Mijn hart luchten

Discussie in 'De lounge' gestart door nobody83, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

jeetje meid, wat erg dat je zo niet gesteund word door je partner. ik zou toch een hard woordje met hem spreken, want het is niet normaal om zo behandeld te worden hoor!! heb je geen famillie die af en toe even op je meisje willen passen zodat je ff kan bijtanken? heel veel sterkte!! en een dikke digitale knuffel!

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

even advies voor je kindje.
    Mijn jongste was ook zo in het begin, hij heeft ook (verborgen) reflux, en daar medicijnen voor.
    Maar hij overstrekt ook veel ( nog steeds hij ) en had een erge voorkeurshouding naar rechts.
    Ik ben naar de manueel therapeut gegaan ( ik loop daar zelf ook in die praktijk bij de fysio en met de middelste ben ik daar ook geweest voor een voorkeurshouding ), en dat werd al een dag en nacht verschil.
    Hij noemde het kiss syndroom ( alle symptomen waren er ook ), dit wordt weer niet erkend door artsen, maar na behandeling van zijn nekje merkte ik al veel verschil.
    Door de reflux en het overstrekken zijn we er nog niet want hij krijgt nu ook kinderfysio ( mijn manueel werkt daar ook mee samen ) omdat hij zeer sterke rugspieren heeft gekregen door het strekken en daardoor niet goed kan draaien, en hij kan niet zo lang op zijn buikje liggen als zou moeten mede door de reflux ( en benauwdheid, hij heeft ook nog eens in het ziekenhuis gelegen met het rs virus, en ik ken hem niet anders als hoestend en benauwd maar daar krijgt hij ook weer puffers voor, maar dat is een ander verhaal ), maar toch is het huilen en het hele gespannen zijn weg gegaan (op het overstrekken na dan ).
    Mijn advies is om naar de manueeltherapeut te gaan, wel 1 die in kinderen gespecialiceerd is.
    Persoonlijk zou ik niet aan het schedeltje van mijn kind laten zitten, bij een osteophaat, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

En wat betreft je partner:x ik zou eens vragen of hij zelf wel helemaal lekker in zijn hoofd is, en mijn spullen pakken, of nog beter hem een schop onder zijn kont geven.

Sterkte meid, en doe me een lol kies voor jezelf en je kindje.
    Gr MB2005.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Meid, wat zit jij in een k*t situatie.
    Ik hoop dat hij heeeel snel in gaat zien wat hij jou aan doet, als dat voor jou nog op tijd is.
    Wil je veel sterkte wensen!

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dumpen die handel.
    Laat hem maar gaan. Jij lekker in jullie huis blijven.
    Weg met die man.

Als dat niet lukt zelf weg gaan maar probeer eerst echt dat hij gaat anders ben je alles kwijt, je huis, jullie omgeving en voor je een ander huis hebt...

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben heel benieuwd of je nog een gesprek aan gegaan bent met je vriend; of een osteopaat gebeld hebt want ik heb echt met je te doen.
    Ik zeg niet dat je definitief bij hem weg moet maar als je iemand naar je baby laat kijken (bijv. ivm kiss syndroom) en zij kunnen daarin wat voor jullie betekenen dan kan dat al een wereld van verschil maken.
    Sterkte. zoek hulp want dit redt je echt niet alleen.

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Inbakeren, ... uitzoeken waarom je kleintje zo huilt, je schrijft moeilijke bevalling, in welke zin moeilijk? Heeft de kleine moeite gehad uit het geboortekanaal te komen, hebben ze haar gedraaid of aan haar getrokken.... overstrekt ze zich....heeft ze een voorkeurshouding? dan zou ik even naar een erkende osteopaat of kinderfysiotherapeut gaan.... misschien dat er in haar nekje iets niet goed zit if ergens anders, vaak al naar 1 of 2 sessies zie je al resultaat....wbt de reflux.... heb je wat onder het matrasje om het wat op te hogen, vaak vinden ze het niet prettig om plat te liggen.... je hebt huil poli's, speciaal voor huilk baby's. Meid ik weet wat je door maakt mijn dochter heeft bijna 5 maand gehuild, en bleek koemelkallergie te hebben.... op het moment dat ik speciale voeding gebruikte was het over.... bij krampjes helpt sab simplex heel goed....maar het is heel zwaar en je hebt een steunende partner nodig ipv de lapzwans zolas hij zich nu gedraagt! Probeer hulp te krijgen van ouders/vrienden etc zodat jhe even ook wat tijd zonder je meisje hebt, dat zorgt ervoor dat je het beter en langer vol kunt houden! En je bent geen slechte moeder! Ook niet als je inwendig wel eens boos bent op je meisje omdat ze niet stopt met huilen en je daardoor gefrustreert bent... weet niet of je dat herkent, maar ik had dat wel en volede me dan heel schuldig ook nog weer...... heel veel sterkte en een dikke knuf!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sterkte met alles..
    wat betreft je kleine: Zou ook een pak Pepti en eventueel sterkere voeding proberen. Neem aan dat je met een reden de hypoallergene voeding geeft en reflux en kma gaan vaak samen. Als dat het is kun je een vergoeding krijgen voor de voeding.

