Iemand die dit herkent?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door xxmamaxx2016, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    1,5 jaar geleden is mijn zoontje overleden en daarna heb ik mijn leven best snel op kunnen pakken.. natuurlijk niet makkelijk en veel ups en downs maar het ging. Veel steun van mijn omgeving. Na een jaar voelde ik me steeds beter en had ik weer het gevoel dat ik mee ging met de wereld en de tijd niet meer stil stond.

    Nu 1,5 jaar later komt er zoveel boosheid naar boven... ik voel me zo ontzettend boos. Ik erger me aan alles. Heb het gevoel dat v. Voor iedereen vergeten is en er niet meer toe doet. Nu ik dit typ stromen de tranen alweer. Zoveel emoties. Ik weet niet wat ik ermee aan moet.

    Geen idee wat ik wil met deze post.. maar ik moet even van me afschrijven
     
  2. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Allereerst wat verdrietig om te lezen dat je zoontje is overleden ...
    Je geeft aan dat je nadien je leven best snel kon oppakken. Soms is het een overlevingsstrategie van je lijf om het een beetje erg te stoppen. Zodat je dr kracht kan vinden door te gaan. Maar als je het nog niet goed een plekje hebt kunnen geven kan het vroeg of laat er alsnog uitkomen door een stortvloed van emoties..
    Ik denk dat dat helemaal niet gek is!!
    Het gemis zal er altijd zijn en dat andere gewoon door kunnen terwijl jij nog wel dagelijks aan hem denkt is gewoon erg lastig.. om daar een weg in te vinden zou je misschien eens met iemand er over kunnen praten?
     
  3. Allie7

    Allie7 Lid

    30 jul 2015
    73
    66
    18
    Op 8 december 2016 is mijn dochter met een spoed keizersnede bij 38 weken geboren. Ze is toen gereanimeerd, maar het mocht niet baten. Inmiddels heb ik geleerd dat voor een rouwproces geen handleiding bestaat en dat er zeker geen tijdsbestek voor staat. Ik zeg altijd maar: jouw kindje verdient de aandacht en de tranen. Ook ik erger me ook wel eens, vooral aan de vanzelfsprekendheid waarmee mensen over zwangerschappen spreken en allerlei echos op facebook zetten bv. Een moment later bedenk ik me dat dat ook maar goed is, dat de meesten een zorgeloze zwangerschap gegund is, een gezond kindje op de wereld mogen zetten en dat het normale leven ook gewoon door gaat. Ik hoop dat je een partner hebt en familie waarmee je er goed over kunt praten. Houd elkaar goed vast en wees trots op jouw mooie lieve zoontje! Veel sterkte X
     

Deel Deze Pagina