Is er iemand bekend hiermee? Ik denk namelijk dat ik dit heb. Ik heb denk ik een vaginale schimmelinfectie en sinds eergisteren een hele witte tong en allemaal blaasjes en aften. Ook heb ik sinds kort heel veel last van mijn darmen. En daarbij heb ik ook last van extreme vermoeidheid. Candida is geen soa maar een schimmel die kan uitbreken als je een zeer lage weerstand hebt of erg ziek bent. Stond op internet. Maar hoe is het te verhelpen? En hoe stellen ze de diagnose? Krijg je gelijk een bloedtest?
Je kunt het beste even contact opnemen met de huisarts. Voor down under krijg je meestal een pil die je moet inbrengen voor het slapen gaan.
De huisarts bellen. Ik heb toevallig ook een vaginale schimmelinfectie en heb een gisteren een pil gekregen voor oraal gebruik. Weet ff niet hoe het heet. Maar bij mij werkt dat super goed. Heb er nu minder last van.
Je kunt idd orale gel krijgen en bv een tablet of creme voor vaginaal gebruik. Dan ben je er meestal zo vanaf. Zou wel vandaag nog bellen, kun je meteen starten. Bloedonderzoek is niet nodig. En ik heb ook nooit langs hoeven komen, gewoon een;'Hoi ik heb een vaginale candida-infectie, mag ik zo'n zalfje?' en ze faxte een receptje door.
Candida is aan te tonen in lab testen. Verder is het te behandelen met het wel en niet eten van bepaalde voedingsmiddelen. Google maar op het Kaufmann dieet, fase I
Ik heb er ook pas een gehad en heb het nog zelf op kunnen lossen. Een vaginale schimmelinfectie kan ontstaan door een verstoorde pH waarde van de huid. Omdat de natuurlijke omgeving van de vagina zuur is ten opzichte van andere huid, kun je, mits de infectie niet te erg is, zelf oplossen door het goed schoon te houden met speciale middelen zoals lactacyd en aanverwante huismerken. Als het nodig is krijg ik een vaginale crème, die ik ook inwendig kan gebruiken met applicators die erbij geleverd worden. Zo'n tablet werkt bij mij nooit, omdat ik altijd bij een candida infectie last heb van droogte, en de tablet niet oplost. Erg irritant en ranzig als er een paar weken later nog kleine brokjes pil uitkomen. Het kan zijn dat de huisarts het even wil zien als je het nooit eerder hebt gehad, om er zeker van te zijn dat het echt om candida gaat, maar als je het al vaker gehad hebt, dan hoef je de volgende keren niet langs te komen en krijg je van de assistente een recept.
Oké bedankt en voor de spruw? Want mijn tong is gigantisch wit en heb overal rode vlekjes en aften en kan moeilijk eten. Krijg je daar dan ook weer iets voor? Of helpt die pil voor beneden ook om het in de mond te bestrijden?
Niet verkeerd bedoeld, maar misschien is het ook een idee om je man/vriend te laten behandelen. Jullie kunnen elkaar anders blijven besmetten. En ik zou bij de ha vragen om fluconazol. Dat is een tabletje
Geen idee. Bel de ha op en dan krijg ik dat voorgeschreven. Canesten gyno helpt bij mij niet. Aan het einde van de kuur heb ik er nog steeds last van.
Daar krijg je een orale crème voor die je op je tong kan smeren. Dat kreeg mijn exman toen hij het had, vanwege een lage weerstand omdat hij waterpokken had.
Ja heb vanochtend doktersassistente gelijk gebeld en zij ging tussen de middag overleggen met mijn dokter en dan zou ik om 15.00 uur mijn recept kunnen ophalen. Toch vreemd dat ie het niet even wilt zien..
Enneh, vooral niet gaan spoelen met die zogenaamd speciale zeepjes down under.. dat maakt het alleen maar erger.
Ik vind het ook gek dat hij je niet wil zien. Vooral vanwege je mond want dat klinkt niet goed. Lijkt me sterkt dat je het zoooo erg hebt dat het zo je hele lijf te pakken neemt. Is het opeens? Of heb je recent antibiotica gehad? Het kan helpen om alle suikers en koolhydraten te minderen.
Ik heb jaren af en aan infecties gehad en sinds ik geen geraffineerde suiker meer eet heb ik nergens meer last van gehad. Het heeft inderdaad met je PH waardes te maken.
Bij mij zijn er kweekjes afgenomen toen ik regelmatig jeuk had daar. Is nooit wat uitgekomen. De ha heeft me na de zoveelste keer ook orale tabletten voorgeschreven omdat het uit mn darmen kon komen. Een zalfje is bij mij zelden voldoende omdat de tabletten overal komen. Mijn zus heeft ze zelfs gehad voor voetschimmel waar ze met zalfjes niet vanaf kwam. De tabletjes hielpen wel.