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    huisarts en cb onderschatten het heel vaak... hoeveel ik niet de opmerking kreeg, babtytjes huilen nu een maal veel vooral die eerste periode en ja krampjes hebben ze allemaal.... grrr..... maar je hebt huilen en HUILEN

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Een baby hoe klein aan voelt ook de spanningen en de onveilige sfeer aan!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    WTF jou uitschelden en je kind ook!!!!!!!!!!!!
    Wat een waardeloze vent is dat.
    Ondanks dat hij ook zal moeten wennen moet hij je ontlasten en niet afbranden.
    Het zou voor jou al schelen als hij haar 3 uurtjes in een draagdoek mee naar buiten neemt zodat jij even rust heb.
    Zou bijna zeggen kan er niet iemand even oppassen zodat jij je man even een goede schop tussen zijn benen kan geven.

Ik gaf bv en als ze een regeldag of cluster avond had dan kon ik niet meer dan op de bank liggen met een kind aan mijn tiet. Nou dan was er maar een keer niet opgeruimt, boeide mijn man dan ook niet hoor.

Verder zou ik kijken voor iemand die kan kijken of er inderdaad niet iets klem zit in het lijfje. Kiss syndroom is iets wat een huisarts niet "kent"maar een goede therapeut wel.
    Heb veel verhalen gehoord die met een manueel therapeut al een heel ander kindje terug kregen en niet allemaal hadden kiss maar ook een moeilijke bevalling kan een oorzaak zijn dat er iets niet goed zit.

11. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Hey meis,

Vroeg me af hoe het met jou en je meis gaat?

Knuff

12. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Daar ben ik ook benieuwd naar, een dikke knuffel voor jullie.

13. Dana

Dana Niet meer actief

Ik vraag me ook af hoe het is meid, sterkte!

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je moet uitzoeken waarom je kindje huilt. Dat heeft een reden, een kind huilt niet voor niets en huilen is de enige manier voor een baby om jou iets duidelijk proberen te maken.

Voor wat betreft je partner... ik vind dat men hier erg snel is met oordelen dat hij dan maar moet oprotten of dat jij weg moet. Jullie zijn wel samen ouders geworden van jullie kindje. Vraag hem wat hem dwars zit en praat met elkaar. Daarop gebaseerd kun je altijd nog dingen al dan niet ondernemen. Het is niet aan ons om daar een oordeel over te vellen, we horen nu ook alleen jouw kant van het verhaal. Hij klinkt als een lul, maar nogmaals elk verhaal heeft 2 kanten. De keuze is aan jou, maar jullie moeten in elk geval een heel goed gesprek hebben met elkaar, want dat het zo niet verder kan dat zie je zelf ook in.

Sterkte en ik hoop dat je er gauw achterkomt wat er met je kindje is.

PS. Ook al had je geen huilbaby gehad, dan had je de eerste paar maanden ook geen 8 uur slaap achter elkaar gehad ;), maar je moet idd nu even ingrijpen.

Nogmaals heel veel sterkte!

15. Dana

Dana Niet meer actief

Hoe is het?

16. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Toen ik dit las moest ik wel reageren. Ik zou, als ik jou was, direct mijn spullen pakken en met de kleine weg gaan en nooit meer terugkomen. Hij spoort echt niet.......Sorry als het hard overkomt, maar dit is echt te achterlijk voor woorden hoe hij zich gedraagd.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het zou me niks verbazen als je meisje de sfeer en de stress in huis oppikt en daar op deze manier op reageert. Ik denk dat je er heel goed aan doet om in ieder geval tijdelijk naar je moeder te gaan, en om hulp in te schakelen via het CB of het maatschappelijk werk. Schrijf je ook meteen in voor een eigen huurwoning, want dit is geen doen zo. Slaat/bedreigt hij je ook? En hoe was hij voordat jullie een kind kregen?

Deel Deze Pagina