moeten ondergaan van 1000 euro dan is het echt jammer maar dat ga ik niet betalen.
    Ondanks dat we het geld wel kunnen missen.
    Ik vind dat tegenwoordig dieren teveel als mensen worden behandeld. Prima voor wie dat doen, maar ik doe er niet aan mee.
    Ik zorg verder prima voor onze kat, krijgt haar natje en droogje , vlooien behandeling, inentingen etc.
    Maar ik ga niet tot het uiterste.
    Wij vieren dus ook geen dierendag. Commerciële onzin, dier snapt daar niks van.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij zijn echt dierengekken en onze dieren zijn zeker een onderdeel van het gezin, maar het zijn niet onze kinderen (en hier staan ze ook zeker niet gelijk aan).

Helaas onze hond 2 weken terug in laten slapen, omdat ze suikerziekte had en dit voor haar echt een ondraaglijk traject zou worden en ze echt enorm verzwakt was (at al een ruime week niet meer, kon nauwelijks meer lopen e.d.). Jeetje wat hebben wij met zijn allen gehuild en als ik er aan denk dan doe ik dat zo weer. Acht jaar lang mijn maatje overdag, onze dochter is met haar opgegroeid, bij je komen liggen als je je rot voelde, moest 1 van de kinderen even afkoelen/nadenken in de gang dan ging ze er altijd bij liggen. Nee ze was echt ons maatje en het is een enorme leegte zonder haar, maar we wilden haar dat traject besparen.

Jagen daar heb ik niets mee.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens :)

Ben dol op onze hond maar er zijn hier echt duidelijke regels waar hij zich aan hoort te houden. Doet hij dat niet heeft ie gewoon een probleem.

Van die verwende sneuters heb ik totaal niks mee. Krijg je alleen maar opdringerige dieren van.

Verder qua kosten wil ik ver gaan maar moet het realistische wezen. Inmiddels ivm HD, artrose en patella luxatie heeft het onze portomonnee nu z'n 2.000€ gekost (los van het gedeelte wat al wel is vergoed door de verzekering). Die kosten houden natuurlijk ergens wel een keer op...

En jagen om een populatie op pijl te houden heb ik geen problemen mee.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Beter verwend dan verwaarloosd hoor denk ik dan maar. :p
    Ik ga best ver met mijn dieren.
    Zal alles doen wat ik kan bij ziekte, mits er kans op overleving is.
    Mijn vorige kat haf suikerziekte, kreeg letterlijk de vraag of ik hem niet beter kon laten inslapen.
    Pardon? Een mens laat je toch ook niet inslapen?? Ik vond dat echt bizar. Het was wat lastig, dat wel. Op vaste tijden insuline moeten inspuiten en meten. Dus dan moet je je leven aanpassen.
    Volgende week krijgt m'n andere kat een behandeling voor zijn schildklier, een radioactieve injectie.
    Hij met daarna 5 dagen in de kliniek blijven en mag daarna een aantal weken niet naar buiten ivm straling.
    Kreeg ik ook al een hoop commentaar ; Poeh zeg, wat een gedoe en dat het gevaarlijk is voor m'n dochter, blablabla.
    Terwijl het een kleine moeite is: kat verblijft in een aparte kamer voor een paar weken. No big deal hoor.
    Maar als het aan anderen zou liggen ben ik gek en moet hij maar ingeslapen worden.
    Echt te tenenkrommend gewoon ; leuk een dier in huis nemen en als het te lastig wordt met een smoes dumpen of laten inslapen.

Deel Deze Pagina