Mijn hartslag is 128/141 in rust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suzetje, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    #1 Suzetje, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt: 15 sep 2012
    Beste verloskundige,

Ik was laatst bij de arbo-arts en die deed voor de gewone check-up naar mijn hart luisteren. Deze was 120 wat hij hoog vond maar het kon ook door de zenuwen komen.

Nu heb ik een doppler met display en omdat ik dat ik de hartslag van de baby al hoorde en zag met 140/170 ging ik voor de zekerheid naar mijn eigen hartslag kijken,

Deze was dus in rust (op bed, nog niks gedaan vandaag) tussen de 128 en 141.

Dat is toch niet goed?

Mijn bloeddruk was wel in orde bij de arbo arts.

Kan dit aan de zwangerschap liggen of kan ik beter maandag naar de huisarts gaan om mij te laten nakijken?

BvD!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Suzetje,

het is inderdaad een hoge hartslag en daar kun je je best een beetje opgefokt van voelen. Het is op zich niet ongewoon als zwangere; je hebt 1,5 liter meer bloed rond te pompen en je conditie zakt, dus je hart moet vaak gewoon harder werken. Er zijn geen medicijnen voor (nodig) als je bloeddruk verder goed blijft. Je kunt naar de HA gaan, maar ik geloof niet dat die er iets aan kan doen. Misschien dat je een beetje aan je conditie moet proberen te denken en wat meer bewegen.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina