Mijn luteale fase is te kort. 9 dagen en progesteronwaarde was ook niet al te best. De behandelaar gaat er nu over nadenken of het zinvol is om medicatie te geven om de lf te verlengen. Hij heeft zich eerder laten leiden doordat ik al een zoon heb met een lf van toen 10 dagen, medicatie bijwerkingen heeft en ik nu pril zwanger ben, maar al een week bloed (en geen goede progesteronwaarde) dus ik verwacht zelf dat dit een miskraam is. De behandelaar zei dat er 3 opties zijn om de lf te verlengen. Alleen: de opties hebben we niet besproken vanwege dus de nu zwangerschap en het feit dat hij gaat nadenken of we de lf gaan verlengen. Van wat ik zelf kan achterhalen, is dat Utrogestan, Pregnylinjecties blijven zetten en wat is nummer 3? Weet iemand dat? Kwestie van goed voorbereid te zijn als ik gebeld word, dan kan ik voor die tijd zelf al wat informatie lezen.
Als je nu zwanger bent en geen hoge/goede progesteronwaarde zou ik z.s.m. beginnen met de utro capsules! Bloedverlies hoeft niet direct het einde van de zwangerschap te betekenen.. Pregnyl bevat geen progesteron maar wel HCG, dat wil ook nog eens een boost geven maar bij jou lijkt het om progesterontekort te gaan dus hup progesteron toedienen. Een Lf van 9 dagen is kort maar niet uitzichtloos te kort, denk niet dat ze daar snel iets voor zullen geven maar vraag om utro! In het buitenland zijn progesteron injecties verkrijgbaar maar hier in nl kun je die pas krijgen bij een dreigende vroeggeboorte..weet niet wat jouw arts bedoelde.. Succes!
De progesteronmeting is anderhalve week terug gedaan. Afgelopen maandag gesprek gehad en wist toen net dat ik zwanger ben (=4,5 week). Mag toch hopen dat de arts die in een fertiliteitskliniek werkt, weet wat hij doet. Hij is nogal van de evidence based en wetenschappelijke onderzoeken. Er is hcg geprikt op mijn verzoek en morgen weer. Zaterdag hoor ik of het voldoende stijgt, of daalt. Als het stijgt, zal ik de utro ter sprake brengen, dank je voor je tip. Bloedverlies is als een normale menstruatie en nu al langer (6 dagen), dus heb weinig hoop. De eventuele lfondersteuning is voor volgende pogingen.