Wat kan dit zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Joycee, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    #1 Joycee, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt: 15 sep 2012
    Beste verloskundige,

Ik ben nu 22 weken zwanger en sinds een paar weken heb ik bijna elke avond behoorlijk veel pijn. Ongeveer bij mijn heupen en onderin mijn rug, wat uitstraalt naar mijn benen (zowel boven als onder). Deze pijn is echt super vervelend en kan op deze momenten amper staan, lopen, zitten, vanuit een zithouding gaan staan en zelfs draaien in bed doet pijn. Ook heb ik soms een beurs/pijnlijk gevoel in mijn liezen. Ik loop hier al een aantal weken mee en in het begin dacht ik aan bandenpijn/groeipijn, maar aangezien de pijn steeds erger wordt wil ik toch eens naar mijn ha met deze klachten. Maar nu dus mijn vraag aan jullie, waar kunnen deze klachten op duiden?

liefs,
    Joycee.

2. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Ik was er trouwens vergeten bij te vermelden dat als ik een paar uur op bed gelegen heb de pijn redelijk afneemt.

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joycee,

het klinkt toch wel naar groeipijn en evt harde buiken (omdat het in rust afneemt). Op zich geen vreemde termijn om deze klachten te krijgen aangezien het kindje bij 18-22 weken een groeispurt heeft en je lijf meer energie nodig heeft voor dit proces. Je kunt dan al snel teveel doen en je lichaam zal dan reageren door pijnsignalen. Daar moet je overigens wel naar luisteren, dus neem in deze periode echt meer rust. Je zou bij d HA nog eens je urine na kunnen laten kijken; daar kun je ook deze klachten van krijgen. Als de pijn komt alsof je weeen hebt , moet je natuurljik gelijk je vk bellen voor controle.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina